تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1403 - 12:17
15 بازدید
کد خبر : 357388

شگرد عجیب برای کلاهبرداری در پوشش حمل اثاثیه

شگرد عجیب برای کلاهبرداری در پوشش حمل اثاثیه

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات پلیسی در این پرونده از چندی قبل و با شکایت مردی در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. این مرد در جریان تحقیقات گفت: هفته گذشته با یک شرکت باربری معروف تماس گرفته و درخواست کامیونت و کارگر کردم. براساس توافق اولیه قرار بود هشت میلیون تومان بدهیم اما

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات پلیسی در این پرونده از چندی قبل و با شکایت مردی در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. این مرد در جریان تحقیقات گفت: هفته گذشته با یک شرکت باربری معروف تماس گرفته و درخواست کامیونت و کارگر کردم. براساس توافق اولیه قرار بود هشت میلیون تومان بدهیم اما وقتی کارگران آمدند، چند برابر این مبلغ را درخواست کردند. به این موضوع اعتراض کردم که وسایلم را گرو گرفتند تا مجبور شوم این پول را بپردازم. پیگیر این ماجرا شدم، اما فهمیدم این افرادکلاهبردار هستند وباآن شرکت ارتباطی ندارند.کارآگاهان پلیس آگاهی بابررسی شکایت دریافتند،این کلاهبرداران قربانیان را از جست‌وجوی گوگل به دام انداخته وکاری کرده‌اند که متقاضی وقتی نام شرکت‌های معتبر را جست‌وجو می‌کند، شماره آنها نمایش داده شود.مأموران در پوشش مشتری با شماره کلاهبرداران تماس گرفته و در یک قرار صوری سرکرده آنها را دستگیر کردند. با بررسی دفتر این‌ فرد، تعدادی سربرگ و مهر جعلی شرکت‌های حمل اثاثیه پیدا شد. 
   
مالباختگان شکایت کنند
سرهنگ مهدی شیری،جانشین رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی دراین‌باره به خبرنگار جام‌جم گفت:«پس از شروع تحقیقات با طرح شکایت یکی از مالباختگان،متهم اصلی دستگیر و دربازرسی دفترش، مهرو مدارک جعلی کشف شد. بیش از ۱۲۰‌مالباخته شناسایی شده‌اند. افرادی که به این شیوه از آنها کلاهبرداری شده برای پیگیری شکایت خود می‌توانند به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»

روایت مالباختگان از کلاهبردار حرفه‌ای
دراتاق جانشین پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران،یک سمت مالباختگانی ایستاده‌اند که تازه‌متوجه گرفتارشدن دردام باند کلاهبرداری قرار گرفتند و طرف دیگر، طراح این کلاهبرداری‌ها. ابتدا سراغ مالباختگان می‌روم. یکی از آنها زن جوانی است که می‌گوید: «من با پسرم زندگی می‌کنم. برای جا‌به‌جایی اثاثیه دنبال شماره یک باربری معروف بودم. در اینترنت شماره را پیدا کردم و کارگران با کامیون آمدند، اما وقتی بار زدن، قیمتی را به من گفتند که چند برابر توافق اولیه بود. حتی من برایشان ناهار هم گرفته بودم اما با گرو گرفتن وسایل مجبورم کردند این پول را بپردازم. وقتی از پلیس آگاهی با ما تماس گرفتند تازه متوجه شدیم در دام کلاهبرداران گرفتار شدیم.»
قربانی دیگر گفت: «علاوه بر این‌که چند برابر عرف از من پول گرفتند، وسایل را هم شکستند. با دفتر تماس گرفتم و اعتراض کردم که گفتند مدیر قبلی مرده و دیگر کسی جوابگوی من نبود.» مالباخته‌ای هم با اشاره به روش کلاهبرداری متهمان عنوان کرد: «این افراد خیلی حرفه‌ای عمل می‌کردند. می‌دانستند کسی که شمال تهران خانه گرفته، در روز اول دوست ندارد چهره‌ای بد از خود در ساختمان نشان دهد. به همین خاطر در برابر خواسته آنها مقاومت نکرده و با پلیس هم تماس نمی‌گیرد. من سال‌ها با آبرو زندگی کردم و متهمان از همین روش برای کلاهبرداری از من استفاده کردند.»

روش عجیب برای کلاهبرداری
متهم آرام یک گوشه نشسته و در برابر اظهارات مالباختگان سری از تاسف تکان می‌دهد. می‌گوید‌: «ما کاری نکردیم. فقط چند بار پول گرفتیم. این پول را خودشان می‌دادند و به زور که نمی‌گرفتیم.»
 
اما با هویت شرکت‌های دیگر فعالیت می‌کردید؟
در اینترنت این کار را کرده بودیم. اگر کسی حمل بار داشت کامیون و کارگر می‌فرستادم و مثل باربری‌های دیگر عمل می‌کردم. اول می‌گفتیم چهار میلیون می‌شود اما بعد کار ادعا می‌کردیم منظور ساعتی چهار میلیون تومان بوده و همین باعث می‌شد پول بیشتری بگیریم. آن‌قدر زیاد نمی‌گرفتیم که بروند شکایت کنند. 
 
بیشترین پولی که گرفتید چقدر بود؟
۲۰۰ میلیون تومان. 
 
درآمدت از این راه چقدر بود؟
حدود ماهی ۱۵۰ میلیون تومان. 
 
چند وقت بود فعالیت می‌کردی؟
دو سالی می‌شد. 
 
چطور در جست‌وجوی اینترنت شماره تو به جای شرکت‌های باربری نمایش داده می‌شد؟
به یک شرکت ماهی ۳۰۰ میلیون تومان می‌دادم تا شماره ما را به‌عنوان شماره اول نمایش دهد. 
 
چند نفر همدست داشتی؟
یک شریک داشتم و چند کارگر. 
 
چطور این فکر به ذهنت رسید؟
خودم قبلا به‌عنوان کارگر در یک شرکت حمل اثاثیه کار می‌کردم. 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn