تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 9:23
10 بازدید
کد خبر : 356010

ایلان ماسک و ترامپ چه کاسه ای زیر نیم کاسه دارند؟

ایلان ماسک و ترامپ چه کاسه ای زیر نیم کاسه دارند؟

تیتر کوتاه بررسی کرد؛ کدخبر: ۱۲۴۶۷۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ۰۹:۱۰ سیاست ایلان ماسک، کارآفرین برجسته و مدیرعامل تسلا، اخیراً شرکتی با نام عجیب و مرموز «United States of America Inc.» ثبت کرده است. این خبر در حالی منتشر شده که هنوز هدف دقیق این شرکت مشخص نیست، اما نام آن با یک نظریه توطئه که

تیتر کوتاه بررسی کرد؛

ایلان ماسک، کارآفرین برجسته و مدیرعامل تسلا، اخیراً شرکتی با نام عجیب و مرموز «United States of America Inc.» ثبت کرده است. این خبر در حالی منتشر شده که هنوز هدف دقیق این شرکت مشخص نیست، اما نام آن با یک نظریه توطئه که مدت‌هاست رد شده، ارتباط دارد.

ایلان ماسک و ترامپ چه کاسه ای زیر نیم کاسه دارند؟


به گزارش تیتر کوتاه – این اتفاق پس از اظهارات دونالد ترامپ رخ داد که اعلام کرد ماسک ریاست کمیسیون کارآیی دولت پیشنهادی او را بر عهده خواهد داشت.

به نقل از فوربز، ماسک که یکی از بزرگ‌ترین اهداکنندگان به حزب جمهوری‌خواه است، دو شرکت جدید را به ثبت رسانده که ممکن است نشانه‌ای از ورود جدی‌تر او به عرصه سیاست آمریکا باشد. این شرکت‌ها اوایل این ماه در ایالت تگزاس، جایی که ماسک در آن اقامت دارد، با استفاده از آدرس دفتر خانوادگی او ثبت شدند. این دو شرکت شامل «United States of America Inc.» و «Group America LLC» هستند.

جزئیات فعالیت‌ها و ارتباطات این شرکت‌ها

اطلاعات کمی درباره اهداف این شرکت‌ها در دسترس است. با این حال، به نظر می‌رسد که «United States of America Inc.» یک شرکت هلدینگ باشد و ماسک به عنوان تنها مدیر آن معرفی شده است. شرکت دیگر یعنی «Group America LLC» نیز به دلیل اشتراک آدرس با دیگر شرکت‌های ماسک از جمله «Musk Ventures»، به او نسبت داده می‌شود، اگرچه نامی از ماسک در آن ذکر نشده است. هنوز هیچ نماینده‌ای از سوی ماسک درباره این شرکت‌ها اظهار نظر نکرده است.

ورود ماسک به سیاست و حمایت از ترامپ

ایلان ماسک در ماه‌های اخیر به شدت از دونالد ترامپ حمایت کرده است. او هفته گذشته در یکی از گردهمایی‌های انتخاباتی ترامپ حضور پیدا کرد و به تبلیغ برای او در ایالت‌های کلیدی مانند پنسیلوانیا پرداخت. علاوه بر این، ماسک به یکی از بزرگترین اهداکنندگان مالی کمپین ترامپ تبدیل شده و تاکنون دست کم ۷۵ میلیون دلار به کمیته حمایتی «America PAC» اهدا کرده است.

ماسک همچنین در سخنرانی‌های خود ترامپ را فردی “سخت‌گیر” و “شهید” در مبارزه با فساد معرفی کرده است. هرچند که ماسک از سال‌ها پیش به حمایت مالی از جمهوری‌خواهان پرداخته است، اما اخیراً از طریق یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) مبالغ زیادی را به گروه‌های محافظه‌کار منتقل کرده است.

ابهام در اهداف شرکت‌های جدید ماسک

شرکت‌های جدیدی که ماسک ثبت کرده، هنوز در پرونده‌های کمیسیون انتخابات فدرال دیده نمی‌شوند، بنابراین مشخص نیست که آیا این شرکت‌ها در راستای کمک‌های انتخاباتی فعالیت می‌کنند یا نه. ماسک، مانند بسیاری از افراد سرشناس، در گذشته از شرکت‌های پوسته‌ای و LLC‌ها برای انجام برخی از فعالیت‌های مالی خود استفاده کرده است. به عنوان مثال، در تگزاس شرکت تونل‌سازی ماسک به نام «The Boring Company» از یک LLC برای خرید زمین‌های وسیع بهره برده است.

نظریه توطئه و ارتباط با نام شرکت جدید ماسک

نکته جالب این است که نام «United States of America Inc.» با یک نظریه توطئه افراطی مرتبط است. برخی از افراط‌گرایان و افرادی که خود را “شهروندان مستقل” می‌نامند، معتقدند که ایالات متحده به عنوان یک شرکت سودآور پنهانی اداره می‌شود. با این حال، هیچ مدرکی وجود ندارد که این نظریه به ماسک یا شرکت جدیدش مرتبط باشد. ماسک نیز تاکنون درباره این نظریه اظهارنظری نکرده است.

در نهایت، باید دید که هدف واقعی این شرکت‌های جدید چیست و آیا ایلان ماسک به دنبال افزایش نفوذ خود در سیاست ایالات متحده است یا خیر. از سوی دیگر، ترامپ اعلام کرده که پیشنهاد ماسک برای تشکیل یک کمیسیون دولتی را در نظر دارد تا به بررسی فساد و مشکلات در سیستم فدرال بپردازد.





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn