تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 8:50
15 بازدید
کد خبر : 358455

مسمومیت دارویی، شایع‌ترین مسمومیت در دنیا

مسمومیت دارویی، شایع‌ترین مسمومیت در دنیا

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۱۴۳۸ تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ – ۰۵:۰۹ به گزارش بهداشت نیوز، دکتر راضیه کشاورز ملکی همزمان با هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها  با تأکید بر اهمیت پیشگیری از این مسمومیت‌ها، راهکارهایی برای مراقبت از کودکان و مقابله با مسمومیت‌های تعمدی یا اتفاقی ارائه کرد. وی در خصوص فعالیت

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۱۴۳۸

تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ – ۰۵:۰۹

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر راضیه کشاورز ملکی همزمان با هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها  با تأکید بر اهمیت پیشگیری از این مسمومیت‌ها، راهکارهایی برای مراقبت از کودکان و مقابله با مسمومیت‌های تعمدی یا اتفاقی ارائه کرد.

وی در خصوص فعالیت مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم گفت: این مرکز با شماره ۱۹۰ از ساعت ۸ تا ۲۰ آماده ارائه مشاوره و اطلاعات به عموم مردم است. افراد می‌توانند با تماس با شماره‌های این مرکز، سوالات خود را مطرح کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

وی در خصوص نحوه برخورد با مسمومیت‌های تعمدی یا اتفاقی گفت: در صورت وقوع مسمومیت، بیمار باید سریعا به مرکز پزشکی منتقل شود. ارائه گزارش دقیق از علائم و نوع مسمومیت به پزشک بسیار مهم است، زیرا شناسایی تغییرات بیمار در تشخیص و درمان مؤثر خواهد بود. پس از آن، اقدامات اولیه برای دفع سم و حفاظت از بیمار انجام می‌شود.

کشاورز ملکی با اشاره به شایع‌ترین علت مسمومیت در ایران و جهان گفت: مسمومیت‌های دارویی، ناشی از مصرف بیش از حد، استفاده نادرست یا تداخل دارویی، شایع‌ترین نوع مسمومیت است. همچنین، مسمومیت با مواد مخدر و الکل در بین بزرگسالان و جوانان نیز وجود دارد.

وی در ادامه کودکان را از جمله قربانیان مصرف ناآگاهانه داروها خواند و بر لزوم توجه به پیشگیری از مسمومیت دارویی در کودکان تأکید کرد و افزود: برای پیشگیری از مسمومیت در کودکان، ضروری است که داروها در مکان‌های غیرقابل دسترس نگهداری شوند. همچنین، نگهداری داروها در بسته‌بندی اصلی و با برچسب مشخص و آموزش کودکان در خصوص عدم استفاده از داروها بدون نظارت بزرگ‌ترها بسیار حائز اهمیت است.

در پایان کشاورز ملکی تأکید کرد: با رعایت اصول مصرف صحیح دارو و آگاهی‌بخشی به افراد، می‌توان خطر مسمومیت‌ها را کاهش داد و از بروز عوارض جدی جلوگیری کرد.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn