تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 2:45
8 بازدید
کد خبر : 358204

 با ظهور هوش مصنوعی ۸۵ میلیون شغل حذف می شود

 با ظهور هوش مصنوعی ۸۵ میلیون شغل حذف می شود

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش هم اندیشی و هم افزایی توسعه اقتصادی دیجیتال در استان قزوین روز سه شنبه با حضور جواد حسین پور رییس توسعه کسب و کار مخابرات ایران، یاسر باقری، مدیرکل توسعه کسب و کار مخابرات ایران ، محمدرضا نصرآبادی مدیر مخابرات منطقه قزوین، یاور عابدی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش هم اندیشی و هم افزایی توسعه اقتصادی دیجیتال در استان قزوین روز سه شنبه با حضور جواد حسین پور رییس توسعه کسب و کار مخابرات ایران، یاسر باقری، مدیرکل توسعه کسب و کار مخابرات ایران ، محمدرضا نصرآبادی مدیر مخابرات منطقه قزوین، یاور عابدی دبیر کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال قزوین، جمعی از فعالان شرکت های استارت آپی و کسب و کارهای نوین و فعالان رسانه در سالن کنفرانس شرکت مخابرات قزوین برگزار شد. 

حسن رضا برجعلی مدیرعامل شرکت مهام و عضو انجمن هوش مصنوعی ایران در این همایش گفت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری بایستی بر عمق هوش مصنوعی مسلط باشیم که در اداره آینده دنیا نقش خواهد داشت و این فنآوری لایه های عمیقی دارد که باید بر آن تسلط کامل پیدا کنیم.

 با ظهور هوش مصنوعی ۸۵ میلیون شغل حذف می شود

وی افزود: علم به معنای وافعی یک قدرت است و توانایی می آورد و امروز که از انقلاب صنعتی چهارم عبور کرده ایم و سیستم های انسانی و سایبری فیزیکی جهان را در نوردیده اند پیش بینی می،شود عمر انقلاب های صنعتی به کمتر از ۱۰ سال برسد.
 
برجعلی یادآورشد: از انقلاب اول تا دوم صنعتی حدود ۱۲۰ سال و تا انقلاب سوم حدود ۷۰ سال و سپس ۳۰ سال طول کشید تا وارد انقلاب صنعتی چهارم شویم اما امروز سرعت تحول و تغییر دانش به گونه ای است که فهم انسان به آن نمی رسد.

عضو انجمن هوش مصنوعی ایران تصریح کرد: باید آموزش را جدی گرفت زیرا در انقلاب صنعتی پنجم ، هوش مصنوعی و رباتها و پهبادها آمده اند به طوری که حتی با رباتها کارهای انتحاری می کنند و آینده همه صنایع دیجیتالی است و تحول از آنچه فکر می کنید به شما نزدیکتر است.

این عضو انجمن هوش مصنوعی ایران اظهارداشت: اقتصاد دیجیتال بر پایه فناوری های دیجیتال است که با ظهور اینترنت شاخص شده و ارزش جهانی اقتصاد دیجیتال در ۵ سال دیگر بیست تریلون دلار خواهد شد و ۲۵ درصد اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۵دبجیتال خواهد شد و شاهد طلوع عصر هوش مصنوعی در اقتصاد دیجیتال هستیم.

وی بیان کرد: ارزش اقتصاد دیجیتال جهانی از نیم تریلیون دلار به ۲۰ تریلیون دلار در سال ۲۰۳۰ خواهد رسید که حدود ۱۵ درصد تاثیردر اقتصاد می گذارد.

 با ظهور هوش مصنوعی ۸۵ میلیون شغل حذف می شود

برجعلی یادآورشد: امروزه داده ها مثل نفت است که هوش مصنوعی می تواند این داده ها را عملیاتی کند و حجم داده های جهانی تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۸۱ «زتابایت» خواهد رسید که از ذهن بشر خارج است و قدرت محاسباتی هوش مصنوعی درهر ۱۰۰ روز دو برابر می شود.

مدیرعامل شرکت مهام اظهارداشت: اقتصاد دیجیتال مدرن بدون هوش مصنوعی مثل جنگلی است که نمی توان از آن استفاده کرد و امروز شرکت هایی که از ai  استفاده کنند تا ۲۵ درصد بهره وری بالا را تجربه خواهند کرد.

وی بیان کرد: هوش مصنوعی بیش از ۲۴ نوع کاربرد دارد که در این راستا ایران در حوزه تحقیقاتی هوش مصنوعی در جهان رتبه ۱۵ و در خاورمیانه رتبه یک را دارد اما در میزان سرمایه گذاری در این عرصه کشور چین ۵۴ هزار میلیارد دلار و ایران ۳۰ میلیون دلار مشارکت داشته که تقریبا هیچ است.

 با ظهور هوش مصنوعی ۸۵ میلیون شغل حذف می شود

عضو انجمن هوش مصنوعی با بیان فرصتها و تهدیدهای هوش مصنوعی گفت: خطرات هوش مصنوعی شامل هزینه های بالا، بیکاری و تنبلی افراد،حذف اخلاق مداری، تهدید امنیت و حریم خصوصی و از بین رفتن برخی مشاغل است.

وی اضافه کرد: با ظهور هوش مصنوعی ۸۵ میلیون شغل نابود شده و ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد می شود و آنقدر این هوش بزرگ است که شاید زیر تحولات آن نابود شویم و اگر تغییر نکنید تعویض می شوید.

انتهای پیام

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn