تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1403 - 20:05
14 بازدید
کد خبر : 357840

آذربایجان شرقی بزرگ‌ترین صادرکننده خرما در کشور – آفتاب نو | اخبار ورزشی

آذربایجان شرقی بزرگ‌ترین صادرکننده خرما در کشور – آفتاب نو |  اخبار ورزشی

به گزارش آفتاب نو، فرامرز افشانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جایگاه برتر آذربایجان شرقی در بسته بندی، فرآوری و صادرات خرما گفت: آذربایجان شرقی با وجود اینکه حتی یک نخل خرما ندارد، اما به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خرما در کشور شناخته شده است. این استان با سابقه ۱۵ ساله در فرآوری و

به گزارش آفتاب نو، فرامرز افشانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جایگاه برتر آذربایجان شرقی در بسته بندی، فرآوری و صادرات خرما گفت: آذربایجان شرقی با وجود اینکه حتی یک نخل خرما ندارد، اما به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خرما در کشور شناخته شده است. این استان با سابقه ۱۵ ساله در فرآوری و بسته‌بندی خرما، سالانه بیش از ۵۵ هزار تن خرما به کشورهای مختلف صادر می‌کند.

وی با اشاره به توانمندی‌های صنعتی استان در این زمینه افزود: آذربایجان شرقی با داشتن ۳۰ کارخانه فرآوری و بسته‌بندی خرما، موفق شده است با واردات خرما از ۵ استان حاصلخیز کشور شامل فارس، بوشهر، کرمان، بندرعباس و سیستان و بلوچستان، به بزرگ‌ترین صادرکننده این محصول در کشور تبدیل شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: کارخانه‌های فرآوری خرما در شهرک‌های صنعتی مرند، عالی‌نسب، شبستر، آذرشهر، اسکو، بستان‌آباد و تبریز فعالیت می‌کنند و محصول خرما به صورت شیره و بسته‌بندی شده به بازارهای بین‌المللی صادر می‌شود. روسیه به عنوان اصلی‌ترین بازار هدف، به همراه کشورهای ترکیه، ارمنستان، گرجستان و اروپا به ویژه آلمان از مقاصد صادراتی خرمای این استان هستند.

افشانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، بیش از ۶۵ هزار تن خرما خام توسط واحدهای فرآوری و بسته‌بندی استان جذب شده و برای بیش از ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. همچنین علاوه بر خرمای درجه یک، خرمای صنعتی درجه ۳ نیز فرآوری و به شیره و خمیر خرما تبدیل شده و به کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه و روسیه صادر می‌شود.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn