تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 15:30
24 بازدید
کد خبر : 358836

سید صالحی: خارجی‌های سپاهان بار تیم را به دوش نمی‌کشند/ انتقاد از تیم مورایس با هدف سهم خواهی نیست

سید صالحی: خارجی‌های سپاهان بار تیم را به دوش نمی‌کشند/ انتقاد از تیم مورایس با هدف سهم خواهی نیست

ملی‌پوش سابق گفت: در بازی‌های بزرگ باید بازیکنان خارجی به کار گرفته شوند که منجی تیم شوند و سپاهان بازیکنانی ندارد که بار تیم را به دوش بکشند. سید مهدی سید صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره دومین شکست سپاهان در سومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: سپاهان با سرمربیگری ژوزه مورایس

سید صالحی: خارجی‌های سپاهان بار تیم را به دوش نمی‌کشند  انتقاد از تیم مورایس با هدف سهم خواهی نیست

ملی‌پوش سابق گفت: در بازی‌های بزرگ باید بازیکنان خارجی به کار گرفته شوند که منجی تیم شوند و سپاهان بازیکنانی ندارد که بار تیم را به دوش بکشند.

سید مهدی سید صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره دومین شکست سپاهان در سومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: سپاهان با سرمربیگری ژوزه مورایس در ۶ بازی از ۸ مسابقه آسیایی نتیجه نگرفته است. بعد از برتری مقابل آلمالیق ازبکستان دیگر برنده نشده تا هفته قبل که استقلال تاجیکستان را شکست داد و در هفته سوم هم برابر شارجه امارات باخت تا از ۳ بازی لیگ قهرمانان ۳ امتیاز داشته باشد. سپاهان برابر شارجه نیاز به امتیاز داشت تا در بالای جدول باقی بماند ولی به همان شکلی بازی کرد که حریف اماراتی می‌خواست. شارجه به شکلی بازی کرد که باید سپاهان بازی می‌کرد و در نتیجه توانست در یک هوای شرجی برنده شود، در حالی که سپاهان یک بار بازی را به تساوی کشاند، اما نتوانست تیم برتر زمین شود و با دو گلی خورد، عملاً به حریف فرصت داد تا برنده باشد.

اسم و رسم بازیکن خارجی به تنهایی اثرگذار نیست

وی ادامه داد: علت موفقیت حریف اماراتی، تفاوت در بازیکنان خارجی این تیم با خارجی‌های سپاهان بود. برای لیگ قهرمانان و مسابقات باشگاه قاره باید بازیکن بزرگ جذب کرد، یکی از دلایل موفقیت تیم‌های عربی در جذب بازیکنان خارجی آنهاست، بازیکنانی را جذب می‌کنند که بار تیم روی دوش آنها باشد. تجربه و حرفه‌ای گری این بازیکنان کلید موفقیت تیم می‌شود و گره گشایی می‌کند. در بازی‌های بزرگ باید بازیکنان خارجی به کار گرفته شوند که منجی تیم شوند. اسم و رسم بازیکن خارجی به تنهایی اثرگذار نیست، قابلیت بازیکن است که به کمک تیم می‌آید. کامارا و انزونزی هنوز به اندازه نامشان موثر نبودند. دابو پس از یک فصل و نیم بهتر در تیم جا افتاده است، دیگر نفرات هم مثل مهدی لیموچی فاقد تجربه بازی در سطح آسیایی هستند. طبیعتاً اگر سپاهان بازیکنان بزرگ و حرفه‌ای داشت به نتیجه می‌رسید.

انتقاد از سپاهان با هدف سهم خواهی نیست

ملی‌پوش سابق خاطرنشان کرد: ضمن اینکه اعضای کادرفنی تیم باید بیشتر به مورایس کمک کنند. بازیکن پا راستی مثل آریا یوسفی دلیلی ندارد تا در پست دفاع چپ بازی کند. وقتی تیم بازیکن از دست می‌دهد، می‌توان به جای او بازیکن گرفت. نه اینکه از بازیکن ملی‌پوشی تیم در پست غیرتخصصی بازی گرفت. از اینجا به بعد سپاهان در ۳ بازی آینده ۹ امتیاز می‌خواهد و اگر نگیرد صعودش ممکن نمی‌شود. فراموش نکنیم اگر انتقادی از عملکرد سپاهان می‌شود هدف سهم خواهی نیست بلکه از روی دلسوزی انتقاد می‌شود تا اشتباهات تکرار نشود. اگر سپاهان قهرمان شود استفاده آن برای مدیرانی است که در این باشگاه کار می‌کنند. مسئولیت کمیته فنی سپاهان نامشخص است. در این مدتی که با نظر ژوزه مورایس بازیکنان خارجی جذب شده‌اند، چرا نظارتی نمی‌شود تا خارجی‌های اثرگذار به تیم بیایند. هزینه بیت‌المال سپاهان اگر خرج آکادمی شود که بهتر است تا بازیکنان خارجی بهتری جذب شوند.

سپاهان همیشه در آسیا حرف برای گفتن داشته

وی افزود: بازیکنان جوان و آینده دار سپاهان برای چه در لیگ روسیه لژیونر می‌شوند. وقتی تیم در آسیا به آنها نیاز داشت و می‌شد با این نفرات حتی در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا موفق بود و تیم به لیگ قهرمانان تنزل نکند. محمدجواد حسین نژاد و محمد قربانی اگر بودند شرایط به مراتب بهتر بود. کسی نمی‌خواهد سهم خواهی کند، اما ایراد‌ها گفته شود تا تیمی که می‌تواند از اعتبار ایران دفاع کند در وضعیتی قرار نگیرد که اعتراضات شدید هواداران را به دنبال داشته باشد. سپاهان همیشه در آسیا حرف برای گفتن داشته، اما این تیم در این فصل نتوانست انتظارات را برآورده کند.

استقلال و پرسپولیس برای صعود تغییر رویکرد دهند 

سید صالحی درباره شکست‌های پرسپولیس و استقلال در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا گفت: پرسپولیس زیبا بازی می‌کند و فوتبال قابل قبولی ارائه می‌کند. ثبات خط میانی این تیم خیلی دچار تغییر می‌شود. گاریدو زیاد تغییر می‌دهد، تیمی که برابر الاهلی عربستان خیلی خوب کار کرد، مقابل السد هم بازی خوبی از پرسپولیس دیدیم ولی تیمی که در استفاده از فرصت‌ها ضعیف عمل می‌کند باید تنبیه شود و این قانون فوتبال است. گاریدو با چینش بهتر می‌توانست نتیجه بگیرد و بازیکنی مثل علی علیپور در پست وینگر جواب نمی‌دهد. استقلال هم می‌توانست با ترکیب بهتری بازی کند و بازیکنی مثل بلانکو در رأس قرار بگیرد. ضمن اینکه از بازیکنان سرعتی خود در موج دوم حمله بهره می‌گرفت تا به راحتی به النصر ضربه بزند. استقلال محتاط بازی کرد و مشخصاً در لحظات پایانی حریف فشار بیشتری می‌آورد، در چنین شرایطی بازیکنانی که بهتر توپ را نگه دارند و از سرعت خوبی بهره ببرند، بهتر می‌توانند به تیم کمک کنند. استقلال و پرسپولیس اگر می‌خواهند در لیگ نخبگان صعود کنند تغییر رویکرد دهند تا نتیجه بگیرند.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn