شایانیوز- قیمت محصولات در بازار خودرو امروز ۱۷ آبان ۱۴۰۳ روند مشخصی ندارد به طوری که بازار داخلی با افزایش چشمگیر قیمتها رو به رو شده ولی محصولات مونتاژی با نوسان اندکی به کار خود ادامه دادند همچنین با توجه به افزایش نرخ دلار، التهابات بازار داخلی نیز به تبعیت از این موضوع افزایش یافته است.
قیمت خودروهای داخلی
قیمت خودروهای داخلی بازار اغلب افزایشی گزارش میشود.
دنا پلاس (۶ سرعته) از محصولات محبوب ایران خودرو به علت قدرت زیادش محسوب میشود که امروز رشد ۱۶ میلیون تومانی را به خود گرفته و به قیمت ۸۴۰ میلیون تومان در بازار معامله میشود.
پژو ۲۰۷ دندهای هیدرولیک از محصولات محبوب جوانان در ایران خودرو، نسبت به نسخههای قبلی خود پیشرفتهتر شده است. صبح امروز ۱۴ میلیون تومان افزایش یافته و به قیمت ۵۷۰ میلیون تومان به متقاضی تحویل داده میشود.
اطلس محصول خانواده سایپا از پلتفرم X200 است که با ایجاد تغییرات محسوس در نمای ظاهری داخلی و بیرونی خودرو و همچنین افزودن تجهیزات و امکانات بیشتر در ۴ تیپ با گیربکس دستی و اتوماتیک به دنبال کسب رضایت حداکثری مشتریان و بهخصوص جوانان و بانوان تولید شده است. خودروی مذکور امروز با رشد ۱۱ میلیون تومانی در محدوده ۵۴۰ میلیون تومان قرار گرفت.
کوییک اتوماتیک از محصولات اتومات از هاچبکهای اقتصادی شرکت سایپا و بازار داخلی به شمار می رود. خودروی مذکور با رشد ۹ میلیون تومانی به قیمت ۵۵۹ میلیون تومان خرید و فروش میشود.
شاهین اتوماتیک G از محصولات ردهبالا و ارتقاع یافته از نظر کیفیت شرکت سایپا است که با رشد ده میلیون تومانی به نرخ ۸۳۲ میلیون تومان ارزشگذاری شد.
نام خودرو | قیمت خودرو |
کوییک اتوماتیک | ۵۵۹/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
شاهین G اتوماتیک | ۸۳۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
سهندS | ۴۹۴/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
پژو پارس TU5 | ۸۹۳/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
پژو ۲۰۷ دنده ای هیدرولیک | ۵۷۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
سورن پلاس دوگانه | ۷۵۷/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
پژو پارس سفارشی ELX | ۷۵۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
تارا اتوماتیک وی۴ | ۹۸۷/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
دنا پلاس ۶ سرعته | ۸۴۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
قیمت خودروهای مونتاژی
قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به داخلیهای بازار تغییر کمتری را تجربه کردند.
X22 پرو دستی از محصولات اقتصادی مدیران خودرو به شمار میرود که با کاهش شش میلیون تومانی به قیمت ۸۹۰ میلیون تومان خرید و فروش میشود.
فیدلیتی پرستیژ (۷ نفره) از لوکسترین محصولات بهمن موتور محسوب میشود که از ابتدای امروز با افت ۲۵ میلیون تومانی به کانال دو میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان رسید.
لاماری ایما در دسته محصولات مونتاژی با رشد ده میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان معامله میشود.
کیامسی J7 با مشخصه فنی حداکثر گشتاور (NM/RPM) 280 نیوتن متر در طیف دور موتوری ۱۸۰۰ الی ۳۵۰۰ دور در دقیقه از محصولات کرمان موتور امروز با رشد ده میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان در بازار معامله میشود.
نام خودرو | قیمت خودرو |
جک J4 | ۸۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
دیگنیتی پرایم |
۱/۷۶۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان
|
فیدلیتی (۷ نفره) | ۲/۳۷۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
تیگو ۷ پرمیوم | ۱/۹۰۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
اکستریم VX | ۴/۴۶۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
کی ام سی J7 | ۱/۶۴۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
هونگچی E-QM5 | ۱/۹۰۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
لاماری ایما | ۱/۸۶۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
پیشنهادی برای خرید خودرو امروز
سدان تارا محصولی بود که از دل پروژه شکستخورده ایکاپ (IKAP/جوینت ونچر IKCO و PSA) با دردسر بسیار زیاد بیرون آمد. این خودرو حاصل خروج خودروسازان فرانسوی از قرارداد مشترک با ایران خودرو در دوران پس از تحریم بود. اما ایکو موفق شد پلتفرم پژو ۳۰۱ را که قرار بود از سوی این شرکت در کشور مونتاژ شود، در اختیار بگیرد و با اعمال برخی تغییرات، پلتفرمی تحت عنوان پلتفرم ملی IKP1 را خلق کند. بر اساس این پلتفرم خودرویی جدید با نام تارا به سبد محصولات ایران خودرو افزوده شد. جدیدترین تیپ این خودرو با نام تارا V4 LX در سال ۱۴۰۲ به بازار آمد
مشخصات فنی
طراحی پلتفرم جدید برای هر خودروساز کاری از نظر مهندسی بسیار دشوار و از دیدگاه تولید بسیار هزینهبر است. دستیابی ایکو به پلتفرم پژو ۳۰۱ در نوع خود یک خوششانسی به حساب میآید. اما طراحی موتور جدید نیز برای هر خودروساز کاری دشوار و هزینهبردار است. در نتیجه ایکو بهجای استفاده از یک پیشرانه مدرنتر، به سراغ همان پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ TU5 پژو رفت که با استفاده در خودروهایی چون پژو ۲۰۶، پژو پارس، دانگ فنگ H30 کراس و حالا تارا، بهراستی یک عتیقه در صنعت خودروسازی جهان، و حتی ایران به حساب میآید.
با وجود قدمت بسیار زیاد این پیشرانه معمولی و نسبتا کممصرف، مزیت استفاده از آن به معنای فراوانی قطعات فنی و سهولت تعمیرات برای مصرفکننده است. از این رو مالک خودرو حداقل از نظر ویژگیهای فنی، دوام و فراوانی اجزای این پیشرانه، تا حدودی آسودهخاطر است.
گیربکس بهکاررفته در تارا دو نمونه دستی ۵ و ۶ سرعته و یک نمونه اتوماتیک ۶ سرعته است که در کنار یکدیگر، تارا را به یک خودرو با ۴ تیپ تولیدی مختلف شامل V1 و V2 و V3 و V4 دستهبندی میکند. تمایز در نمونه دستی و اتوماتیک تارا در تیپهای مختلف در اختلاف وزن ۱۰۰ کیلوگرمی نسخه اتوماتیک (حدود ۱۰۰ کیلوگرم سنگینتر از نمونه دستی) و ضعف ۰.۵ ثانیهای در شتابگیری اولیه تیپ اتوماتیک است که با وجود اختلاف وزن، کاملا طبیعی است.
از این رو ماشین تارا از دیدگاه حس و حال سواری در بهترین حالت چیزی شبیه به پژو ۲۰۶ سدان تیپ ۵ و ۶ است و مالک به ناچار باید با رانندگی کسلکننده آن کنار بیاید
مزایا و معایب
+ جدید و پیشرفتهتر بودن پلتفرم
+ افزایش سطح امکانات رفاهی و ایمنی
+ استفاده از پیشرانه رایج TU5
– توان فنی پایین
– کیفیت مونتاژ نامناسب
– ضعف طراحی
قیمت
قیمت این خودرو در کارخانه ۶۸۹/۳۰۹/۰۰۰ میلیون تومان و در بازار آزاد خودرو نیز با قیمت ۹۸۷/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد.
تارا اتوماتیک / مدل ۱۴۰۲/کارکرد ۱۷۰۰۰/ وضعیت بدنه سالم/ قیمت ۹۴۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان
تارا اتوماتیک / مدل ۱۴۰۱/ کارکرد ۳۱۰۰۰/ وضعیت بدنه سالم/ قیمت ۸۴۸/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان
سخن آخر
تجربه در کشورعزیزمان ایران نشان داده است که هرگاه چیزی را نیاز داشته ایم بلافاصله آن راتهیه نماییم و در انتظار تغییرات بازار نمانیم.
این گزارش تنها برای تصمیم بهتر کاربران نوشته شده است.