تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 15:09
38 بازدید
کد خبر : 356368

افشای شروط سنگین تل آویو برای پایان جنگ با حزب‌الله

افشای شروط سنگین تل آویو برای پایان جنگ با حزب‌الله

۲ مقام آمریکایی و ۲ مقام رژیم اسرائیل به «آکسیوس» گفتند، تل‌آویو طی روزهای گذشته سندی را به ایالات متحده ارائه کرده است که شامل شرط و شروط آن برای «راه‌حل دیپلماتیک» به منظور پایان دادن به جنگ در لبنان و اجازه بازگشت غیرنظامیان آواره از ۲ طرف مرز به خانه‌های خود می‌شود. به گزارش

۲ مقام آمریکایی و ۲ مقام رژیم اسرائیل به «آکسیوس» گفتند، تل‌آویو طی روزهای گذشته سندی را به ایالات متحده ارائه کرده است که شامل شرط و شروط آن برای «راه‌حل دیپلماتیک» به منظور پایان دادن به جنگ در لبنان و اجازه بازگشت غیرنظامیان آواره از ۲ طرف مرز به خانه‌های خود می‌شود.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که جنایات رژیم صهیونیستی در سایه حمایت ‌غربی‌ها، به‌ویژه ایالات متحده، بعد از غزه به لبنان هم کشیده شده است و همچنان ادامه دارد، مقامات اسرائیلی گفتند که دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این سند را پیش از سفر «آموس هوکشتاین» فرستاده بایدن به بیروت در روز دوشنبه به کاخ سفید داده است تا درباره آنچه آنها «راه‌حل دیپلماتیک» برای این مناقشه خواندند، گفت‌وگو کند.

مقامات آمریکایی و صهیونیست به آکسیوس گفتند، «ران درمر» وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی که یکی از معتمدین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است، این سند را روز پنجشنبه برای هوکشتاین ارسال کرده است.

مقامات رژیم صهیونیستی گفتند، این سند از گفت‌وگوهایی که ران درمر با وزارت جنگ و نظامیان صهیونیست درباره اصولی که تل‌آویو خواسته است بخشی از هر راه‌حل دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ با حزب‌الله لبنان باشد، بیرون آمده است.

یک مقام اسرائیلی گفت، یکی از خواسته‌های رژیم صهیونیستی این است که ارتش این رژیم اجازه داشته باشد در «اجرای فعال» شرکت داشته باشد تا «مطمئن شود حزب‌الله دوباره مسلح نمی‌شود و زیرساخت‌های نظامی خود را در مناطق جنوب لبنان نزدیک به مرز بازسازی نمی‌کند.» این مقام افزود که رژیم صهیونیستی همچنین از نیروی هوایی خود می‌خواهد که در حریم هوایی لبنان «آزادی عملیات» داشته باشد.

این ۲ خواسته در تضاد با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است که بیان می‌کند نیروهای مسلح لبنان و نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله را اجرا می‌کنند.

براساس گزارش وب‌سایت «آکسیوس» این مقام رژیم صهیونیستی گفت: «ما در مورد قطعنامه ۱۷۰۱ صحبت می‌کنیم که اجرای آن افزایش یافته است. پیام اصلی ما این است که اگر ارتش لبنان و یونیفل بیشتر کار کنند، ارتش اسرائیل کمتر وارد عمل می‌شود و برعکس.»

در همین حال یک مقام آمریکایی گفت بعید است که لبنان و جامعه بین‌المللی با این شرط و شروط موافقت کنند چرا که به طور چشمگیری حاکمیت لبنان را تضعیف می‌کند.

کاخ سفید و سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.

انتظار می‌رود هوکشتاین امروز (دوشنبه) وارد بیروت شود و با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر موقت، «نبیه بری» رئیس پارلمان و دیگر مقامات لبنانی دیدار و درباره خواسته‌های رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کند.

نبیه بری روز یکشنبه به شبکه خبری «العربیه» گفته بود که سفر هوکشتاین «آخرین فرصت قبل از انتخابات آمریکا برای دستیابی به راه‌حل» برای جنگ در لبنان است.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد که در بیروت درباره قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متحد اجماع وجود دارد. او تصریح کرد که تحت هیچ شرایطی اصلاح این قطعنامه را نمی‌پذیرد؛ چیزی که عملا همان مساله‌ای است که رژیم صهیونیستی می‌خواهد.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی می‌گویند هوکشتاین برای استقرار گسترده نیروهای مسلح لبنان در جنوب لبنان به‌عنوان بخشی از هر راه‌حل دیپلماتیکی که به جنگ در لبنان پایان می‌دهد، فشار می‌آورد. مقامات گفتند که هوکشتاین می‌خواهد حداقل ۸۰۰۰ سرباز لبنانی در جنوب لبنان مستقر شوند.

نماینده ایالات متحده همچنین می‌خواهد مأموریت یونیفل را ارتقا دهد تا بتواند به ارتش لبنان کمک کند تا «از استقرار افراد یا گروه‌های مسلحی که تحت کنترل دولت لبنان نیستند» در نزدیکی مرز با سرزمین‌های اشغالی فلسطین جلوگیری کند.

رژیم صهیونیستی در شرایطی شرط و شروط خود را برای توقف تنش‌ها ارائه کرده است که ارتش صهیونیستی شامگاه یکشنبه و قبل از سفر هوکشتاین، حملات هوایی گسترده‌ای را در سراسر لبنان علیه ده‌ها منطقه از جمله ساختمانی در بیروت انجام داد.

منبع

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn