تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 15:22
9 بازدید
کد خبر : 358828

چطور آسیب‌های ورزشی کودکان ونوجوانان را درمان کنیم؟

چطور آسیب‌های ورزشی کودکان ونوجوانان را درمان کنیم؟

به گزارش آفتاب نو شایع‌ترین آسیب‌های ناشی از ورزش کودکان شامل پیچ خوردگی مچ پا، شکستگی استخوان، ضربه مغزی، پارگی یا کشیده شدن رباط‌ها و شکستگی یا لق شدن دندان‌ها است. آسیب‌های ورزشی در کودکان چگونه رخ می‌دهد؟ با وجود اینکه بچه ها جوان و قوی هستند، بدن آنها ممکن است مانند بزرگسالان دچار ساییدگی

به گزارش آفتاب نو شایع‌ترین آسیب‌های ناشی از ورزش کودکان شامل پیچ خوردگی مچ پا، شکستگی استخوان، ضربه مغزی، پارگی یا کشیده شدن رباط‌ها و شکستگی یا لق شدن دندان‌ها است.

آسیب‌های ورزشی در کودکان چگونه رخ می‌دهد؟

با وجود اینکه بچه ها جوان و قوی هستند، بدن آنها ممکن است مانند بزرگسالان دچار ساییدگی شود. در واقع، جوانان حتی بیشتر در معرض آسیب‌های ورزشی هستند زیرا بدنهایشان در حال رشد است.

به عنوان مثال، یک بازیکن کمسن فوتبال که هر هفته ساعت‌ها تمرین می‌کند، ممکن است صدها بار حرکات واحدی را با پاهای انجام دهد و باعث آسیب دیدن عضلات، تاندون‌ها یا اعصاب شود.

آسیب‌های دیگر زمانی اتفاق می‌افتد که بچه‌ها از وسایل حفاظتی ورزشی به‌درستی استفاده نمی‌کنند یا استفاده از آنها را کلاً نادیده می‌گیرند.

به عنوان مثال، آسیب‌های مغزی ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که کلاه ایمنی به درستی روی سر کودکان قرار نگرفته باشد. هنگامی که محافظ های دهان در محل خود قرار نگرفته باشند، دندان های دائمی ممکن است ترک بخورند، ترک بخورند یا از بین بروند. بدون استفاده از عینک محافظ آسیب‌های چشمی در برخی ورزش ها به طور رایج رخ می‌دهد.

بنابراین، علیرغم اقدامات حفاظتی، هنوز این امکان وجود دارد که فرزندتان مجروح می شود. اما چگونه می‌توانید برای آسیب‌های ورزشی غیر منتظره آماده شوید؟

در این موارد باید به دنبال مراقبت‌های اورژانس باشید:

اگر ورزشکار کم‌سن شما

  • برای نفس کشیدن تقلا می‌کند
  • پس از ضربه شدید یا سقوط بیهوش، گیج یا ضعیف شده است
  • خونریزی شدید یا سرفه خونی دارد
  • علائم شکستگی استخوان، دندان یا مفاصل را نشان می‌دهد
  • قادر به وزنه زدن روی هر دو پا یا راه رفتن بدون درد نیست
  • احساس بی حسی، سوزن سوزن شدن، ضعف یا احساس سرما در هر نقطه از بدن دارد.
  • احساس ضربان سریع قلب که کند نمی شود

داشتن یک کپی از کارت های بیمه فرزندتان در هر شرایط اضطراری کار را آسان تر می‌کند. پس از ارزیابی فرزندتان، به تمام دستورالعمل های مربوط به مراقبت‌های پیگیری به دقت گوش دهید. پزشک معمول فرزندتان را برای ادامه درمان مداوم مطلع کنید.

نحوه درمان ورم و درد در خانه

بسیاری از آسیب‌های ورزشی را می توان با استراحت، گذاشتن کیسه یخ، فشار آوردن و بالا بردن عضو مبتلا (به اختصار RICE) درمان کرد. یک کیسه یخ را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه چند بار در روز روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید، سپس از باند فشاری استفاده کنید. برای تسکین تورم، پا، پا، بازو یا دست آسیب دیده را با استفاده از بالش بالای قلب کودک خود قرار دهید.

حمایت عاطفی ارائه دهید

آسیب‌های ورزشی نیز بر ذهن تأثیر می گذارد، بنابراین به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به کودک خود کمک کنید تا با احساسات دشوار مقابله کند. ورزشکاران کم‌سن اغلب وقتی نمی‌توانند بازی کنند احساس ناامیدی، غمگینی یا اضطراب می‌کنند. آنها ممکن است تصور کنند که زندگی‌شان ویران شده است. ورزشکاران دبیرستانی که مشتاق ادامه دادن ورزش در دانشگاه هستند ممکن است به ویژه در معرض خطر این افکار باشند.

شما می‌توانید با توضیح دادن واضح در مورد آنچه اتفاق افتاده به فرزند خود کمک کنید. سعی نکنید که این موضوع را مطرح کنید که می توانسته است از آسیب جلوگیری کند، زیرا ممکن است باعث احساس گناه، عصبانیت یا احساس درماندگی شود. در عوض، به فرزندتان اطمینان دهید که در هر مرحله از مسیر بهبودی‌اش، با او خواهید بود.

ورزشکاران در هر سنی ممکن است پس از آسیب دچار اضطراب یا افسردگی شوند. در صورت مشاهده علائمی مبنی بر اینکه سلامت روانی فرزندتان در آسیب دیدن است، با پزشک او صحبت کنید و تمرین‌هایی مانند تجسم، تمرکز حواس و تمرین تنفسی، همراه با دارودرمانی و گفتاردرمانی در صورت لزوم می‌توانند کمک کنند.

با متخصصان مراقبت‌های بهداشتی کار کنید

همراه با تیم پزشکی فرزند شما، ممکن است متخصصان دیگری نیز وجود داشته باشند که بتوانند از کودک شما حمایت کنند. مدارس راهنمایی و دبیرستان اغلب دارای مربیان ورزشی هستند که می‌توانند تمرینات ایمن و خانگی را پیشنهاد دهند. همکاری با پزشکان، مربیان، فیزیوتراپ‌ها و سایر متخصصان به بهبودی کودک شما سرعت می‌بخشد.

سلامت ورزشی را با هم مطالعه کنید

کودکان ممکن است در طول دوره بهبودی از یادگیری بیشتر در مورد پزشکی ورزشی لذت ببرند. به دنبال ویدیوها و راهنماهایی باشید که بر ارزش گرم کردن بدن، حرکات کششی، خوردن یک رژیم غذایی سالم و استراحت زیاد تاکید دارند.

به فرزندتان کمک کنید ارتباط برقرار کند

فرزندتان را تشویق کنید تا در زمان بهبودی با دوستان و هم‌تیمی‌های خود در تماس باشد. شاید آنها مایل‌اند به عنوان تماشاگر در بازی ها، جلسات یا اجراها شرکت کنند یا چند دوست را برای حضور در آنجا دعوت کنند. گذراندن وقت با همسالان به آنها کمک می‌کند کمتر احساس انزوا کنند، به خصوص اگر نتوانند فوراً به مدرسه بروند.

روی بازی طولانی تمرکز کنید

درحالی‌که کودک شما ممکن است مشتاق باشد که دوباره به زمین بازی بزند، به خاطر داشته باشید که عجله کردن با چیزها می‌تواند باعث آسیب‌های جدید شود. به کودک خود یادآوری کنید که بهبودی به صبر، ثبات و ازخودگذشتگی نیاز دارد — یعنی همان ویژگی‌هایی که به آنها کمک کرد ورزشکاران خوبی شوند.

منبع: HealthDay

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn