تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 12:45
12 بازدید
کد خبر : 358668

کاهش قیمت سکه امامی به کانال ۵۴ میلیون تومان؛ طلا وارد کانال ۱۹ میلیونی شد

کاهش قیمت سکه امامی به کانال ۵۴ میلیون تومان؛ طلا وارد کانال ۱۹ میلیونی شد

به گزارش سرویس طلا و ارز نبض بازار، روز اول آبان، طلای آبشده وارد کانال جدیدی شد، در حالی که سکه امامی با عقب‌نشینی به کانال کاهشی مواجه شد. تحلیل‌گران بر این باورند که حباب سکه و خبر ضرب سکه توسط بانک مرکزی از عوامل مهم کاهش قیمت بوده‌اند. تحلیل‌گران مالی اعتقاد دارند که عرضه

به گزارش سرویس طلا و ارز نبض بازار، روز اول آبان، طلای آبشده وارد کانال جدیدی شد، در حالی که سکه امامی با عقب‌نشینی به کانال کاهشی مواجه شد. تحلیل‌گران بر این باورند که حباب سکه و خبر ضرب سکه توسط بانک مرکزی از عوامل مهم کاهش قیمت بوده‌اند.

تحلیل‌گران مالی اعتقاد دارند که عرضه سریع سکه از سوی بانک مرکزی می‌تواند به کاهش حباب آن کمک کند. منتقدان، اما بر این باورند که عرضه سکه باید به قیمت بازار انجام شود تا هم حباب مدیریت و هم نقدینگی جذب شود. روز گذشته، حباب سکه امامی بیش از ۴ درصد کاهش یافت و به ۲۸ درصد رسید. ربع سکه نیز با ۷۶ درصد کاهش بیشترین افت را داشت.

سکه امامی در روز سه‌شنبه با ۵۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد، اما در ادامه با افت به کانال ۵۴ میلیون تومان، به قیمت ۵۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید. نیم سکه با قیمت ۲۹ میلیون تومان و ربع سکه با ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی هم به حدود ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سقوط کرد.

طلای آبشده ابتدا با قیمت ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد و سپس وارد کانال ۱۹ میلیون تومان شد و به ۱۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۴ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان معامله شد.

بیشتر بخوانید

در بازار جهانی، اونس طلا روز سه‌شنبه نوسانات مثبتی داشت و از ۲۷۳۷ دلار به ۲۷۴۸ دلار رسید. افزایش قیمت طلا امسال به دلیل کاهش نرخ‌های بهره و افزایش جذابیت نگهداری طلا بوده است.

تحلیل‌گران تکنیکال بر این باورند که اگر اونس طلا بالای ۲۷۵۰ دلار تثبیت شود، امکان رشد بیشتر تا ۲۷۷۵ دلار وجود دارد. در صورت افت، محدوده حمایتی در ۲۷۳۰ دلار می‌تواند مانع کاهش بیشتر شود و در صورت شکست این سطح، امکان کاهش تا ۲۷۰۰ دلار وجود دارد.

طلای آبشده با ورود به کانال ۱۹ میلیون تومان با نوسانات بیشتری مواجه خواهد شد و اگر از محدوده مقاومتی ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کند، احتمال افزایش تا ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn