تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 20:46
8 بازدید
کد خبر : 356689

سیاست راهبردی جمهوری اسلامی در ایجاد منطقه‌ای قوی

سیاست راهبردی جمهوری اسلامی در ایجاد منطقه‌ای قوی

بعد از روی کار آمدن دولت چهاردهم، وزارت خارجه با راهبردی آقای پزشکیان رئیس جمهور و وزارت آقای عباس عراقچی دقیقا براساس برنامه ارائه شده به نمایندگان مجلس تنظیم شد و بویژه در طول یک ماه گذشته فعالیت وزارت خارجه در این حوزه افزایش یافت. بر این باور هستیم که سفر‌های آقای عراقچی بخصوص در

بعد از روی کار آمدن دولت چهاردهم، وزارت خارجه با راهبردی آقای پزشکیان رئیس جمهور و وزارت آقای عباس عراقچی دقیقا براساس برنامه ارائه شده به نمایندگان مجلس تنظیم شد و بویژه در طول یک ماه گذشته فعالیت وزارت خارجه در این حوزه افزایش یافت.

بر این باور هستیم که سفر‌های آقای عراقچی بخصوص در حوزه کشور‌های عضو جبهه مقاومت مانند لبنان و سوریه در انسجام این جبهه و در رساندن محور مقاومت به یکدیگر بسیار موثر بوده است.

در این سفر‌ها مواضع قاطع و عاقلانه جمهوری اسلامی ایران به مشارکت گذاشته شده و نظرات کشور‌های منطقه در ارتباط با دخالت‌ها و جنایات مستمر رژیم صهیونیستی دریافت شده و البته منتظر اقدامات عملی هر یک از کشور‌ها در چارچوب تحولات منطقه‌ای با توجه به موضوع فلسطین و غزه و لبنان خواهیم بود.

نباید از خاطر برد که یکی از اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران وجود یک منطقه قوی در غرب آسیا در عرصه بین المللی است و بر این اساس سعی و تلاش وزارت خارجه معطوف به این موضوع است که بتواند با تبیین چرایی لزوم خارج شدن کشور‌های فرامنطقه‌ای از منطقه راهبردی و استراتژیکی غرب آسیا و همچنین پیوند بیشتر کشور‌های منطقه در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی برای اعضای کشور‌های منطقه کاملا تبیین شود.

به نظر می‌رسد سفر‌های گذشته وزیر خارجه و سفر‌هایی که در پیش دارد برای رسیدن به این اهداف مهم در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی کمک شایانی نموده است. طبعا این سفر‌ها اهمیتی ویژه‌ای در حوزه قوت و اقتدار منطقه‌ای خواهد داشت و همه اعضا باید با طرح جمهوری اسلامی بدون واسطه آشنا و سوالات و ابهامات اجتماعی از سوی مقامات ذیربط حل شود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn