تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 8:42
14 بازدید
کد خبر : 358447

کشور در زمستان دچار شرایط بحرانی می شود / وزارت نفت و وزارت نیرو برای رفع ناترازی انرژی راهکار ندارند

کشور در زمستان دچار شرایط بحرانی می شود / وزارت نفت و وزارت نیرو برای رفع ناترازی انرژی راهکار ندارند

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش آفتاب نو، کاهش ذخایر سوخت مایع گازوئیل و مازوت نیروگاه ها از  ۴۹ درصد در شهریور ماه به ۴۶ درصد در ماه جاری، ناترازی آشکاری است که به گفته کارشناسان کشور را در زمستان دچار مشکل ناترازی انرژی و خاموشی های مکرر خواهد کرد. دولت تاکنون هیچ راهکاری برای

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش آفتاب نو، کاهش ذخایر سوخت مایع گازوئیل و مازوت نیروگاه ها از  ۴۹ درصد در شهریور ماه به ۴۶ درصد در ماه جاری، ناترازی آشکاری است که به گفته کارشناسان کشور را در زمستان دچار مشکل ناترازی انرژی و خاموشی های مکرر خواهد کرد.

دولت تاکنون هیچ راهکاری برای ناترازی انرژی کشور نداشته است

محمد کعب‌ عمیر، عضو کمیسیون انرژی مجلس

محمد کعب‌ عمیر، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب نو در این باره اظهار داشت: ما در جلسه ای با وزیر نیرو، موضوعات ناترازی در خصوص برق، گاز و بنزین را مطرح کردیم و ایشان هم قول رسیدگی دادند.

وی در پاسخ به سوال آفتاب نو که آیا تاکنون برنامه‌ای در این راستا ارائه شده است یا خیر؟ گفت: تاکنون که دولت هیچ راهکاری در بحث ناترازی نداشته است. البته وزیر نیرو برای سال آینده برنامه ای دارد که ۸ هزار مگاوات به تولید برق شبکه اضافه کند، ولی به نظرم با این شرایط حل نمی‌شود. زیرا سالانه ۸ درصد به مصرف داخلی اضافه می‌شود و در عین حال از مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی هم خبری نیست.

کعب عمیر در پاسخ به سوال آفتاب نو درباره عملکرد سازمان بهینه سازی مصرف انرژی گفت: ما به این سازمان یک ردیف اعتباری اختصاص دادیم و باید منابع مالی برای بهینه سازی تأمین شود، ولی تاکنون اقدامی نشده است و نکته این که دولت حتی از این حساب برای پرداخت طلب گندمکاران برداشت کرده بود.

کشور در زمستان دچار شرایط بحرانی می شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: به هر حال ما تذکرات خود را به وزیر نفت و نیرو داده ایم و گفته ایم که کشور در زمستان دچار شرایط بحرانی می شود. وزیر نیرو هم قول داده که برنامه‌ای کوتاه مدت برای عبور از بحران دارد. این موضوع ۲ هفته پیش در جلسه ای که کمیسیون انرژی با وزیر نیرو در وزارت نیرو داشت، مطرح و بازه زمانی دو هفته ای هم برای آن مقرر شد ولی اکنون بعد از گذشت دو هفته، هنوز هم خبری نیست.

کعب عمیر تأکید کرد: البته ما هم بیکار ننشستیم و با هر دو وزارتخانه مکاتبه داشتیم تا گزارشی در این باره ارائه دهند. در جلسه امروز مجلس هم وزیر نفت در مورد ناترازی انرژی موضوعاتی را مطرح کرد که باز هم پیگیر موضوع هستیم.

به گزارش آفتاب نو، طبق گفته کارشناسان، در سال جاری تا ابتدای شهریور ماه ذخایر سوخت مایع گازوئیل و مازوت نیروگاه ها ۴۹ درصد بوده است. از ۲۰ شهریور تا ابتدای فصل سرد حدود ۷۰ روز فرصت برای پر کردن ذخایر سوخت نیروگاه ها وجود داشته است. امروز ۲ آبان ماه است و کمتر از یک ماه فرصت باقی مانده است. متاسفانه در این مدت نه تنها ذخایر مورد نیاز سوخت مایع تامین نشده بلکه تنها ۴۶ درصد از ذخایر نیروگاه ها پر هستند. به این معنا که نسبت به عدد اولیه ۳ الی ۴ درصد کاهش پیدا کرده است. با روند موجود در صورتی که منابع مورد نیاز این نیروگاه ها تامین نشود می توان گفت خاموشی در زمستان سال ۱۴۰۳ حتمی است.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn