تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 13:52
21 بازدید
کد خبر : 358737

وزارت راه و شهرسازی متقاضیان مسکن ملی را تهدید کرد / مردم در گرداب ناکارآمدی متولیان گرفتار شدند

وزارت راه و شهرسازی متقاضیان مسکن ملی را تهدید کرد / مردم در گرداب ناکارآمدی متولیان گرفتار شدند

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش آفتاب نو، در اقدامی جدید از سوی وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، متقاضیان مسکن ملی باید علاوه بر اقساط وام، بابت تأخیر در تحویل واحدها هزینه ای را به عنوان سود مشارکت به بانک بپردازند. این در حالی است که سود مشارکت

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش آفتاب نو، در اقدامی جدید از سوی وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، متقاضیان مسکن ملی باید علاوه بر اقساط وام، بابت تأخیر در تحویل واحدها هزینه ای را به عنوان سود مشارکت به بانک بپردازند. این در حالی است که سود مشارکت یا جریمه تاخیر در ساخت، مربوط به ناکارآمدی متولیان و پیمانکارانی است که از بعد از ثبت نام متقاضیان مسکن ملی در سال ۹۸ تاکنون حتی یک واحد مسکن ملی به دست مردم نرسانده اند.

پیامک متقاضیان مآب سازه

برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پروژه مآب سازه، واوان اسلامشهر پیامکی به شرح ذیل ارسال شده است: “متقاضی محترم پروژه مآب سازه، به استناد بخشنامه بانک مرکزی و باتوجه به اینکه تطویل در دریافت کارت قسط موجب افزایش سود، جرائم، دیرکرد و در نتیجه افزایش اقساط متعلقه می گردد، خواهشمند است نسبت به پرداخت قسط دوم مابه تفاوت واحد انتخابی ظرف مدت یک هفته اقدام نمایید تا متعاقبا جهت دریافت کارت قسط به بانک مسکن معرفی گردید.”

یکی از متقاضیان در این خصوص به خبرنگار آفتاب نو گفت: این هم تهدید و سوغات وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران! ما باید قسط دوم مابه التفاوت بابت مشاعات (پارکینگ و انباری) واحدی که هنوز مشکل دارد و قابل سکونت نیست را بپردازیم. از سوی دیگر هم باید جریمه تاخیر در ساخت پیمانکار را تحت عنوان سود مشارکت به بانک بپردازیم. از آن طرف هم باید قسط سنگین بانک را بپردازیم و از طرفی هم اجاره خانه بدهیم.

این متقاضی در ادامه گفت: نامه ای که برای نهاد ریاست جمهوری نوشته بودیم را به وزارت راه و شهرسازی ارجاع داده اند! یعنی ما از مسئولی شکایت کردیم و حالا رسیدگی به شکایت ما را به خود آن شخص ارجاع داده اند.

طی ۳ سال فقط ۲۰ هزار واحد مسکن ملی ساخته شد

به گزارش آفتاب نو، طبق گزارش مرکز پژوهش‌‌‌ های مجلس در فاصله سال‌ های ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۳، فقط ۲۰ هزار واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن به مراحل پایانی رسیده است این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم بارها عنوان کرد که ساخت حداقل یک میلیون واحد مسکونی دولتی و حمایتی در دولت شروع شده است. اگر از آمارسازی و ارقام عجیب و غریب ساخت مسکن ملی در دولت سیزدهم بگذریم، متقاضیان در حال حاضر باید تاوان عملکرد ضعیف و ناکارآمدی مدیرانی را بپردازند که بعد از حدود ۵ سال حتی یک واحد مسکن ملی را به دست مردم نرسانده اند و حالا متقاضیان نه تنها باید با مشکلات عدیده ای از جمله تهدید به حذف از پروژه، نامشخص بودن زمان تحویل و قیمت تمام شده، ساخت واحدهای بدون امکانات، زیرساخت، بی کیفیت و غیرقابل سکونت با نقشه های غیراستاندارد، تخلفات عدیده پیمانکاران، تاخیرهای طولانی در ساخت پروژه ها، افزایش بی رویه قیمت و هزینه ها، اجباری بودن خرید پارکینگ و انباری و … مواجه باشند بلکه با مورد عجیب پرداخت سود مشارکت روبه رو شده اند که بی انصافی را در حق آنها تمام کرده است و باید تاوان ناکارآمدی پیمانکاران و متولیان حوزه مسکن را بپردازند. آن هم در شرایطی که این متقاضیان اغلب از قشر کارگر، کارمند و محروم جامعه هستند که به سختی با حقوق کارگری از پس زندگی بر می آیند و هیچ چیزی برای فروش ندارند و هرچه داشتند فروخته اند، حالا باید نگران پرداخت سود مشارکت باشند.

در حال حاضر مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان سود مشارکت وام مسکن که این چند سال دست پیمانکار بوده است را باید پرداخت کنند. یعنی وام ۵۵۰ میلیون تومانی مسکن به ۷۲۰ میلیون تومان افزایش یافته و تا زمانی که ضامن خود را به بانک معرفی نکنند، روزانه ۵۰۰ هزار تومان به این مبلغ افزوده می شود.

گفتنی است سه نوع وام ۷۲۰ میلیون تومانی در بازه های زمانی ۱۰، ۱۲ و ۱۵ ساله با اقساط ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان با مبالغ متفاوت سفته به آنها ابلاغ شده است.

* گزارش کامل آفتاب نو درخصوص مشکل سود مشارکت متقاضیان مسکن ملی:

سود مشارکت، هدیه تلخ وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان مسکن ملی/ با پول مستضعفان مسکن ملی را می سازند و به دست دلالان می رسانند!

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn