تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 16:26
17 بازدید
کد خبر : 358886

رونالدو روح و جسم بازیکنان استقلال را خسته کرد/ هیچ تضمینی برای موفقیت موسیمانه وجود ندارد/ به ماشاریپوف برچسب خودخواهی نزنید

رونالدو روح و جسم بازیکنان استقلال را خسته کرد/ هیچ تضمینی برای موفقیت موسیمانه وجود ندارد/ به ماشاریپوف برچسب خودخواهی نزنید

جامعه ورزشی آفتاب نو: با شکست استقلال مقابل النصر عربستان، شرایط آبی‌پوشان ایرانی در لیگ نخبگان آسیا واقعاً بغرنج شده و آنها کار دشواری را جهت صعود به مراحل حذفی پیش روی خود دارند. پس از شکست سه‌شنبه شب استقلال با صمد مرفاوی سرمربی و مدیر فنی اسبق این تیم به گفتگو نشستیم: استقلال به

جامعه ورزشی آفتاب نو:

با شکست استقلال مقابل النصر عربستان، شرایط آبی‌پوشان ایرانی در لیگ نخبگان آسیا واقعاً بغرنج شده و آنها کار دشواری را جهت صعود به مراحل حذفی پیش روی خود دارند. پس از شکست سه‌شنبه شب استقلال با صمد مرفاوی سرمربی و مدیر فنی اسبق این تیم به گفتگو نشستیم:

استقلال به النصر عربستان باخت. به نظر شما چرا این اتفاق افتاد؟

استقلال مقابل تیمی بازی می‌کرد که شرایطش کاملاً بهتر بود. از امکانات و انسجام گرفته تا وضعیت روحی. تازه فراموش نکنیم که بازیکنان به مراتب سرشناس تری را هم در اختیار داشت. شما به تعویض‌های النصر نگاه کنید. این تیم بازیکنانی را به میدان می‌فرستاد که اصلاً از نفرات اصلی خود ضعیف‌تر نبودند به همین خاطر از قبل کاملاً می‌شد پیش‌بینی کرد که شب دشواری انتظار ما را می‌کشد. به لحاظ فنی، استراتژی استقلال بر پایه مهار عناصر تهاجمی النصر و گل نخوردن پایه گذاری شده بود ولی شرایط استقلال برای تحقق چنین استراتژی تکمیل نبود و متأسفانه در دقایق پایانی گل خوردیم.

یکی از مواردی که در ترکیب ثابت استقلال باعث تعجب برخی کارشناسان شد، استفاده نکردن از گوستاوو بلانکو در ترکیب ثابت بود

بله. من خودم هم انتظار داشتم بلانکو فیکس بازی کند چون در چنین شرایطی وقتی بر پایه گل نخوردن و ضدحملات وارد زمین می‌شوید، باید بازیکنانی داشته باشید که قدرت حفظ توپ و پاسکاری سریع را داشته باشند و علاوه بر آن، از سرعت خوبی هم برخوردار باشند ولی به هر حال سرمربی تیم تصمیم گرفت بلانکورا بازی ندهد و باید به نظرش احترام گذاشت.

در مورد سبک بازی جلال الدین ماشاریپوف هم بحث‌های زیادی مطرح بود و برخی از هواداران استقلال اعتقاد داشتند او به نوعی خودخواهانه و صرفاً برای خودش مقابل النصر بازی کرد. شما این نظریه را قبول دارید؟

نه. برچسب خودخواهی به جلال الدین ماشاریپوف نزنید چون واقعاً این کار را نکرد. این بازیکن اصلاً تکروی نکرد بلکه سبک بازی النصر اجازه نمی‌داد بازیکنان استقلال خیلی زیاد پا به توپ شده یا اینکه پاسکاری‌های متعددی انجام بدهند. تیم عربستانی آنقدر با تجربه بود که به استقلال اجازه انتقال سریع توپ را ندهد.

رونالدو روح و جسم بازیکنان استقلال را خسته کرد/ هیچ تضمینی برای موفقیت موسیمانه وجود ندارد/ به ماشاریپوف برچسب خودخواهی نزنید

گل النصر دوباره روی تاثیر مستقیم کریستیانو رونالدو به ثمر رسید. فوق ستاره‌ای که توانست تاثیر خود را در پیروزی تیمش مقابل استقلال بگذارد.

به نظر من کریستیانو رونالدو علاوه بر شرایط جسمانی، بازیکنان استقلال را به لحاظ روحی هم خسته کرد. رونالدو جدا از دوندگی، ذهن استقلالی‌ها را هم خسته کرد چون از ابتدای مسابقه تمام بازیکنان استقلال به این فکر بودند که او را مهار کنند و اجازه انجام کاری را به این فوق ستاره ندهند. چنین مساله‌ای روی بازیکنان تاثیر می‌گذارد و طبیعی بود که این بازیکن از هر فرصتی برای کمک به موفقیت تیمش استفاده کند. النصر روی ضربات شروع مجدد برنامه داشت و رونالدو دقیقاً از همین نکته برای کمک به تیمش استفاده کرد.

بازی با النصر تمام شد و حالا استقلال باید لیگ برتر و لیگ نخبگان را ادامه بدهد. به نظر شما “پیتسو موسیمانه” به عنوان سرمربی جدید استقلال می‌تواند تیم را از بحران خارج کند؟

هیچ تضمینی وجود ندارد که یک مربی حتی اگر ده ها جام هم گرفته باشد، در تیم جدید خود حتماً موفق می‌شود چون هر تیم شرایطی متفاوت با تیم دیگر دارد. البته که من به عنوان یک پیشکسوت استقلال خیلی دلم می‌خواهد این تیم موفق شود ولی فراموش نکنیم هیچ تضمینی برای موفقیت آقای موسیمانه با استقلال وجود ندارد و باید ببینیم شرایط چگونه رقم خواهد خورد. متاسفانه استقلال در این فصل وقت زیادی را تلف کرد. از ابتدای تابستان مشخص بود که میان کادر فنی و مدیریتی باشگاه هماهنگی لازم وجود ندارد اما با وجود این مشکلات، کار با جواد نکونام ادامه پیدا کرده در نهایت این مربی کنار رفت. اگر از همان روزهای آغازین تابستان تصمیمی صریح و سریع برای استقلال گرفته می‌شد، قطعاً الان وضعیت استقلال بهتر بود.

و به عنوان آخرین سوال، به نظر شما استقلال خوب بسته شد؟

اصلاً دلم نمی‌خواهد از دوستان و همکارانم انتقاد کنم چون قطعاً با نظر آنها استقلال بسته شده و تفکرات خاص خود را داشتند ولی من معتقدم استقلال در این فصل  به شکل یک تیم گران قیمت ولی بدون کارایی بسته شده است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn