تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1403 - 4:26
11 بازدید
کد خبر : 357009

مصرف مشروبات الکلی امسال چندنفر را به کام مرگ کشاند؟

مصرف مشروبات الکلی امسال چندنفر را به کام مرگ کشاند؟

محمدعلی توکلی، مدیرکل امور آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی در نشست خبری امروز گفت: مسمومیت‌ها در مواردی که منجر به مرگ افراد می شود در طی ۵ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳، ۴ هزار و ۲۳۵ مورد مسمومیت منجر به مرگ داشته ایم. در مدت مشابه سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۳ مورد بوده است. وی ادامه داد:

محمدعلی توکلی، مدیرکل امور آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی در نشست خبری امروز گفت: مسمومیت‌ها در مواردی که منجر به مرگ افراد می شود در طی ۵ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳، ۴ هزار و ۲۳۵ مورد مسمومیت منجر به مرگ داشته ایم. در مدت مشابه سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۳ مورد بوده است.

وی ادامه داد: موارد فوت ناشی از سم، فوت ناشی از دارو و فوت ناشی از مواد مخدر و محرک هستند که در طی ۵ ماهه امسال ۲۱۵ مورد مرگ ناشی از منوکسیدکربن کربن داشته ایم و با توجه به شروع فصل سرما هشدار درخصوص این مسمومیت ها ضروری است. ۷۹۴ مورد مرگ ناشی از منوکسیدکربن در سال گذشته داشته‌ایم. 

توکلی افزود: همچنین هزار و ۶۲ مورد مسمویت با سموم که منجر به مرگ شده از جمله قرص برنج و سموم کشاورزی در مدت ۵ ماهه امسال بوده است. همچنین فوت ناشی از مسمومیت با دارو در ۵ ماهه امسال ۱۸۲۳ مورد بوده است و ۴۵۶ مورد مرگ با داروی مخدر و محرک بوده است که متادون بیشترین مسمومیت را در پی داشته است.

وی درباره مسمومیت با الکل گفت: در ۵ ماهه ابتدایی سال گذشته مسمومیت با الکل ۳۹۲ مورد بوده و در مدت مشابه امسال نیز ۲۲۹ مورد بوده است که ۴۱.۶ درصد کاهش داشته است. مسمومیت با متانول در ۵ ماهه امسال ۹۵ مورد بوده که در سال گذشته ۲۴۸ مورد بوده و امسال نسبت به سال گذشته کاهش ۶۱ درصدی داشته‌ایم. البته موارد فوت ناشی از مشروبات حاوی متانول در ماه‌های شهریور و مهر هنوز تجمیع نشده است و شامل این آمار نیست.

توکلی  گفت: در ۵ ماهه امسال ۶۲۶ مورد فوت ناشی از مصرف قرص برنج گزارش شده است که در مقایسه با سال گذشته و با توجه به فوت ۵۱۸ نفر، شاهد افزایش ۲۰ درصدی آمار در استفاده از این قرص هستیم.  قرص برنج باید از دسترس عموم خارج شود و در بسیاری از کشورها با قرص برنج به مثابه یک اسلحه برخورد می‌شود که نباید در دسترس عموم قرار داشته باشد.

متن گزارش مرتیط «فرهیختگان» را اینجا بخوانید

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn