تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 10:38
19 بازدید
کد خبر : 356086

استارت پولبک قیمت دلار زده شد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۳

استارت پولبک قیمت دلار زده شد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۳

عکس:‌ اقتصادنیوز/ دانیال شایگان به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز معاملات امروز را در حالی از سر خواهد گرفت که در روز گذشته متاثر از نوسانات مثبت قیمت‌ها در سطوح جدیدی قرار گرفت؛ روندی که به عقیده معامله‌گران ناشی از «ریسک‌های سیستماتیک» و «هیجانات» در بازار است و در پی آن دلار هرات معاملات را با گپ


عکس:‌ اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز معاملات امروز را در حالی از سر خواهد گرفت که در روز گذشته متاثر از نوسانات مثبت قیمت‌ها در سطوح جدیدی قرار گرفت؛ روندی که به عقیده معامله‌گران ناشی از «ریسک‌های سیستماتیک» و «هیجانات» در بازار است و در پی آن دلار هرات معاملات را با گپ مثبت ۳۳۰ تومانی در کانال ۶۴ هزار تومان بازگشایی کرد و در عبور از مرز مقاومت در این کانال ناکام ماند. 

بازار رسمی هم شاهد نوسان مثبت قیمت‌ها نسبت به روز گذشته بود و بر اساس اعلام مرکز مبادله طلا و ارز ایران، قیمت دلار آمریکا به ۵۰ هزار و ۲۵۵ تومان رسید و نرخ حواله دلار نیز ۴۸ هزار و ۶۴۹ تومان تعیین شد. قیمت یورو نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۵۴ هزار و ۶۱۷ تومان رسید و نرخ حواله یورو نیز به ۵۲ هزار و ۸۷۳ تومان افزایش یافت.

قیمت درهم امارات هم معاملات یکشنبه را با گپ مثبت ۱۰۰ تومانی در ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان آغاز کرد و در نیمه اول معاملات تا ۱۷ هزار و ۶۷۰ تومان افزایش یافت. اما در نیمه دوم معاملات، بازار به شکلی عجیب روند کاهشی به خود گرفت و قیمت درهم به ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بازگشت. معامله‌گران معتقدند تغییر روند قیمت درهم امارات ناشی از مداخله بازارساز در ساعات پایانی معاملات است که به بازگشت قیمت به نرخ بازگشایی منجر شد. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز نشان می‌دهد، حباب دلاری درهم نیز امروز در ۲۴۲ تومان ثبت شد که نشان‌دهنده تفاوت ارزش بازاری و ذاتی این اسکناس است.

تکنیکالیست‌ها معتقدند مهم‌ترین سطح حمایتی دلار هرات در ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان قرار دارد که در معاملات اخیر چند بار آزمایش شده است. این سطح نشان دهنده فشار خرید قوی است که مانع کاهش بیشتر قیمت شده است. به عقیده این گروه اگر قیمت به زیر این سطح حمایتی سقوط کند، احتمال حرکت به سمت سطح حمایتی بعدی در ۶۳ هزار تومان قوت خواهد گرفت. شکست این سطح می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از ورود بازار به یک روند نزولی تلقی شده و احتمال مشاهده کاهش بیشتر تا محدوده ۶۲ هزار و ۷۰۰ تومان را تقویت کند.

تحلیلگران معتقدند شکست این سطوح حمایتی، فشار فروش در بازار را افزایش خواهد داد و در پی آن شاهد کاهش تقاضا برای دلار خواهیم بود؛ موضوعی که می‌تواند معامله‌گران را به سمت فروش‌های هیجانی هدایت و قیمت‌ها را وارد فاز اصلاحی عمیق‌تری کند. همچنین گروهی از معامله‌گران فنی معتقدند فاصله قیمت‌ها از سقف هنوز تبدیل به یک روند نزولی نشده و واکنش در مرز حمایت برای بازار مهم است. اگر در این پولبک مرز حمایت از دست برود روند نزولی می‌شود.

 

منبع خبر

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn