تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 17:27
7 بازدید
کد خبر : 358947

رونمایی از آیفون ۱۶ قدرتمندتر از همیشه با تراشه A18

رونمایی از آیفون ۱۶ قدرتمندتر از همیشه با تراشه A18

بازدید:۲۳ صد آنلاین | طبق گزارش روزنامه فایننشال تایمز، شرکت اپل در رویدادی که روز دوشنبه برگزار خواهد شد، جدیدترین گوشی هوشمند خود، آیفون مجهز به تراشه A18 را رونمایی خواهد کرد.  به گزارش صد آنلاین، شرکت اپل در رویدادی که روز دوشنبه برگزار خواهد شد، جدیدترین گوشی هوشمند خود، آیفون مجهز به تراشه A18 را

رونمایی از آیفون 16 قدرتمندتر از همیشه با تراشه A18

بازدید:۲۳

صد آنلاین | طبق گزارش روزنامه فایننشال تایمز، شرکت اپل در رویدادی که روز دوشنبه برگزار خواهد شد، جدیدترین گوشی هوشمند خود، آیفون مجهز به تراشه A18 را رونمایی خواهد کرد. 

به گزارش صد آنلاین، شرکت اپل در رویدادی که روز دوشنبه برگزار خواهد شد، جدیدترین گوشی هوشمند خود، آیفون مجهز به تراشه A18 را رونمایی خواهد کرد. این تراشه پیشرفته با بهره‌گیری از طراحی نوین تراشه V9 شرکت ARM، که زیرمجموعه‌ای از گروه نرم‌افزاری SoftBank محسوب می‌شود، توسعه یافته است.


 اپل قرار است رویداد پاییزی خود را در تاریخ ۹ سپتامبر در مقر اصلی‌اش در کوپرتینو، کالیفرنیا برگزار نماید. در این رویداد، علاوه بر معرفی سری جدید آیفون‌ها، انتظار می‌رود به‌روزرسانی‌هایی برای سایر دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای این شرکت نیز ارائه شود.

گفتنی است که اپل و ARM سال گذشته میلادی، قرارداد همکاری بلندمدتی را تا پس از سال ۲۰۴۰ امضا کردند. این توافق‌نامه، گامی بزرگ در جهت تقویت جایگاه ARM در صنعت فناوری تراشه‌ها محسوب می‌شود. شرکت ARM در ماه جولای اعلام کرد که تراشه V9، نیمی از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است.

ARM به عنوان مالک اصلی معماری محاسباتی مورد استفاده در اکثر گوشی‌های هوشمند جهان شناخته می‌شود و این معماری را به شرکت‌هایی مانند اپل و سایرین مجوز می‌دهد. اپل نیز به نوبه خود از فناوری ARM در طراحی تراشه‌های سفارشی خود برای محصولات متنوعی همچون آیفون، آی‌پد و مک استفاده می‌کند.

شایان ذکر است که همکاری بین اپل و ARM سابقه‌ای طولانی دارد. اپل یکی از شرکای اولیه تأسیس شرکت ARM در سال ۱۹۹۰ بوده و پیش از آن، رایانه دستی نیوتن را با استفاده از تراشه مبتنی بر ARM در سال ۱۹۹۳ به بازار عرضه کرده بود. اگرچه محصول نیوتن با موفقیت همراه نبود، اما ARM به دلیل مصرف انرژی پایین تراشه‌هایش، به تدریج به بازیگر اصلی در بازار تراشه‌های تلفن همراه تبدیل شد./ تکنا

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn