تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 10:44
7 بازدید
کد خبر : 358551

لایحه سازمان ملی مهاجرت به مجلس ارائه می‌شود

لایحه سازمان ملی مهاجرت به مجلس ارائه می‌شود

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از ایرنا، اسکندر مؤمنی امروز چهارشنبه دوم آبان در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد ساماندهی وضعیت اتباع توضیح داد: در قانون برنامه هفتم آمده است که سازمان ملی مهاجرت تشکیل شود؛ بر این اساس وزارت کشور با همکاری شورای عالی امنیت ملی لایحه تشکیل

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از ایرنا، اسکندر مؤمنی امروز چهارشنبه دوم آبان در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد ساماندهی وضعیت اتباع توضیح داد: در قانون برنامه هفتم آمده است که سازمان ملی مهاجرت تشکیل شود؛ بر این اساس وزارت کشور با همکاری شورای عالی امنیت ملی لایحه تشکیل این سازمان را آماده کرد که تقدیم دولت شد.

وی افزود: ان‌شاءالله در موعد مقرر این لایحه تقدیم مجلس خواهد شد تا سازمان ملی مهاجرت به صورت یکپارچه با اختیارات جامع کار خود را آغاز کند.

وزیر کشور ادامه داد: البته ما منتظر آن لایحه نیستیم با همین قوانین و مقررات موجود کارمان را درخصوص اتباع بیگانه آغاز کرده‌ایم، ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم مهاجر ستیز نیستیم، اما بیش از این امکان پذیرش اتباع را نداریم.

وی تاکید کرد: مراجع بین‌المللی ملزم هستند به کشور‌هایی که مهاجرپذیر هستند کمک کند، اما هیچ کمکی به جمهوری اسلامی ایران صورت نمی‌گیرد، گریزی نداریم جز اینکه موضوع بازگرداندن اتباع غیرمجاز در اولویت‌مان قرار بگیرد کار هم آغاز شده دستگاه‌های مربوطه و نیروی انتظامی محکم در این زمینه پای کار هستند.

وی در مورد امنیت مرزنشین‌ها گفت: آیین‌نامه‌های تسهیل امور مرزنشین‌ها مراحل نهایی را سپری می‌کند.

مؤمنی افزود: وقتی از امنیت مرز با همکاری همه دستگاه‌ها و مرزنشین‌ها صحبت می‌کنیم، بخش عمده‌ای هم کولبر‌ها هستند که آیین‌نامه‌های تسهیل امورات آن‌ها مراحل نهایی را سپری می‌کند.

اولین‌ها در دولت چهاردهم شکل گرفت

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد انتصاب استانداران گفت: استانداران بر اساس سیاست‌های رئیس‌جمهور و وعده‌های ایشان در انتخابات، با پیشنهاد وزارت کشور در هیات دولت منتخب می‌شوند، همه استانداران جز یکی، دو مورد با اکثریت و اجماع رأی آورده‌اند و اولین‌ها در این دولت شکل گرفت که البته کار آسانی نبود.

وزیر کشور با تاکید بر این که انتصابات بر اساس شعار وفاق ملی و تدابیر رئیس جمهور صورت گرفته است، تصریح کرد: اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب را در این دولت انتخاب کردیم، همچنین اولین استاندار از قومیت عرب و اولین فرماندار خانم اهل‌سنت در این دولت منصوب شدند.

برگزاری نشست منطقه‌ای پیرامون افزایش امنیت مرز‌ها

وی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما دیپلماسی همسایگی است. مرز دوطرفه است و هم ما و هم طرف مقابل باید مراقبت داشته باشیم که ورود غیرمجاز از قبیل قاچاق اسلحه و قاچاق انسان انجام نشود.

مومنی بیان کرد: همسایگان نیز ملزم به مراقبت از مرز‌های خود و کنترل نسبت به آن هستند.

وی اظهار کرد: بناست یک نشست منطقه‌ای با همسایگان‌مان یعنی وزرای کشور همسایه درباره افزایش امنیت مرز‌ها داشته باشیم. یک کشور به تنهایی نمی‌تواند از مرز‌ها مراقبت کند و حتماً باید به صورت دوجانبه این اقدام انجام شود.

این خبر به روزرسانی می‌شود

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn