تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 21:46
56 بازدید
کد خبر : 356746

آقای شهریاری اشتباه بدی مرتکب شدید؛ این افتضاح‌ترین استقلال ۲۰ سال اخیر است/ فقط «آه یامگا» پشت این تیم نفرین شده نیست!

آقای شهریاری اشتباه بدی مرتکب شدید؛ این افتضاح‌ترین استقلال ۲۰ سال اخیر است/ فقط «آه یامگا» پشت این تیم نفرین شده نیست!

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش آفتاب نو،  ادموند اختر پیشکسوت تیم استقلال در گفتگوی تفصیلی با خبر ورزشی، درباره اوضاع برهم ریخته این روزهای استقلال و بحران ایجاد شده پس از ۴ شکست در لیگ داخلی و نخبگان آسیا، پیرامون موضوعات مربوط به مدیریت، دیدار مقابل النصر عربستان، سرمربی تازه وارد و برخی بازیکنان

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش آفتاب نو،  ادموند اختر پیشکسوت تیم استقلال در گفتگوی تفصیلی با خبر ورزشی، درباره اوضاع برهم ریخته این روزهای استقلال و بحران ایجاد شده پس از ۴ شکست در لیگ داخلی و نخبگان آسیا، پیرامون موضوعات مربوط به مدیریت، دیدار مقابل النصر عربستان، سرمربی تازه وارد و برخی بازیکنان در خط دفاعی تیم استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

خلاصه صحبت‌های ادموند اختر:

  • کاری نیست که شهریاری در باشگاه نکرده باشد
  • این افتضاح ترین استقلال ۲۰ سال اخیر است
  • سمیعی مدیرعامل هیچ‌کاره استقلال است
  • خطیر باهوش بود که هرگز جواب نکونام را نداد
  • پیشکسوتی که وسط لحاف می‌خوابد به درد استقلال نمی‌خورد
  • سمیعی فقط می‌خواهد باشد حالا با چه شرایطی اهمیتی ندارد
  • در ماجرای تنبیه حسینی، شهریاری بد به او باخت
  • آقای شهریاری! هوادار تحت هر شرایطی طرف بازیکن است
  • هیچ یک از ۵ خارجی استقلال با هم جور جور نیستند
  • این استقلال نفرین شده است ولی فقط آه یامگا پشت این تیم نیست!
  • وقتی کمیته فنی تیم نبندد اوضاع از این بهتر نمی‌شود
  • هوادار استقلال تیم هجومی دوست دارد نه تیم تدافعی
  • رییس هیأت مدیره از چه کسی برای یارگیری مشورت می‌گیرد؟
  • آقای همه‌کاره چرا سهراب بختیاری‌زاده را اینگونه تخریب کردید؟
  • یک کودک هم فهمید دفاع سرعتی نداریم مدیر باشگاه نه!
  • استقلال به همه تیم‌های رده هفتم به بالای جدول می بازد
  • قهرمانی این فصل دیگر از دست رفت
  • لطفاً از موسیمانه بخواهید از حالا به فکر فصل بعد باشد
  • رضاییان ضعیف‌ترین بازیکن مسابقات بزرگ استقلال بود
  • متأسفانه آقا رامین مرد بازی‌های آسان است نه سخت!

اوضاع تیم استقلال ظرف روزهای گذشته به شکل عجیبی نسبت به قبل بدتر شده است. وضعیت این تیم را چطور می‌بینید؟

متاسفانه شاهد افتضاح‌ترین تیم استقلال طی ۲۰ سال یا حتی ۳۰ سال اخیر هستیم که به هر جای آن نگاه می‌کنید می‌لنگد.

این وضعیت چرا به وجود آمده است؟

همیشه در هر اتفاقی چه مثبت و چه منفی باید سراغ بزرگتر آن جمع رفت. بزرگتر استقلال امروز کیست!؟ آیا غیر از این است که شهریاری به عنوان رییس هیات مدیره در این باشگاه همه امور را در دست گرفته است؟ این آقا برای تیم بازیکن می‌آورد، بازیکن اخراج می‌کند، مدیر کم می‌کند یا مدیر اضافه می‌کند، تیم می‌بندد، خودش جریمه می‌کند و بعد خودش مراسم آشتی کنان راه می‌اندازد، سرمربی معرفی می‌کند و… خلاصه هیچ کاری نمانده که دیگر این آقا در تیم استقلال انجام نداده باشد.

با این شرایط نقش فرشید سمیعی بعنوان مدیرعامل استقلال چیست؟

این فرشید سمیعی که الان ۶ ماه از مدیر عاملی‌اش در باشگاه می گذرد ولی حالا مشخص شده که همه کاره هیچ کاره بوده چون عملاً هیچ کاره است. تا جایی که ما به یاد داریم از سال‌ها پیش این آقا کنار مدیران عامل باشگاه حضور داشته و با خطیر، آجورلو، حجت کریمی، فتح الله‌زاده و بقیه بوده اما کدام اقدام تاثیرگذاری را برای باشگاه انجام داده که هوادار و پیشکسوت یادش مانده باشد؟ اما امروز با مدل کار شهریاری پرده کنار رفته و به شکل واضح همه می‌دانند که این آقا فقط می خواهد باشد، حالا تحت چه شرایطی، ظاهرا برایش اهمیت ندارد. اتفاقاً به نظر می‌رسد که خیلی هم خوشحال است.

آقای شهریاری اشتباه بدی مرتکب شدید؛ این افتضاح ترین استقلال ۲۰ سال اخیر است/ فقط «آه یامگا» پشت این تیم نفرین شده نیست!

با توجه به ایراداتی که نسبت به عملکرد شهریاری مطرح کردید یکی از موارد اخیرش چیست؟

من در رابطه با موضوع حسین حسینی حق را کاملاً به شهریاری می‌دهم که با کاپیتان استقلال برخورد کند. من دروازه‌بان تیم استقلال را دوست دارم ولی معتقدم هیچ بازیکنی حق ندارد در رابطه با مدیریت باشگاه حرف بزند. اما وقتی شما او را از تمرین کردن منع می‌کنید در واقع نه تنها او را تنبیه نکردید بلکه خودتان را در قبال شکست مقابل ذوب آهن زیر سوال بردید پس بازی که همه چیزش به سودتان بود را بد باختید. متاسفانه شهریاری باهوش و کار بلد نیست چون می‌توانست از حضور حسینی در این بازی استفاده کند. شما که می‌دانستید با توجه به کادر فنی تازه واردتان احتمال باخت استقلال زیاد است بعد از مسابقه حسین حسینی را به خاطر مصاحبه علیه مدیریت باشگاه ۲۰ درصد رقم قرارداد جریمه می‌کردید. در چنین شرایطی وقتی شما حسینی را قبل از بازی ممنوع از تمرین می‌کنید در واقع به هوادار می‌گویید که تیم را تضعیف کرده‌اید. مگر ژاوی نبود؟ آیا حسینی از ژاوی بزرگتر است؟ ژاوی فقط گفت که «باشگاه بارسا نمی‌تواند در فصل نقل و انتقالات با رئال مادرید برابری کند چون رئال مادرید پولدارتر است…» اما مدیر بارسا به خاطر همین حرف او را اخراج کرد. اما این اخراج را بعد از سه بازی آخر انجام دادند تا از وجود ژاوی در بازی‌های آخر استفاده کنند. بازیکن هم چون تحت قرارداد باشگاه است موظف است با بهترین شرایط برای تیم بازی کند اما حق ندارد بی‌انضباط باشد. مثال واضح‌تر این موضوع در باشگاه استقلال در فصل گذشته بود.

کدام موضوع و کدام اتفاق؟

همین که مدیریت قبلی با درایت رفتار کرد. علی خطیر ثابت کرد که یک مدیر باهوش است. وقتی جواد نکونام دائم علیه مدیرعامل باشگاه حرف می‌زد علی خطیر هرگز در قبال جواد نکونام موضع نگرفت اما در نقطه مقابل اجازه نداد بازیکنانی که نکونام می‌خواهد را به تیم بیاورد. آقای شهریاری! شما باید بدانید که هر زمان پای بازیکن و سرمربی وسط باشد هوادار به سمت شما غش نمی‌کند. شما هر چقدر هم که بزرگ و مالک باشید یا پول بیاورید یا پولسازی کنید اما هیچ زمان هوادار بازیکن را رها نمی‌کند تا به مدیریت بچسبد. رفتار اخیر شما در قبال حسینی ثابت کرد که به هیچ عنوان مدیر باهوشی نیستید چون خودتان را مستقیم رودرروی هوادار قرار دادید.

چرا چنین شرایطی برای شهریاری به وجود آمد و چه کسی باید به او کمک می‌کرد تا این اتفاق رخ ندهد و با حسین حسینی به این شکل برخورد نکند؟

ما وقتی می‌گوییم تیم بزرگ باید کمیته فنی داشته باشد برای همین روزهاست. خوشبختانه باشگاه ما همین الان که با هم حرف می‌زنیم ۶ تیم پیشکسوتان دارد ولی متاسفانه از جمع این همه پیشکسوت نمی‌تواند یک کمیته فنی قوی داشته باشد. همین چند روز قبل جشن ۷۲ سالگی باشگاه استقلال بود ولی باید تاسف خورد که اکثر استقلالی های حاضر در این جشن سابقه چندانی از بازی و حضور در تیم استقلال نداشتند. استقلال پیشکسوتش را به عنوان حامی و مدافع حقوق این تیم می‌خواهد نه اینکه پیشکسوتانی باشند که دوست داشته باشند به دریا بروند ولی خیس نشوند. اسم نمی‌برم اما افرادی را داریم که فقط می‌خواهند همیشه از همه تعریف کنند. یکی می‌گوید دنبال شماره تلفن نوراللهی هستم. نوراللهی و یا هر بازیکنی باید افتخار کند که در تیم ملی بازی کند. بازیکن باید افتخار کند که پیراهن استقلال را بپوشد. چرا باید خودمان را کوچک کنیم و شأن تیم ملی و باشگاه استقلال یا هر تیم بزرگی را پایین بیاوریم.

با این حساب شما فکر می‌کنید مشکل امروز استقلال نداشتن کمیته فنی است و با داشتن این کمیته، می‌تواند این قبیل مشکلات را به خوبی پشت سر بگذارد؟

استقلال همین حالا ۵ بازیکن خارجی دارد ولی هیچ کدام از آنها با یکدیگر جور نیستند. متاسفانه باید بگویم که این استقلال نفرین شده است این تیم مریض است…

آقای شهریاری اشتباه بدی مرتکب شدید؛ این افتضاح ترین استقلال ۲۰ سال اخیر است/ فقط «آه یامگا» پشت این تیم نفرین شده نیست!

… فکر می‌کنید نفرین یکی مثل یامگا پشت استقلال است؟

فقط یامگا نیست، ۵، ۶ نفر هستند که همه آنها زن و بچه دارند و آه‌شان پشت سر این تیم است. وقتی توپ بچه‌های استقلال به آن شکل به تیر دروازه می‌خورد و بیرون می‌آید و یا توپی که داشت به سمت بیرون می‌رفت توسط رامین رضاییان به آن شکل در دربی پنالتی می‌شود مشخص می‌کند که این تیم انرژی مثبتی را به همراه خودش ندارد.

از بحث کمیته فنی دور نشویم، به نظر شما چه کسی می‌تواند این کمیته را تشکیل بدهد؟

من از آقای شهریاری می‌خواهم که یک بار هم که شده یک کمیته فنی مقتدر و این کاره را در استقلال به وجود بیاورد. کمیته فنی که بتواند حرف بزند و جایگاه و شخصیت درستی در جمع نفراتش وجود داشته باشد. استقلال کمیته فنی را نمی‌خواهد که بیایند و فقط به‌به و چه‌چه کنند و خوبی مدیریت باشگاه را بگویند بلکه باید به مدیریت و نقل و انتقالات انتقاد داشته باشند و ایرادات فنی را رفع کنند. در همه تیم‌های بزرگ کمیته فنی تیم را می‌بندد و شاید نهایتاً سرمربی یک بازیکن را انتخاب کند. در چنین شرایطی است که تیم هماهنگ و متوازن بسته می‌شود.

به نظر شما امروز استقلال درست بسته نشده است؟

استقلال نه تنها متوازن بسته نشده بلکه به لحاظ فنی هم عملکرد خوبی ندارد. استقلال تیمی است که باید تهاجمی بازی کند و به همین خاطر باید عناصر تهاجمی داشته باشد. هافبک‌های بازیساز داشته باشد. کسانی که بتوانند دائماً موقعیت گل ایجاد کنند. استقلال باید همه بازی‌هایش را با گل‌های زیاد ببرد چون این تیم یک تیم پرطرفدار است. همه تیم‌های پرطرفدار در دنیا اینگونه فوتبال بازی می‌کنند. ایرادی ندارد ما سه گل بخوریم ولی باید چهار گل بزنیم و بازی‌ها را با نتیجه سه بر چهار ببریم تا هوادار از دیدن تیمش لذت ببرد. اگر قرار باشد ما هم یک گل بزنیم، بعد برگردیم عقب دفاع کنیم پس فرق‌مان با بقیه چیست؟ ما استقلالیم نه تیم هوادار یا تیم قزوین و مسجد سلیمان. هرچه باشد باید بین ما و تیم‌های دیگر تفاوت وجود داشته باشد. من اگر این را می‌گویم پیشکسوت هستم و دلم برای این تیم می‌سوزد. اصلا الان یک سوال جدی از شهریاری در بحث فنی همین است که شما با چه کسی صحبت و مشورت می‌کنید؟ با همفکری چه کسی برای تیم بازیکن می‌آورید؟ چه کسی است که به شهریاری بگوید فلان بازیکن خوب است یا بد است؟ این‌ها همه ایراداتی است که به این تیم می‌توان وارد کرد.

آقای شهریاری اشتباه بدی مرتکب شدید؛ این افتضاح ترین استقلال ۲۰ سال اخیر است/ فقط «آه یامگا» پشت این تیم نفرین شده نیست!

درباره سهراب بختیاری زاده و آینده‌اش با حضور سرمربی آفریقایی چه صحبتی دارید؟

سهراب یکی از فوتبالیست‌های خوب کشورمان است که اتفاقاً من هم با او دوستی قدیمی و خوبی دارم اما سوالم این است که چرا او را خراب کردید؟ وقتی می‌آیید می‌گویید «سرمربی موقت» این چه معنی برای هوادار و پیشکسوت دارد؟ اگر الان مربی خارجی بیاید و او را نخواهد، با کنار گذاشتن سهراب، به شدت تخریب می شود. اگر هم او را بخواهد و نگه دارد آن چند نفری که سهراب بختیاری زاده با خودش به تیم آورده چه می‌شوند!؟ این‌ها همه جزو ایراداتی است که به آقای شهریاری باید گرفت که اینقدر در همه کارها جلو افتاده و می‌خواهد یک تنه همه مشکلات استقلال را حل کند.

اوضاع لیگ نخبگان و حضور استقلال در بازی با النصر را چطور پیش بینی می کنید؟

متاسفانه ما دستمان در لیگ نخبگان آسیا به علامت تسلیم بالاست. ما اینقدر وضعیتمان خراب است که حتی نمی‌توانیم با پاختاکور خودمان را مقایسه کنیم. آن وقت می‌خواهیم النصر عربستان را ببریم! ما سه دفاع وسط داریم که هر سه تای آنها کُند هستند. آیا این‌ها در بحث یارگیری کارشناسی شده است؟ یک کودک کم سن و سال را دیدم که گریه می کرد و همین موضوع را به تیم ایراد می گرفت! او هم این مسائل را می‌فهمد ولی متاسفانه آن‌هایی که خودشان را همه کاره استقلال می‌دانند نرفتند تا یک دفاع سرعتی هم در کنار مدافعان وسط استقلال به این تیم بیاورند. در همین بازی آخر جلوی ذوب آهن مرادمند در کنار فلاح و سیلوا به قدری کند و ضعیف ظاهر شدند که ما هر سه گل را به یک شکل و از عمق خط دفاعی خوردیم. این یعنی ضعف بزرگ برای تیم استقلال که قطعاً این را سرمربی تیم النصر و در ادامه بقیه حریفان هم می‌بینند. ما این قدر در بحث دفاعی ضعیف هستیم که تیم هوادار هم ما را اذیت کرد. شاید اگر بازی با هوادار بیشتر طول می‌کشید، نتیجه تغییر می‌کرد. من با اطمینان به شما می‌گویم تیم‌های هفتم به بالای جدول اگر روبروی ما بایستند ما حتماً بازنده‌ایم. این در حالی است که ما می‌توانیم قاطعانه و با اقتدار برنده شویم ولی توازن نفرات تیم‌مان درست نیست.

با توجه به شرایط فعلی چه توقعی باید از موسیمانه داشته باشیم؟

من این حرف را خطاب به مدیریت باشگاه می‌زنم که اگر به سرمربی تازه وارد اعتقاد دارید به او بگویید از الان یک تیم خوب برای فصل بعد ببندد چون این فصل که دیگر از دست رفت. بازیکنان تیم مان هم که متاسفانه فقط بزرگان فضای مجازی هستند که با تبلیغات در همان فضا به اسم بمب به استقلال آمدند ولی در عمل اصلاً در حد و اندازه استقلال نیستند. شاید آنها بزرگ باشند ولی برای تیم‌های دیگر، در حالی که استقلال بازیکنی می‌خواهد که بزرگ باشد و بتواند در این تیم بازی کند.

آقای شهریاری اشتباه بدی مرتکب شدید؛ این افتضاح ترین استقلال ۲۰ سال اخیر است/ فقط «آه یامگا» پشت این تیم نفرین شده نیست!

اگر بازیکن خاصی در این زمینه مد نظر شماست ممکن است واضح‌تر صحبت کنید؟

بله من با کسی تعارف ندارم اگر هم لازم باشد می‌توانم تک تک بازیکنان را بگویم که هر کدام با چه رقم و عددی به استقلال آمده‌اند. از آن افرادی هم نیستم که بخواهم با حروف کوچک “الف. جیم” یا به صورت اختصاری از کسی اسم ببرم من اسم می‌برم. الان همین آقای رامین رضاییان که با یک قرارداد سنگین به استقلال آمده چه گلی به سر استقلال زده است؟ من یک سوال فوتبالی دارم. وقتی پشت ۱۸ قدم در سمت راست خطا می‌شود اصولش این است که یک چپ پا برود آن ضربه را بزند و توپ‌های سمت چپ را یک بازیکن راست پا به روی دروازه بفرستد. در واقع بازیکنان باید در چنین شرایطی شرح وظایف داشته باشند و همه بدانند که چه کاری را انجام بدهند یا ندهند. اما می‌دانید چرا رامین رضاییان همه این ضربه‌ها را می‌زند؟ چون قرارداد او سه برابر بقیه بازیکنان است و این توازن باعث می‌شود که تیم به هم بریزد. ما باید برای همه دقایق و لحظات بازی برنامه داشته باشیم. رامین رضاییان یکی از بهترین دفاع راست‌های ایران است و شکی در این نیست اما اگر این فوتبالیست بازیکن بزرگی است پس کجا باید آن را نشان بدهد؟ متاسفانه او در دیدار مقابل پرسپولیس، السد قطر و ذوب آهن که مهمترین بازی‌های استقلال تا اینجای فصل بوده ضعیف‌ترین بازیکن تیم استقلال لقب گرفت. پس اگر قرار باشد چنین فوتبالیستی با این رقم قرارداد فقط در بازی‌های آسان تاثیرگذار باشد من هم می‌توانم با ۵۲ سال سن جلوی تیم ضعیف بروم و کار را در بیاورم. او باید با این پولی که از باشگاه گرفته مرد مسابقات سخت باشد نه آسان. اینجاست که می‌گویم وقتی کمیته فنی وجود نداشته باشد همه سرمایه‌های انسانی و مالی باشگاه هم از بین می‌رود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn