تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 16:55
9 بازدید
کد خبر : 358916

برنامه بزرگ عربستان برای خانه‌دار کردن شهروندانش

برنامه بزرگ عربستان برای خانه‌دار کردن شهروندانش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، لری فینک، مدیر اجرایی ارشد «شرکت بلک راک» در کنفرانسی در ژوهانسبورک اعلام کرد که عربستان سعودی امیدوار است توسعه بازاری ثانویه برای وام مسکن به بانک‌ها اجازه دهد تا به وام گیرندگان نرخ‌های بهره پایین‌تری پیشنهاد بدهند و هزینه خانه‌دار شدن را کاهش دهد. به گفته او، اکنون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، لری فینک، مدیر اجرایی ارشد «شرکت بلک راک» در کنفرانسی در ژوهانسبورک اعلام کرد که عربستان سعودی امیدوار است توسعه بازاری ثانویه برای وام مسکن به بانک‌ها اجازه دهد تا به وام گیرندگان نرخ‌های بهره پایین‌تری پیشنهاد بدهند و هزینه خانه‌دار شدن را کاهش دهد.

به گفته او، اکنون اسپردها بسیار بالاتر از زمانی است یک بازار اوراق بهادار وجود داشته باشد؛ در آینده اسپردها بسیار کمتر خواهند شد و صاحبان خانه سود خواهند برد، بنابراین هزینه خانه‌دار شدن کاهش خواهد یافت.

این گفته‌های فینک چند ماه پس از آن بیان شد که بلک راک توافقی را با «شرکت املاک عربستان سعودی» برای توسعه بازار تامین مالی مسکن در عربستان امضا کرد. این ۲ شرکت به عنوان بخشی از قرارداد توافق کردند که به دنبال راه هایی برای متنوع سازی منابع تامین مالی از طریق بازارهای با درآمد ثابت باشند.

این توافق بخشی از برنامه عربستان سعودی برای افزایش نرخ مالکیت خانه تا ۷۰ درصد در این کشور است، که یکی از بخش‌های مهم برنامه‌های ولیعهد محمدبن سلمان برای تقویت اقتصاد عربستان با کاهش وابستگی آن به نفت خام است.

 

منبع خبر

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn