تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 0:54
7 بازدید
کد خبر : 358112

بهره گیری از هوش مصنوعی در کشاورزی انقلابی عظیم ایجاد می کند

بهره گیری از هوش مصنوعی در کشاورزی انقلابی عظیم ایجاد می کند

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش هم اندیشی و هم افزایی توسعه اقتصادی دیجیتال در استان قزوین روز سه شنبه با حضور جواد حسین پور رییس توسعه کسب و کار مخابرات ایران، یاسر باقری، مدیرکل توسعه کسب و کار مخابرات ایران ، محمدرضا نصرآبادی مدیر مخابرات منطقه قزوین، یاور عابدی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش هم اندیشی و هم افزایی توسعه اقتصادی دیجیتال در استان قزوین روز سه شنبه با حضور جواد حسین پور رییس توسعه کسب و کار مخابرات ایران، یاسر باقری، مدیرکل توسعه کسب و کار مخابرات ایران ، محمدرضا نصرآبادی مدیر مخابرات منطقه قزوین، یاور عابدی دبیر کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال قزوین، جمعی از فعالان شرکت های استارت آپی و کسب و کارهای نوین و فعالان رسانه در سالن کنفرانس شرکت مخابرات قزوین برگزار شد. 

بهره گیری از هوش مصنوعی در کشاورزی انقلابی عظیم ایجاد می کند

در این نشست بابک ناصحی مدیرعامل شرکت دانش بنیان کشت و صنعت ناصحی که با دانش، خلاقیت و ابتکار خود توانسته ضمن طراحی و ساخت تراکتور هوشمند، ربات هشومند و اولین مزرعه هوشمند را در قزوین عملیاتی کند با ارائه گزارشی از دستاوردهای بهره گیری از هوش مصنوعی در مزرعه خود اظهارداشت: ایده مزرعه هوشمند با بهره گیری از هوش مصنوعی را در شرایطی عملیاتی کردم که بتوان در وضعیت کم آبی از این نعمت خدادادی بهترین بهره را برده و راندکان تولید را نیز افزایش دهم.

وی بیان کرد: با اجرای سیستم هوشمندسازی در آبیاری مزرعه شما بر اساس پیش بینی هواشناسی می توانید میزان نیاز آب مزرعه را تشخصی داده و در مواقع لزوم ابیاری اتوماتیک را انجام دهید و بدین وسیله از هدر رفت آب بشدت جلویگیری می شود.

ناصحی گفت: این سیستم هوشمند آبیاری از دور پایش می شود و فشار و ترکیدگی لوله را با صدا و پیامک اطلاع می دهد و شما بدون دغدغه می توانید آبیاری محصول را انجام دهید.

این استاد دانشگاه یادآورشد: یکی دیگر از کارهای اینجانب ساخت تراکتور هوشمند بدون سرنشین است که آن را عملیاتی کرده ام و با نصب سیستم هوشمند این تراکتور در صورت تنظیم برنامه در مسیر مشخص حرکت کرده و بدون راننده کار می کند.

بهره گیری از هوش مصنوعی در کشاورزی انقلابی عظیم ایجاد می کند

وی افزود: با توجه به کمبود آب در استان قزوین طرح ایجاد دیسپاچینگ آب را پیشنهاد دادم که برای نمونه توسط هوش مصنوعی عملیاتی شده که در گام اول مرکز دیسپاچینگ را دایر کردیم و آب به صورت حجمی توزیع می شود و در کنار آن درخواست آب نیز در سامانه انجام می شود و هوش مصنوعی زمان ابیاری را تعیین می کند و شیر آب را باز می کند و حتی  فشار چاه و آمپر مصرف توسط هوش مصنوعی کنترل می شود و به نیروی فیزیکی نیازی نیست و با این سیستم راندمان کار بالا رفته و از تخلف هم جلوگیری شده است.

ناصحی اظهارداشت: در مزرعه نوآوری کشاورزی هوشمند که در۲۰۰  هکتار از اراضی به صورت پایلوت عملیاتی شده تمام تجهیزات ساخت داخل است و در سال قبل مصوبه گرفتیم و آمادگی دارم پروژه های هوشمند را در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی اجرای کنم.

این مبتکر و خلاق دانش بنیان اضافه کرد: خوشبختانه این توانمندی را داریم که در کشت فراسرزمینی از هوش مصنوعی استفاده کنیم و حتی صادرات داشته باشیم.

بهره گیری از هوش مصنوعی در کشاورزی انقلابی عظیم ایجاد می کند

این کشاورز نوآور که سازنده ربات هوشمند نیز هست یادآورشد: با ظهور هوش مصنوعی امروز فرصت خوبی مهیا شده تا در کشاورزی تحول ایجاد کنیم اما باید مهندسان کشاورزی از پشت میز خارج شده و آموزش ببینند و وارد مزرعه شوند و با بهره گیری از سیستم هوشمند سازی بدون کمک خارجی ها ضمن صرفه جویی در هزینه ها به افزایش بهره وری در تولید هم کمک کنند.

ناصحی تصریح کرد: اگر اقتصاد دیجیتال وارد اقتصاد کشور شود شاهد تحول عظیمی خواهیم بود و اگر شرکت مخابرات که شبکه پویایی دارد با این توانمندی که در استان قزوین ایجاد شده از هوش مصنوعی استفاده کند شاهد انقلابی در خدمت رساتنی خواهیم بود.

انتهای پیام

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn