تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1403 - 13:02
10 بازدید
کد خبر : 357430

راهکار ساده و مرحله به مرحله تمیز کردن کیبورد کامپیوتر و لپ‌تاپ

راهکار ساده و مرحله به مرحله تمیز کردن کیبورد کامپیوتر و لپ‌تاپ

به گزارش آفتاب نو به نقل از راهنماتو، اگر زمان زیادی را با کامپیوتر می‌گذرانید، ممکن است متوجه شده باشید که کیبورد شما به اندازه زمانی که شروع به استفاده از آن کردید تمیز نیست. گرد و غبار، ذرات غذا و روغن‌های انگشتان شما ممکن است باعث کثیف به نظر رسیدن کلیدها شده باشند.. در

به گزارش آفتاب نو به نقل از راهنماتو، اگر زمان زیادی را با کامپیوتر می‌گذرانید، ممکن است متوجه شده باشید که کیبورد شما به اندازه زمانی که شروع به استفاده از آن کردید تمیز نیست. گرد و غبار، ذرات غذا و روغن‌های انگشتان شما ممکن است باعث کثیف به نظر رسیدن کلیدها شده باشند.. در ادامه، بهترین و آسان‌ترین راه برای تمیز کردن کلیدهای خود را به شما خواهیم گفت.

همچنین تمیز کردن منظم کیبورد از بروز مشکلات فنی مانند گیر کردن کلیدها جلوگیری کرده و به افزایش طول عمر دستگاه کمک می کند. همچنین، محیطی بهداشتی تمیزتری برای کاربر فراهم می آورد. اگر از یک کیبورد مکانیکی استفاده می‌کنید، تمیز کردن کلیدها آسان است در ادامه این مطلب از راهنماتو به چگونگی تمیز کردن کیبورد خواهیم پرداخت.

نکاتی برای شستن سریع کلیدهای کیبورد
کیبورد خود را از برق جدا کرده و با استفاده از یک کشنده کلید سیمی، کلیدها را جدا کنید.
کیبورد را با هوای فشرده اسپری کنید تا گرد و غبار را از بین ببرید.
کلیدها را به مدت ۳۰ دقیقه در آب گرم و صابونی خیس کنید. اگر کلیدهای شما خیلی کثیف هستند، ۲ قرص تمیزکننده دندان مصنوعی اضافه کنید. کلیدها را در یک صافی قرار داده و بشویید.
قبل از اینکه کلیدها را دوباره در جای صحیح خود قرار دهید اجازه دهید حداقل ۲۴ ساعت در هوا خشک شوند.
کیبورد خود را به صورت هفتگی گردگیری کرده و ماهانه تمیزکاری عمیق انجام دهید.

۱. جدا کردن کلیدهای کیبورد
کیبورد خود را از برق جدا کنید و با استفاده از یک کشنده کلید سیمی، کلیدها را از صفحه بردارید. قبل از ادامه کار، عکسی از کیبورد خود بگیرید تا مکان هر کلید را به خاطر بسپارید. برای کیبوردهای با سیم، سیم را از پورت USB جدا کنید. یک کشنده کلید سیمی بخرید تا کلیدها را از جای خود جدا کنید. از جدا کردن کلیدهای بزرگ مانند فاصله، اینتر و شیفت خودداری کنید.

کشنده‌های کلید سیمی احتمال کمتری دارند که کلیدها را خراش دهند. حلقه‌های سیم را به صورت مورب روی کلید قرار دهید و در حین کشیدن به آرامی به عقب و جلو حرکت دهید.

می‌توانید از یک موچین، پیچ‌گوشتی تخت، چاقوی کره یا سوزن کاغذی خم شده به جای کشنده کلید استفاده کنید.

اگر نمی‌توانید عکسی از کیبورد خود بگیرید، می‌توانید یک تصویر آنلاین از همان کیبورد یا یک کیبورد مشابه پیدا کنید.

۲. تمیز کردن کیبورد با هوای فشرده یا پارچه مرطوب
برای از بین بردن گرد و غبار، زباله و خرده ریزها، از هوای فشرده استفاده کنید. برای اطمینان از عملکرد موثر کیبورد خود، یک قوطی هوای فشرده بردارید و اپلیکاتور نی نازک را در نازل قوطی قرار دهید. یک اسپری آزمایشی انجام دهید. قوطی را به صورت عمودی نگه دارید و کیبورد و ساقه‌ها را با پالس‌های کوتاه اسپری کنید تا هرگونه زباله باقی مانده را از بین ببرید.

می‌توانید از یک پارچه میکروفیبر مرطوب یا یک برس نرم برای جایگزینی هوای فشرده استفاده کنید.

۳.خیساندن کلیدهای کیبورد در آب صابونی
کلیدها را به مدت ۳۰ دقیقه در آب گرم و صابونی خیس کنید. یک کاسه یا ظرف را با آب گرم و چند قطره صابون ملایم پر کنید. صابون را تا زمانی که کف تشکیل شود اضافه و مخلوط کنید. کلیدها را در محلول قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که کاملاً غوطه‌ور شده‌اند. همچنین می‌توانید ۲ قرص تمیزکننده دندان مصنوعی اضافه کنید تا به از بین بردن روغن‌ها از روی درپوش‌ها کمک کند.

از استفاده از آب داغ، جوشان یا سفید کننده خودداری کنید، زیرا این‌ها می‌توانند باعث رنگ پریدگی کلیدها شوند.

برخی از کاربران می‌گویند کلیدها را ۵ تا ۶ ساعت خیس کنید، در حالی که برخی دیگر می‌گویند ۳۰ دقیقه کافی است. با ۳۰ دقیقه شروع کنید، سپس کلیدها را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که چقدر بیشتر می‌خواهید آن‌ها را خیس کنید.

۴. شستن و آبکشی کلیدها
برای از بین بردن لکه‌های سرسخت یا آلودگی‌ها، از یک برس نرم یا گوش پاک کن استفاده کنید. بعد از خیساندن، با یک برس نرم یا گوش پاک کن، لکه‌های سرسخت را از بین ببرید. از برس زدن ساقه‌های سوئیچ، ساقه‌های بلند داخل محفظه سوئیچ یا فنر خودداری کنید. این کار از گیر کردن ذرات در عمق جلوگیری می‌کند. کلیدها را در یک صافی قرار داده و آن‌ها را کاملاً آبکشی کنید.

۵. خشک کردن کامل کلیدها
کلیدها را برای ۲۴ ساعت بیرون بگذارید تا خشک شوند، سپس آن‌ها را دوباره مونتاژ کنید. کلیدها را با ساقه‌ها رو به بالا روی یک سطح صاف قرار دهید تا آب بتواند تبخیر شود. برای خشک کردن کلیدها از پارچه میکروفیبر استفاده کنید، زیرا آن‌ها می‌توانند بقایای ذرات کوچکی را که باعث خراش می‌شوند، از بین ببرند.

۶. مونتاژ مجدد کیبورد
مکان کلیدها را با عکس کیبورد خود مطابقت دهید. اطمینان حاصل کنید که همه کلیدها در جایگاه‌های مربوطه خود به درستی قرار گرفته‌اند. برای قرار دادن کلیدها روی پایه، آن‌ها را به طور مستقیم با انگشتان خود فشار دهید. وقتی آماده شد، کیبورد را دوباره به برق وصل کنید و هر کلید را آزمایش کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می‌کند.

نکات مهم

کیبورد خود را یک بار در هفته بدون جدا کردن کلیدها تمیز کنید. از یک جاروبرقی دستی، یک پارچه میکروفیبر مرطوب یا هوای فشرده استفاده کنید.
ماهانه یک بار تمیزکاری عمیق انجام دهید.
کلیدهای خود را با پراکسید هیدروژن یا دستمال‌های الکلی ضدعفونی کنید.
از خوردن یا آشامیدن در نزدیکی کیبورد خود خودداری کنید تا از ورود خرده ریزها و سایر تجمع‌ها جلوگیری کنید.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn