تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 11:35
21 بازدید
کد خبر : 358601

چینی: حسینی نبود استقلال با این نتیجه نمی‌باخت/ پیشکسوتان به جای انتقاد از موسیمانه حمایت کنند

چینی: حسینی نبود استقلال با این نتیجه نمی‌باخت/ پیشکسوتان به جای انتقاد از موسیمانه حمایت کنند

بازیکن سابق استقلال گفت: آنهایی که به کارنامه خودشان نگاه نمی‌کنند و فقط به فکر انتقاد هستند، از موسیمانه حمایت کنند تا بتواند استقلال را موفق کند. علی چینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص شکست استقلال در لیگ نخبگان آسیا برابر النصر عربستان و سقوط به رده ششم جدول ۱۲ تیمی

چینی: حسینی نبود استقلال با این نتیجه نمی‌باخت  پیشکسوتان به جای انتقاد از موسیمانه حمایت کنند

بازیکن سابق استقلال گفت: آنهایی که به کارنامه خودشان نگاه نمی‌کنند و فقط به فکر انتقاد هستند، از موسیمانه حمایت کنند تا بتواند استقلال را موفق کند.

علی چینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص شکست استقلال در لیگ نخبگان آسیا برابر النصر عربستان و سقوط به رده ششم جدول ۱۲ تیمی مسابقات اظهار کرد: قبل از هر چیز باید به بازگشت پر فروغ سید حسین حسینی به ترکیب تیم اشاره کنیم. اگر او درون دروازه نبود استقلال با نتیجه یک بر صفر نمی باخت بلکه چنین گل به ثمر می‌رسید. استقلال مقابل ستاره‌های پر شمار تیم النصر راهی جز بازی تدافعی نداشت. بالاخره راهکار تیم اداره حملات فراوان حریف بود. بدشانسی استقلال آنجایی بود که صاحب دو سه فرصت گلزنی شد، اما موقعیت‌ها نصیب بازیکنان بی‌تجربه‌ای شد که بلد نبودند تا از اندک موقعیت‌ها برای تیم گل بسازند.

عدم پیگیری خط دفاعی استقلال باعث گل النصر شد

وی ادامه داد: مسلماً وقتی از حداقل موقعیت‌ها استفاده نکنید هر چه قدر هم که دروازه‌بان تیم خوب بازی کند، اما بالاخره یک جایی حریف استفاده می‌کند و برنده می‌شود. بازیکنان بزرگ از کوچک‌ترین موقعیت‌ها هم نمی‌گذرند و ضعف خط دفاعی استقلال اجازه داد تا حریف از تک فرصتی که دروازه‌بان ضربه سر فوق‌العاده کریستیانو رونالدو را مهار کرد نهایت استفاده را ببرد و در پایان برنده زمین شود. بالاخره مدافعان هم وظایفی دارند که اگر به آنها عمل نکنند در نهایت تیم حریف برنده می‌شود. عدم پیگیری توپ روی ضربه سر حرفه‌ای رونالدو از سوی مدافعان استقلال باعث شد تا لاپورت بدون مزاحم دروازه را باز کند. اگر لاپورت هم نبود تالیسکا ضربه سر را می‌زد و این بد است که مدافعان استقلال تماشاگر موج دوم حمله حریف باشند.

رفتن نکونام به نفع او و استقلال شد

بازیکن سابق استقلال خاطرنشان کرد: اگر خط دفاعی استقلال پیگیر توپ می‌شد یک تساوی ارزشمند تیم به دست می‌آمد، اما چنین اتفاقی نیفتاد. این آخرین بازی تیم با هدایت سهراب بختیاری‌زاده بود و پس از اتمام این بازی سرمربی تیم پیتسو موسیمانه سرمربی تیم شده است. جواد نکونام که برای دومین فصل متوالی سرمربی تیم بود با وجود آنکه خرید‌های مدنظر وی انجام شد و تیم با نظر وی بسته شد، اما نتوانست نتایج خوبی بگیرد و ناموفق عمل کرد. رفتن نکونام هم برای او خوب بود و هم اینکه به نفع باشگاه استقلال شد. در خصوص حضور کوتاه مدت بختیاری‌زاده نظر خاصی نمی‌توان داد، چون در تیمی مسئولیت گرفت که آن را نبسته بود و از همان ابتدا هم حضور موقت وی اعلام شد. از اینجا به بعد روی صحبتم با کسانی است که عادت به انتقاد دارند. آنهایی که به کارنامه خودشان نگاه نمی‌کنند و فقط به فکر انتقاد هستند. کارنامه موسیمانه قابل دفاع است و او نتایج خوبی گرفته، باید از وی حمایت کرد تا بتواند استقلال را هم موفق کند.

اشاره به مشکلات بدون ارائه راه‌حل که کمکی نمی‌کند

چینی تأکید کرد: موسیمانه در تمامی بازی‌های خود برنده نشده، اصلاً در دنیا سرمربی نداریم که در تمام طول دوران کار خود برنده باشد و موسیمانه هم در مواقعی مغلوب شده، اما در مجموع عملکرد مثبت وی از عملکرد منفی او بیشتر بوده است. حضور موسیمانه مثبت ارزیابی شود تا بتواند به استقلال شوک مورد نظر را در راستای موفقیت تیم وارد کند. چالش حضور موسیمانه مثبت خواهد بود و بازیکنان باید همه تلاش خود را بکنند تا از لحاظ روحی روانی در بالاترین سطح قرار بگیرند. هر بازیکنی که می‌خواهد در استقلال مثمرثمر باشد باید خود را به سرمربی جدید تیم تحمیل کند. هواداران هم با تمام وجود از کادرفنی جدید حمایت کنند. پیشکسوتان هم اگر راهکاری برای مشکلات تیم دارند ارائه کنند وگرنه مطرح کردن مشکلات مسئله‌ای نیست که پنهان بماند. اشاره به مشکلات بدون ارائه راه‌حل که کمکی نمی‌کند و امیدوارم همه این موضوع را درک کنند تا استقلال از نیمه بحرانی که در آن قرار گرفته با موفقیت خارج شود.  

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn