تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 10:39
12 بازدید
کد خبر : 356091

نشانه هایی واضح از بی میلی کمیته فوتسال به همکاری با شمسایی

نشانه هایی واضح از بی میلی کمیته فوتسال به همکاری با شمسایی

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ۲۵ روز از حذف تیم ملی فوتسال ایران از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ می‌گذرد و وضعیت ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با کادر فنی فعلی این تیم مشخص نیست. فدراسیون فوتبال در نخستین اقدام برای تعیین تکلیف وضعیت وحید شمسایی در تیم ملی، اقدام به برگزاری

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ۲۵ روز از حذف تیم ملی فوتسال ایران از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ می‌گذرد و وضعیت ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با کادر فنی فعلی این تیم مشخص نیست.

فدراسیون فوتبال در نخستین اقدام برای تعیین تکلیف وضعیت وحید شمسایی در تیم ملی، اقدام به برگزاری نشستی مشترک میان اعضای کمیته‌های فوتسال و فنی فدراسیون فوتبال و نیز تعدادی از پیشکسوتان و مربیان فوتسال کرد، نشستی که مشخص بود برگزارکننده آن تمایل دارد شمسایی را به گوشه رینگ ببرد.

کلید خوردن بحث جدایی شمسایی در نشست جنجالی

در شرایطی از رضا کردی، علی صانعی و محمد ناظم‌الشریعه به این جلسه دعوت به عمل آمد که این نفرات عمدتاً منتقد شمسایی بوده‌اند، نشستی که به جنجال کشیده شد و سرمربی تیم ملی از اظهارات رئیس کمیته فوتسال مبنی بر اینکه همه امکانات برای موفقیت ملی‌پوشان فراهم بود، برآشفت. برخی از چهره‌های فوتسالی نیز به شدت به کادر فنی و اقدام شمسایی بابت حضور در برنامه‌های تلویزیونی تاختند.

فوتسال , فوتسال ایران , تیم ملی فوتسال ایران , کمیته فوتسال ایران , احسان اصولی , فدراسیون فوتبال , علی صانعی ,

البته اختلاف میان احسان اصولی (رئیس کمیته فوتسال) و شمسایی ید طولایی دارد. سرمربی تیم ملی بارها در اظهارات خود به نقش ویژه رایزنی‌های خود و دستیارانش در تدارک بازی‌های دوستانه و نیز قطعی نشدن انتصاب مربی خارجی اشاره کرد. مسائلی چون نهایی شدن قرارداد، یک روز قبل از آغاز اردوی تیم ملی برای جام جهانی نیز میان فدراسیون و سرمربی تیم ملی فوتسال اختلاف انداخت.

این گلایه‌ها در بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی فوتسال و هنگام مطرح شدن مسئله افزایش قرارداد کادر فنی بازتاب داشت. با توجه به قراردادی که تا پایان سال ۱۴۰۳ اعتبار دارد، فدراسیون فوتبال نمی‌تواند شمسایی را بدون پرداخت مبلغ قرارداد او برکنار کند و شاید مدیران فدراسیون فوتبال در نظر دارند با رفتارهای خود، شمسایی را مجبور به استعفا کنند.

تصمیم‌گیری برای آینده فوتسال در غیاب سرمربی تیم ملی!

اصولی روز شنبه با دعوت از علی صانعی و حسین شمس، میزبان جلسه‌ای با موضوع جام جهانی ۲۰۲۸ بود. وحید شمسایی به این جلسه دعوت نشد و توجیه به کار رفته این بود که آینده فوتسال موضوع اصلی بحث بود! سؤالی که ذهن را در این شرایط درگیر می‌کند، این است که مگر قرار نیست سرمربی تیم ملی از استعدادهای جوان برای موفقیت در جام جهانی بعدی استفاده کند؟!

فوتسال , فوتسال ایران , تیم ملی فوتسال ایران , کمیته فوتسال ایران , احسان اصولی , فدراسیون فوتبال , علی صانعی ,

پروژه حسین عبدی در فوتسال پیاده می‌شود؟

علی صانعی در سال‌های اخیر در تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران مشغول به کار بود که رده سنی این تیم به زیر ۲۳ سال تغییر یافت. با وجود اینکه از سال ۲۰۱۹ هیچ تورنمنت رسمی در فوتسال پایه آسیا برگزار نشده است، تمرینات تیم امید ادامه دارد و بازیکنان زیادی طی سال‌های اخیر از تیم صانعی به فوتسال ایران معرفی شده‌اند. البته سرمربی امیدها حدود یک سال هدایت تیم ملی را بر عهده داشت.

ایران با صانعی از صعود به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۲ بازماند و در دور یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۲ مغلوب کلمبیا شد. با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال به‌خاطر وضعیت مالی خود بعید است از مربی خارجی استفاده کند و اینکه اصولی برای جام جهانی ۲۰۲۸ با صانعی جلسه گذاشت، بعید نیست که کمیته فوتسال راهبرد فدراسیون در انتقال حسین عبدی از کادر فنی تیم نوجوانان به تیم جوانان را تکرار کند و صانعی را با نسلی جدید به تیم ملی فوتسال بیاورد. البته محمد ناظم‌الشریعه نیز یکی از گزینه‌های روی میز کمیته فوتسال محسوب می‌شود.

در نشست فوق حتی تصمیم گرفته شد تیم فوتسال امید با صانعی در تورنمنت دوستانه کافا (کشورهای آسیای مرکزی) شرکت کند. با توجه به اختلافات موجود میان شمسایی و اصولی و نیز مخالفت جدی برخی از اعضای کمیته فوتسال با شمسایی، به‌سختی می‌توان آینده‌ای برای ادامه همکاری سرمربی فعلی تیم ملی فوتسال با فدراسیون فوتبال متصور شد.

/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn