تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1403 - 19:40
43 بازدید
کد خبر : 357812

احتمال داغ معامله نتانیاهو و ترامپ؛ پشت‌پرده تشویق برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران!

احتمال داغ معامله نتانیاهو و ترامپ؛ پشت‌پرده تشویق برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران!

ترامپ این سخنان را در جریان کارزار تبلیغات انتخاباتی خود در کارولینای شمالی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: «اول باید به نیروی هسته‌ای ضربه بزنید و بعد به بقیه ماجرا رسیدگی کنید!» دونالد ترامپ سپس افزود: «اما خواهیم دید برنامه‌ آن‌ها چیست» ترامپ در پاسخ به

ترامپ این سخنان را در جریان کارزار تبلیغات انتخاباتی خود در کارولینای شمالی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: «اول باید به نیروی هسته‌ای ضربه بزنید و بعد به بقیه ماجرا رسیدگی کنید!» دونالد ترامپ سپس افزود: «اما خواهیم دید برنامه‌ آن‌ها چیست» ترامپ در پاسخ به سؤال یکی دیگر از شرکت‌کنندگان گفت: «منظورم این است که سلاح‌های هسته‌ای ایران بزرگترین خطری است که با آن روبرو هستیم.»

این سخنان در حالی مطرح شد که مسئولان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ که پیش‌تر نیز ایران را به تهدید علیه نامزد جمهوری‌خواهان متهم کرده بودند، حالا خواستار در اختیار گرفتن تجهیزاتی برای تقویت حفاظت از ترامپ، در برابر اقدامات احتمالی ایران، شدند. در همین راستا آسوشیتدپرس گزارش داده، مجهز شدن به خودروهای زرهی و نیز هواپیماهای نظامی که قادر به سرنگونی موشک‌های زمین به هوا باشد از جمله موارد درخواست شده کارزار ترامپ از دولت امریکا در این خصوص است. درخواست عجیب کمپین ترامپ در حالی مطرح شده که او مدعی است با تهدید مرگ از سوی ایران مواجه است. موضوعی که پیشتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد آن را تکذیب کرده بود.

همچنین ترامپ روز ۱۷ اکتبر در مصاحبه‌ای گفته بود: «دوست دارم ایران خیلی موفق باشد. تنها مساله این است که آن‌ها نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند» او در پاسخ به این سوال که آیا شما با حکومت کنونی موافقید و یا اینکه ترجیح میدهید ایران به دوران شاه و زمانی که یکی از سه کشور برتر گردشگری بود بازگردد، پاسخ داد: «ما نمی‌توانیم به طور کامل در همه امور دخالت کنیم. بیایید با خود صادق باشیم، ما نمی‌توانیم خودمان را اداره کنیم»

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات امریکا در این مصاحبه تاکید کرده بود که در دوران ریاست جمهوری خود با تهدید به محدود کردن دسترسی چین به بازارهای آمریکا، پکن را برای توقف خرید نفت از ایران تحت فشار قرار داد که به ادعای او این سیاست موفقیت آمیز بود. وقتی از ترامپ پرسیده شد که آیا او این رویکرد را بازخواهد گرداند، پاسخ داد: «راهبردهای مختلفی هست. همه چیز بستگی دارد.»

چه آنکه ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود در ماه مه ۲۰۱۹ در نشست خبری مشترک با نخست وزیر وقت ژاپن با تاکید بر اینکه دنبال «تغییر رژیم» در ایران نیست، گفت: «می‌خواهم این موضوع را شفاف کنیم. ما فقط می‌خواهیم ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد»

رئیس جمهور وقت آمریکا در آن زمان تصریح کرده بود که با تهران می‌تواند به یک توافق دست پیدا کند. ترامپ گفته بود که نمی‌خواهد به ایران صدمه‌ای وارد کند و افزوده بود: «ایران این شانس را دارد که با همین رهبرانی که دارد به کشوری بزرگ تبدیل شود.» دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ میلادی، آمریکا را از توافق هسته‌ای ایران خارج کرد و در طول مبارزات انتخاباتی نیز موضع تقابلی خود را حفظ کرد.

به نظر می رسد افزایش گمانه زنی ها در داخل ایران از سوی برخی مسئولان رده های میانی درباره ساخت بمب اتم، موضع این نامزد جمهوری خواه را برای جذب منابع مالی صهیونیست ها در انتخابات، تشدید کرده است. ناظران سیاسی می گویند نزدیک بودن مواضع نتانیاهو به ترامپ آنچنان است که امکان تاخیر در حمله اسرائیل به ایران با این استدلال وجود دارد که اسرائیل بتواند حالا که امکان حمله مستقیم به ایران را پیدا کرده، در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات، مجوز حمله به تاسیسات هسته ای ایران را دریافت کند.

بازی دو سر برد که فعلا اسرائیل توانسته با دریافت سامانه پدافند موسوم به «تاد»، معامله موفقی را با بایدن بر سر چگونگی حمله به ایران ترتیب دهد اما کارشناسان سیاسی پیشبینی می کنند بیش از هر متغیری، زمان و نحوه حمله اسرائیل به ایران به نتیجه نظرسنجی های انتخابات امریکا وابسته است و ممکن است در صورت اطمینان نتانیاهو از پیروزی ترامپ، بخواهد با او هم بر سر حمله به ایران معامله کند. معامله ای که سر و صدای حامیان ساخت بمب اتم در ایران، عیار آن را بیشتر خواهد کرد.

منبع

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn