تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 22:31
57 بازدید
کد خبر : 356790

موسیمانه، استراماچونی درون دارد یا ساپینتو؟

موسیمانه، استراماچونی درون دارد یا ساپینتو؟

فرهیختگان: استقلال سرانجام تکلیف نیمکت خود را مشخص کرد و هدایت این تیم به پیتسو موسیمانه اهل آفریقای جنوبی و ۴ دستیار هموطنش سپرده شد. استقلالی‌ها در سال‌های اخیر با سرمربیان خارجی متعددی سابقه همکاری داشته‌اند و بعد از فصل هفدهم رقابت‌های لیگ برتر و حضور شفر، استراماچونی و ساپینتو روی نیمکت این تیم، این

فرهیختگان: استقلال سرانجام تکلیف نیمکت خود را مشخص کرد و هدایت این تیم به پیتسو موسیمانه اهل آفریقای جنوبی و ۴ دستیار هموطنش سپرده شد. استقلالی‌ها در سال‌های اخیر با سرمربیان خارجی متعددی سابقه همکاری داشته‌اند و بعد از فصل هفدهم رقابت‌های لیگ برتر و حضور شفر، استراماچونی و ساپینتو روی نیمکت این تیم، این چهارمین سرمربی خارجی استقلالی‌هاست که هدایت این تیم را عهده‌دار شده است. نکته قابل توجه در این بین اینکه اگرچه خروجی این مربیان برای استقلال به دو قهرمانی جام حذفی و سوپرجام ختم شده، اما از لحاظ نحوه و قطع همکاری با این نفرات به‌نوعی شاهد یک رویه تکراری بوده‌ایم تا جایی که هیچ‌کدام از این نفرات با عاقبت‌به‌خیری و درنهایت رضایتمندی و تفاهم از این باشگاه جدا نشده و کار تسویه‌حساب هر یک از این مربیان خارجی در این سال‌ها به فیفا کشیده شده است!

در این بین البته شفر و ساپینتو با تبعات کمتری (پرونده ساپینتو هنوز باز است) و استراماچونی با بدترین شکل به کار خود در استقلال پایان داده تا این سؤال پیش بیاید در‌صورتی‌که در ماه‌های بعدی تفاهم و توافقی بر سر پرداختی‌های سرمربی آفریقایی ایجاد نشود؛ آیا او مثل استراماچونی مسیر ترک ایران را در پیش گرفته و کار را تا انتها ادامه می‌دهد یا مثل ساپینتو صبوری پیشه کرده و بدون دریافت ۸ ماه حقوق و دستمزد به کارش تداوم می‌بخشد.

در این خصوص اما بررسی پرونده ماسیمونه در تیم‌های قبلی وی نشان می‌دهد این اتفاق یک‌بار در الاهلی عربستان برای او رخ داده و او در ژوئن ۲۰۲۳ پس از اینکه با این تیم به لیگ حرفه‌ای عربستان صعود کرد، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و در توضیح دلایل جدایی خود ادعا می‌کند از ژانویه ۲۰۲۳ به بعد، او و کادر فنی‌اش حقوقی دریافت نکرده بودند. البته این سرمربی درنهایت بعد از اتمام همکاری با الاهلی‌ عربستان تمامی دستمزدش را بدون کشاندن کار به فیفا از تیم عربستانی می‌گیرد تا این موضوع نشان دهد اگرچه استقلالی‌ها با یک سرمربی جدی و بعضاً خشن مواجهند اما آنقدرها این چهره در مسیر همکاری با باشگاه‌هایی که در کارنامه‌اش به ثبت رسیده، بدقلق نیست!

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn