تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1403 - 19:23
8 بازدید
کد خبر : 359055

روابط ایران و روسیه اجتناب‌ ناپذیر است

روابط ایران و روسیه اجتناب‌ ناپذیر است

کدخبر: ۱۲۴۹۵۰ ۰۲ آبان ۱۴۰۳ ۱۷:۳۵ سیاست رئیس‌جمهور کشورمان گفت: روابط ایران و روسیه راهبردی، اجتناب‌ناپذیر و برای دو کشور مفید است. مسعود پزشکیان در حاشیه اجلاس سران بریکس در کازان روسیه طی دیداری دوجانبه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه اظهار کرد: پس از برگشت از عشق آباد بیشتر تفاهم‌ها با روسیه را دنبال کرده‌ام

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: روابط ایران و روسیه راهبردی، اجتناب‌ناپذیر و برای دو کشور مفید است.

پزشکیان: روابط ایران و روسیه اجتناب‌ ناپذیر است


مسعود پزشکیان در حاشیه اجلاس سران بریکس در کازان روسیه طی دیداری دوجانبه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه اظهار کرد: پس از برگشت از عشق آباد بیشتر تفاهم‌ها با روسیه را دنبال کرده‌ام تا تفاهمنامه‌ها نهایی شود و امضاء کنیم. در این مسیر اگر مشکلی ایجاد شد، خودم شخصا دنبال می‌کنم، چون معتقدم روابط دو کشور راهبردی، اجتناب‌ناپذیر و برای دو کشور مفید است.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم تعامل سازنده‌ای در چارچوب بریکس داشته باشیم. تشکر می‌کنیم که با پشتیبانی شما ما عضو دائم بریکس شدیم. این روند را با قدرت ادامه می‌دهیم. مطالب مطرح شده در بریکس بسیار سازنده بود و امیدواریم این نظرات را در منطقه و کشورهای خود پیاده کنیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تحریم امریکا علیه دو کشور و تمامیت‌خواهی او را باید بر هم بزنیم و ارتباطات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی داشته باشیم. امیدوارم به سرعت تفاهمنامه‌ها را امضاء کنیم. مصمم هستم خودم این تفاهمنامه‌ها را پیگیری کنم و در نخستین فرصت این تفاهمنامه‌ها را نهایی کرده و آنها را امضاء کنیم.

پوتین: سلام من را خدمت آیت الله سید علی خامنه‌ای برسانید

رئیس‌جمهوری روسیه نیز در این دیدار بیان کرد: روسیه فعالانه از عضویت ایران در بریکس و شانگهای حمایت کرد. فرصت‌های جدیدی برای دو کشور ایجاد شده است که کار مشترکی در صحنه بین‌اللمی با هم داشته باشیم و اخیرا ما ملاقات مفیدی در عشق آباد داشتیم که مسائل دوجانبه و منطقه‌ای را پیگیری کردیم. مهم این است که دو کشور رویکرد مشترکی برای ارتقای روابط دارند.

یو افزود: روابط دو کشور روند صعودی دارد و دوستانه و سازنده است. باید روابط خود را با امضای تفاهمنامه دو کشور تقویت کنیم. مهم است که روند صعودی روابط تجاری و اقتصادی را تضمین کنیم. کمیسیون دوجانبه باید فعال باشد. توسعه زیرساخت‌های ریلی در چارچوب کریدور شمال و جنوب و احداث فاز دو وسه نیروگاه بوشهر و تجارت آزاد ایران و ارواسیا را دنبال می‌کنیم. موافقت نامه تاسیس و فعالیت مراکز فرهنگی لازم‌الاجرا شد. لغو روادید موجب افزایش ۵۰ درصدی گردشگران دو کشور در سال ۲۰۲۳شده است.

پوتین با بیان اینکه مواضع ایران و روسیه در مسائل منطقه‌ای و جهانی یکسان به هم نزدیک است، گفت: ما دنبال نظام عادلانه چند دو قطبی و حفظ نقش سازمان ملل متحد هستیم.

وی افزود: موجب امتنان خواهد بود که سلام من را خدمت آیت الله سید علی خامنه‌ای برسانید. مواضع ایشان را ارزشمند می‌دانیم.

 

 

 





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn