در دهه گذشته، صدر رتبهبندی جهانی ارزشمندترین برندهای رسانه ای از اختیار شرکتهای پخش رسانهای سنتی مانند دیزنی، فاکس و انبیسی خارج شده و به دست شرکتهای فناوری افتاده است. اینفوگرافی زیر، ارزشمندترین برندهای رسانه ای جهان را تا سپتامبر ۲۰۲۴، براساس گزارش «برند فایننس» (Brand Finance) که یک شرکت معتبر ارزیابی و رتبهبندی برندها است، نشان می دهد.
افول برندهای تلویزیونی در برابر سرویسهای استریمینگ
براساس گزارش برند فایننس، برندهای تلویزیونی هم از نظر ارزش برند و هم از نظر قدرت برند در حال از دست دادن جایگاه خود هستند، زیرا مصرفکنندگان به سمت سرویسهای پخش آنلاین و پلتفرمهای شبکههای اجتماعی روی آوردهاند.
۹ برند از ۱۰ برند ارزشمند برتر، اکنون به جای پخش مستقیم، بر توزیع محتوای تولید شده توسط کاربران یا محتوای شخص ثالث تمرکز دارند.
گوگل همچنان ارزشمندترین برند رسانهای جهان با ارزش برند ۳۳۳.۴ میلیارد دلار است، در حالی که تیکتاک با ارزش ۸۴.۲ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.
اینستاگرام سریعترین رشد را در میان برندهای رسانه ای داشته و ارزش آن با ۴۹ درصد افزایش به ۷۰ میلیارد دلار رسیده است.
تنها استثنا در میان ده برند برتر رسانهای، دیزنی است (که ارزش برند آن ۶ درصد کاهش یافته و به ۴۶.۷ میلیارد دلار رسیده است). این شرکت بخش قابل توجهی از محتوای اصلی خود را تولید میکند و سرویس استریمینگ دیزنی پلاس را نیز اداره میکند.
این رتبهبندی تحت سلطه شرکتهای آمریکایی است، به استثنای برندهای چینی ویچت، تنسنت (Tencent) و تیکتاک.
آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.