معاونت مطبوعاتی از مشاغل رسانه‌ای حمایت کند

محمدامین ایمانجانیمدیرمسئول

معاونت مطبوعاتی حتماً باید به این سمت برود که از شغل رسانه و خبرنگاری به طریق درست و قابل‌لمسی دفاع کند و برای این شغل امنیت شغلی ایجاد کند، چه از نظر موضوعات حمایتی و چه از نظر مسائل مالی. باید طوری طراحی کند که خبرنگار جای رشد داشته باشد و فضای آیندهٔ روزنامه‌نگار و خبرنگار برای خودش معلوم باشد و خبرنگار بتواند به سمت قله‌ای که برای خودش پیش‌بینی می‌کند پیش برود.

وقتی خبرنگار به آن رسید، این جایگاه از سمت فحول و عقول رسانه‌ای موردتأیید قرار بگیرد، استعلام‌های لازم نیز درباره‌اش گرفته بشود و بعد، هم از نظر مالی و هم از نظر حمایت‌های حقوقی و دسترسی‌های رسانه‌ای به یک جایگاهی برسد و خبرنگار ویژه‌ای تلقی شود که بتواند کارهای ویژه‌ای در رسانهٔ رسمی انجام بدهد.

معاونت مطبوعاتی باید طوری طراحی کند که رسانه‌های رسمی کشور و کسانی که فعال هستند و بار اصلی رسانه‌ای کشور را به دوش می‌کشند بتوانند جایگاه ویژه و مناسبی پیدا کنند و برای آنها هم فرآیندهای درست و منطقی دیده شود، هم از لحاظ حمایت‌های مالی و هم حمایت‌های دیگری که از سمت معاونت مطبوعاتی می‌تواند شکل بگیرد.»

اگر دولت بخواهد از ظرفیت تمام رسانه‌ها بهره ببرد باید مواجهه با رسانه‌ها را از طریق معاونت مطبوعاتی پیش ببرد و ظرف معاونت مطبوعاتی را بزرگتر کند. برخلاف دولت گذشته که مواجهه‌اش با رسانه‌ها در شورای اطلاع‌رسانی دولت بود، مواجهه با رسانه‌ها را به معاونت مطبوعاتی ارجاع دهد. یعنی ظرف معاونت مطبوعاتی را بزرگ کند و از طریق معاونت مطبوعاتی با رسانه‌ها مرتبط باشد. چون کار شورای اطلاع‌رسانی روابط عمومی است و باید به این سمت برود که رسانه‌ها را آرام کند یا جلوی نقدهایشان را بگیرد. درحالی‌که مواجهه با رسانه صرفاً از جنس روابط عمومی نیست. کار حرفه‌ای رسانه‌ای نیاز دارد که هم باید ابزار داشته باشد و هم بلد باشد با رسانه‌ها ارتباط بگیرد و تعامل کند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn