تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 0:19
13 بازدید
کد خبر : 358081

عزمی که باید جزم شود 

عزمی که باید جزم شود 

در همین راستا، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در خرداد ماه سال  ۱۳۸۴ مطابق بند۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاستهای کلی اصل ۴۴ را ابلاغ فرمودند. در تیرماه ۱۳۸۵ نیز رهبر معظم انقلاب،  بند ج اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغ فرموده و  دولت را موظف نمود تا ۸۰ درصد از سهام بخش‌های دولتی را به

در همین راستا، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در خرداد ماه سال  ۱۳۸۴ مطابق بند۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاستهای کلی اصل ۴۴ را ابلاغ فرمودند. در تیرماه ۱۳۸۵ نیز رهبر معظم انقلاب،  بند ج اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغ فرموده و  دولت را موظف نمود تا ۸۰ درصد از سهام بخش‌های دولتی را به بخش خصوصی واگذار کند.در حقیقت، آنچه امروز به عنوان اصل ۴۴ از آن یاد شده و هدف از آن را خصوصی‌سازی می‌دانند در واقع «تفسیریه جدید بر اصل۴۴ قانون اساسی» است. اهمیت اجرایی ساختن این تفسیریه، بر هیچ کس پوشیده نیست زیرا فربه شدن بخش دولتی در اقتصاد و کوچک شدن بخش خصوصی، مولد بحرانهایی خواهد بود که نشات گرفته از عدم توازن اقتصادی در کشور است. 

برخی سازمانها مانند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی،ریل گذاری ها و تصمیم سازی های عملیاتی و کلانی را در این خصوص صورت داده اند که شامل واگذاری بخشی از دارایی ها( دارایی هایی که از سالیان گذشته در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته است) صورت داده اند که این واگذاری ها  در آینده ای نزدیک مشهود خواهد بود. با این وجود به نظر می رسد این مسئله هنوز جنبه ای فراگیر پیدا نکرده و یا حداقل، در برخی سازمانهای هنوز به عینیت نرسیده است. بدیهی است که در اینجا علاوه بر قانون اساسی کشور ، ما با یک الزام مواجه هستیم.این الزام، ناظر بر گردش موثر سرمایه در عرصه اعتباری و اقتصادی کشور است. 

بدون شک زمانی که توازن دارایی ها میان بخش دولتی، خصوصی و تعاونی برقرار گردد، شاهد چابکی گردش سرمایه ها و خدمات در کشور خواهیم بود. بنابراین، باید منطق این واگذاری و اهمیت آن در عرصه اقتصادی کشور در ابتدا درک شود و متعاقب این درک و تحلیل عمیق، نسبت به عملیاتی سازی آن اقدام کرد.بنابراین لازم است همه سازمانها، عزم خود را در این مسیر جزم کرده و در راستای عملیاتی سازی اصل ۴۴ قانون اساسی و تفسیریه ارزشمند آن گام بردارند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn