تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 19:10
11 بازدید
کد خبر : 359044

خودرو ایگل برقی اردیبهشت ۱۴۰۴ راهی بازار می‌شود

خودرو ایگل برقی اردیبهشت ۱۴۰۴ راهی بازار می‌شود

ابوالفضل خلخالی در دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور با تشریح برنامه های توسعه‌ای کرمان موتور … معاون تحقیق توسعه کرمان موتور از تجاری سازی خودروی ایگل برقی در اردیبهشت ۱۴۰۴ خبر داد. ابوالفضل خلخالی در دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور با تشریح برنامه های توسعه‌ای کرمان موتور،

ابوالفضل خلخالی در دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور با تشریح برنامه های توسعه‌ای کرمان موتور …

خودرو ایگل برقی اردیبهشت 1404 راهی بازار می‌شودخودرو ایگل برقی اردیبهشت 1404 راهی بازار می‌شود

معاون تحقیق توسعه کرمان موتور از تجاری سازی خودروی ایگل برقی در اردیبهشت ۱۴۰۴ خبر داد.

ابوالفضل خلخالی در دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور با تشریح برنامه های توسعه‌ای کرمان موتور، گفت: در مجموعه کرمان موتور سه پلت فرم مدنظر قرار دارد که یکی از این پلت فرمها PS1 است که تولید سه محصول بر روی آن تعریف شده است. همچنین مگاپلت فرم KP1 برای تولید خودروهای سواری کوچک و متوسط و مگاپلت فرم KP2  مخصوص خودروهای بزرگ مد نظر قرار دارد.

وی افزود: بر روی پلت فرم PS1 سه تایپ بدنه سدان، هاچ بک و سی یو وی تعریف شده و برای پلت فرم KP1 نیز ۴ فرم بدنه سدان، هاچ بک، کوپه و MPV مد نظر قرار دارد. البته برای پلت فرم KP2 نیز بدنه سدان، SUV و MPV تعریف شده است.

وی ادامه داد: برای تأمین قطعات مورد نیاز تولید در کرمان موتور، سهم ۳۰ درصدی در واردات و سهم ۷۰ درصدی برای تولید داخل هدف گذاری شده و هم اکنون متوسط سهم ۴۰ درصدی داخلی سازی را دارا هستیم.

معاون توسعه محصول کرمان موتور افزود: در پلت فرم PS1 سهم ۶۸ درصدی داخلی سازی را داریم که در حال نزدیک شدن به بالای ۷۰ درصد است.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصدی در تولید نمونه خودروی ایگل بنزینی، گفت: یک محصول هاچ بک(شدو) بر روی پلت فرم PS1 شهریور سال آینده برای ورود به بازار آماده می شود و تولید تجاری ایگل برقی نیز اردیبهشت ۱۴۰۴ بر روی همین پلت فرم آغاز خواهد شد.

خلخالی تصریح کرد: تولید ایگل هیبریدی نیز در دستور کار قرار دارد که کاهش ۳۵ درصدی مصرف سوخت را به همراه دارد و تجاری سازی این خودرو اسفند ۱۴۰۴ صورت خواهد گرفت.

وی افزود: بر روی پلت فرم Kp2 نیز محصول شاسی بلند KP21 تعریف شده که شهریور ۱۴۰۵ به تولید آزمایشی می رسد.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید قوای محرکه بنزینی کم مصرف نیز تولید موتور ۱۵۰۰ سی سی با داخلی سازی ۷۰ درصدی انجام شده است، گفت: تا پایان برنامه هفتم توسعه یعنی سال ۱۴۰۷ به تولید سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خواهیم رسید که با کاهش ۳۷ درصدی مصرف سوخت و داخلی سازی ۷۰ درصدی همراه خواهد بود و علاوه بر این، انتشار گاز دی اکسید کربن ۴۰ درصد کاهش می یابد و به ۱۰۵ گرم بر کیلومتر خواهد رسید. به این ترتیب GDP ملی با کمک کرمان موتور ۰٫۵ درصد رشد خواهد کرد.

معاون توسعه محصول کرمان موتور در ادامه با بیان اینکه تشکیل صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر را با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال انجام داریم، گفت: از شرکتهای فناور و دانش بنیان حمایت خواهیم کرد و حمایت از محصولات فناورانه با TRL سطح ۵ تا ۸ هدف گذاری شده است.

وی افزود:

معاون توسعه محصول کرمان موتور افزود: انعقاد قراردادهای تحقیقاتی با دانشگاه ها و ایجاد دفاتر فناوری در دانشگاه ها و پژوهشکده ها نیز در دستور کار کرمان موتور است که راه اندازی مرکز توسعه نرم افزار در دانشگاه صنعتی شریف از آن جمله است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای برای حمایت از پایان نامه های دانشجویی مرتبط، با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا خواهد شد و در زمینه توسعه نرم افزارهای خودرویی، برنامه مشترک با دانشگاه شریف هدف گذاری شده است.

خلخالی تصریح کرد: مرکز توسعه نرم افزارهای خودرویی شرکت کرمان موتور (متا) در مرکز نوآوری ستاری دانشگاه صنعتی شریف امروز راه اندازی می شود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn