تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 4:10
10 بازدید
کد خبر : 358270

انقلاب در پردازش با تراشه پرچمدار کوالکام + جزئیات

انقلاب در پردازش با تراشه پرچمدار کوالکام + جزئیات

به گزارش آفتاب نو به نقل از جی اس‌ام آرنا، آخرین تراشه تولید شده این شرکت با نام اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ بود. تراشه‌های لپ‌تاپ اسنپ‌دراگون الیت ۳نانو متر است و نوید افزایش ۴۵درصدی عملکرد CPU و ۴۴درصد بهبود بهره‌وری انرژی را نسبت به نسل قبلی خود می‌دهد. در بخش گرافیکی، کوالکام در حال معرفی

به گزارش آفتاب نو به نقل از جی اس‌ام آرنا، آخرین تراشه تولید شده این شرکت با نام اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ بود. تراشه‌های لپ‌تاپ اسنپ‌دراگون الیت ۳نانو متر است و نوید افزایش ۴۵درصدی عملکرد CPU و ۴۴درصد بهبود بهره‌وری انرژی را نسبت به نسل قبلی خود می‌دهد.

در بخش گرافیکی، کوالکام در حال معرفی پردازنده گرافیکی اصلاح‌شده آدرنو هم هست که در کنار بهبود عملکرد ردیابی پرتو، ۴۰درصد افزایش عملکرد و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به همراه دارد. کوالکام می‌گوید تغییرات اسنپ دراگون ۸الیت قدرت پردازش را افزایش می‌دهد و امکان اجرای مدل‌های هوش مصنوعی چندوجهی را روی دستگاه فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

پردازنده مرکزی اوریون دو هسته اصلی با فرکانس ۴.۳۲گیگاهرتز و ۶هسته پرقدرت با فرکانس ۳.۵۳گیگاهرتز دارد.

این چیپست از مودم X۸۰ ۵G با حداکثر سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود ۳.۵ گیگابیت‌برثانیه استفاده می‌کند. پردازشگر گرافیکی آدرنو نیز از یک معماری چندتکه جدیدی بهره می‌برد که برای هر تکه یک حافظه اختصاصی در نظر گرفته شده است. این تغییر باعث اجرای روان‌تر و سریع‌تر بازی‌ها و افزایش شارژدهی باتری می‌شود.

کوالکام وعده داده است که با اسنپدراگون ۸ الیت شارژدهی باتری در حین انجام بازی‌ها می‌تواند ۲.۵ ساعت بیشتر شود. در مجموع، عملکرد GPU نسبت به نسل قبل ۴۰ درصد بهبود پیدا کرده است.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn