تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 15:57
13 بازدید
کد خبر : 358862

راهکاری ساده برای داشتن بدنی سالم

راهکاری ساده برای داشتن بدنی سالم

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۱۴۵۲ تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ – ۱۰:۱۹ به گزارش بهداشت نیوز، دکترعلی تقی‌پور در آئین تکریم مربیان و تجلیل از قهرمانان و مدال آوران مسابقات ورزشی دانشجویان پسر و دختر منطقه ۹ کشور، اظهار کرد: همه ما پیشرفت خودمان را مدیون پدران و مادران عزیزمان و همچنین

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۱۴۵۲

تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ – ۱۰:۱۹

به گزارش بهداشت نیوز، دکترعلی تقی‌پور در آئین تکریم مربیان و تجلیل از قهرمانان و مدال آوران مسابقات ورزشی دانشجویان پسر و دختر منطقه ۹ کشور، اظهار کرد: همه ما پیشرفت خودمان را مدیون پدران و مادران عزیزمان و همچنین اساتید، معلمان و مربیان زحمتکشمان هستیم و باید همواره دستبوس و قدردان تمامی این عزیزان باشیم و بدانیم که افتخار کسب شده امروز نتیجه روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های تلاش بی‌وقفه تک‌تک کسانی است که برای ما زحمت کشیدند.

وی تصریح کرد: امروزه یکی از مهمترین مشکلات فرزندان ما در حوزه سلامت اجتماعی بوده، موضوع بسیار مهمی که کمتر به آن پرداخته شده و در کشورهای مختلفی همچون آمریکا به این موضوع به‌خوبی توجه شده و ما هم باید این رویه را دنبال کنیم و سلامت اجتماعی‌مان بسنجیم و ضمن شناخت مشکلماتمان، در جهت رفع آنها که به ارتقاء سلامت اجتماعی‌مان کمک می‌کند تلاش نماییم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ورزش نقش بسزایی در مقوله بسیار مهم سلامت دارد، خاطرنشان کرد: ما از ظرفیت حوزه ورزش دانشگاهی راضی نیستیم و هرکاری هم که شده با حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است، در این خصوص باید اشاره کنیم در دوره ریاست جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی شاخص‌ها و سرانه‌های ورزشی افزایش یافت، اما کافی و متناسب با نیاز این دانشگاه مادر نبود و امیدواریم که این موضوع در دوره ریاست جمهوری دکتر پزشکیان به‌طور ویژه دیده شود.

دکتر تقی‌پور گفت: حوزه ورزش قهرمانی نماد و نمود ورزش همگانی بوده و ما بابت اول شدن در سطح منطقه بسیار خوشحالیم و به دانشجویان ورزشکار و مربیان آنها تبریک می‌گوییم، اما خواسته ما از شما کسب عناوین قهرمانی در سطوح کشوری، قاره‌ای و جهانی است، چیزی که در توان ورزشکاران توانمند دانشجویان علوم پزشکی مشهد هست.

وی افزود: باید در جهت ارتقاء سلامت و ایجاد نشاط اجتماعی ورزش روزانه را در برنامه کاری‌مان قرار دهیم، البته تربیت بدن به معنای داشتن یک بازوی قوی نیست، بلکه باید به داشتن ذهنی توانمند و حافظه‌ای قوی منجر شود تا آن فرد بهترین و درست‌ترین تصمیم را در سخت‌ترین شرایط بگیرد.

۷۰ درصد مدال‌های طلا، نقره و بزرگ مسابقات ورزشی منطقه ۹ کشور به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافت

در این مراسم دکتر محمدعلی سردار، مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ سالی پرافتخار برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه ورزش بود و این دانشگاه در مسابقات ورزشی‌ای که در تمامی رشته‌های تیمی و انفرادی از جمله رشته‌های دومیدانی و کشتی که طرفداران بسیارزیادی هم دارد.

وی افزود: المپیاد منطقه ۹ در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، گناباد و بجنورد برگزار شد و این دوره ۷۳۸ ورزشکار داشتیم که شامل ۴۵۰ آقا و ۲۸۸ خانم بودند در این مسابقات شرکت کردند که از این تعداد ۱۸۱ نفر از آنها از دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوند و از این تعداد نیز ۱۵۰ نفر از آنها صاحب مدال شدند و از مجموع مدال‌های اهدایی ۷۰ درصد این مدال‌ها به ورزشکاران این دانشگاه رسید.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در این مسابقات تیم‌های فوتسال، بستکبال و والیبال پسران و دختران این دانشگاه قهرمان شدند، بیان کرد: همچنین در رشته‌های انفرادی هم مدال‌های رنگارنگ زیادی توسط دانشجویان پسر و دختر این دانشگاه کسب کردند.

دکتر سردار تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد حمایت‌های زیادی از قهرمانان و مدال آوران در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و ورزشی دارد و برای دانشجویان شهریه پرداز هم تخفیفی ویژه به عنوان پاداش لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم تقدیر می‌کنیم که همواره در کنار اصلی‌شان که حوزه سلامت بوده، در حوزه ورزش هم افتخارآفرین بوده‌اند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه ورزش دانشجویی داریم که اولین برنامه آن مسابقات ورزشی ویژه روز دانشجو خواهد بود که به مناسبت ۱۶ آذر برگزار می‌شود.

تقدیر از ۱۵۰ دانشجوی پسر و دختر مدال آور مسابقات دانشجویی منطقه ۹ کشور

در این مراسم از ۱۵۰ دانشجوی پسر و دختر دانشگاه علوم پزشکی مشهد که جزء مدال آوران رشته‌های قهرمانی و همگانی تیمی و انفرادی مسابقات دانشجویی منطقه ۹ کشور بودند تقدیر به عمل آمد.

این قهرمانان ورزشی در رویدادهای دانشجویی‌ای که در رشته‌های فوتسال، بسکتبال ۳ نفره، شنا، بدمینتون، تینس روی میز، آمادگی جسمانی، والیبال، تیراندازی، فوتبال دستی، دارت، فریزبی برگزار شد افتخار آفرینی کردند و صاحب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند و نام دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در عرصه ورزش سربلند کردند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد همواره جزء دانشگاه‌های برتر کشور و استان در عرصه ورزش بوده و این دانشگاه در رتبه سوم کشوری در تمامی رویدادهای ورزشی دانشگاهی به لحاظ تعداد تیم و ورزشکار شرکت کننده و همچنین تعداد مدال کسب شده قرار گرفته و در سطح استان هم این دانشگاه در جایگاه نخست این ۳ حوزه قرار دارد.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn