تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 11:59
9 بازدید
کد خبر : 358626

صوت جنجالی محمدمهدی میرباقری درباره تحصیل و اشتغال زنان را بشنوید

صوت جنجالی محمدمهدی میرباقری درباره تحصیل و اشتغال زنان را بشنوید

عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌ای با انتشار بخشی از صحبت‌های محمد مهدی میرباقری نوشت: «در نگرش بنیادگرایانه محمدمهدی میرباقری، تحصیل و اشتغال زنان، علت اصلی بی حجابی زنان در کشور است که باعث می‌شود، زنان زیر بار حرف روحانیت نروند و به همین دلیل توصیه می کند، نظام بجای مبارزه با بی حجابی زنان باید علت اصلی

عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌ای با انتشار بخشی از صحبت‌های محمد مهدی میرباقری نوشت: «در نگرش بنیادگرایانه محمدمهدی میرباقری، تحصیل و اشتغال زنان، علت اصلی بی حجابی زنان در کشور است که باعث می‌شود، زنان زیر بار حرف روحانیت نروند و به همین دلیل توصیه می کند، نظام بجای مبارزه با بی حجابی زنان باید علت اصلی آن، یعنی تحصیل و اشتغال زنان را تعطیل کند.»

محمدمهدی میرباقری کیست؟

میرباقری متولد سال ۱۳۴۰ در قم است. ۱۴ ساله بود که برای تحصیل علوم دینی راهی حوزه علمیه شد. از سال ۱۳۶۰ نزد اساتیدی از جمله حضرات آیات موسی شبیری زنجانی، کاظم حائری و حسین وحیدخراسانی، میرزا جواد تبریزی، محمد تقی بهجت، حسن حسن‌زاده آملی و عبدالله جوادی آملی تحصیل کرد. او همزمان با تحصیل، در سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۹ دروس مقدمات و سطح حوزه را نیز تدریس می‌کرد و از ۱۳۷۲ تدریس دروس خارج اصول و خارج فقه را در حوزه علمیه آغاز کرد و همچنان ادامه می‌دهد. او هم‌اکنون از چهره‌های شاخص در حوزه تدریس «درس خارج فقه» نیز محسوب می‌شود.

او به مدت دو سال در برنامه تلویزیونی «سمت خدا» در شبکه سوم حضور مستمر داشت و در معرفی او در این برنامه عنوان «یکی از نخبگان تبلیغی کشور» استفاده می‌شد که «در دوران نوجوانی در حکومت پهلوی فعالیت سیاسی می‌کرد و در دوران جوانی نیز در جنگ ایران و عراق شرکت کرده است.»

تاثیر‌پذیری میرباقری عموما به دو استاد نسبت داده می‌شود؛ محمدتقی مصباح‌یزدی که میرباقری دروس فلسفه و منطق را نزد او خوانده و منیر‌الدین حسینیی الهاشمی که میرباقری دروس بسیاری از جمله «کاربردی شدن فلسفه»، «روش‌شناسی علم دین و فلسفه» و «اصول فقه حکومتی» را نزد او تحصیل کرده است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn