تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 17:57
9 بازدید
کد خبر : 356522

یک هفته پربارش در راه استانِ همسایه تهران

یک هفته پربارش در راه استانِ همسایه تهران

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از آغاز روند کاهشی دما و بارش‌ها در این استان پهناور خبر داد و گفت: با کاهش ۱۳ تا ۱۴ درجه‌ای دما در استان، دمای هوا تا پایان هفته در برخی نقاط استان به زیر صفر درجه هم خواهد رسید. نادیا میرشجاع از پیش‌بینی یک هفته بارانی در این

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از آغاز روند کاهشی دما و بارش‌ها در این استان پهناور خبر داد و گفت: با کاهش ۱۳ تا ۱۴ درجه‌ای دما در استان، دمای هوا تا پایان هفته در برخی نقاط استان به زیر صفر درجه هم خواهد رسید.

نادیا میرشجاع از پیش‌بینی یک هفته بارانی در این استان خبر داد و اظهار کرد: بارش‌های پراکنده از همین امروز ۳۰ مهرماه در برخی نقاط آغاز و به تدریج تا پایان هفته بر شدت بارندگی‌ها و گستردگی جغرافیایی آن افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما در استان گفت: با توجه به کاهش ۱۴ درجه‌ای دما طی روزهای آتی منتظر نشسن برف بر مناطق مرتفع و کوهستانی استان هستیم.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه در برخی مناطق استان نظیر حسین آباد کالپوش طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شاهد بارندگی ۶.۲ میلی‌متری باران بودیم افزود: در شبانه‌روز گذشته در ایستگاه‌های رضوان و کرنگ نیز شاهد بارش ۳ و ۱.۲ میلی‌متری باران بودیم.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها از بعدازظهر امروز در برخی مناطق استان به صورت پراکنده آغاز می‌شود ادامه داد: میزان بارش‌ها از بعدازظهر امروز به تدریج تقویت شده و هر چه به پایان هفته نزدیک می‌شویم شدت بارش‌ها و متعاقب آن کاهش دما نیز بیشتر خواهد شد.

میرشجاع با بیان اینکه میانگین کاهش دما در استان بسیار محسوس خواهد بود اظهار کرد: با توجه به کاهش بسیار بالای دما، با فعال‌تر شدن این سامانه بارشی در مناطق سردسیر و کوهستانی استان، دمای هوا به زیر صفر خواهد رسید و از همین رو از روز سه شنبه به بعد در این مناطق و به ویژه در نواحی کوهستانی بارش‌ها احتمالا به صورت برف خواهد بود.

وی از وزش بادهای شدید و تندبادهای لحظه‌ای در بیشتر نقاط استان خبر داد و گفت: شدت بادها در روزهای پایانی هفته تشدید خواهد شد.

وی از احتمال تداوم بارش‌ها در هفته آینده نیز خبر داد و گفت: احتمالا بعد از فعالیت سامانه بارشی فعلی، یک سامانه بارشی دیگر از هفته آینده وارد آسمان استان خواهد شد.

میرشجاع  از صدور دو هشدار نارنجی و زرد در استان خبر داد و گفت: با توجه به کاهش محسوس دما و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، هشدار نارنجی کشاورزی و یک هشدار زرد هواشناسی در این استان صادر شده است.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از عموم شهروندان و خصوصا کشاورزان استان خواست هشدارها را جدی بگیرند و به توصیه‌های اعلام شده توجه کنند.

ایسنا

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn