تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آبان 1403 - 6:14
14 بازدید
کد خبر : 378745

رقابت شگفت‌انگیز آیتانا با مدل‌های واقعی، دنیای بی‌نقص‌های مجازی

اختصاصی «تابناک با تو»؛ توسعه فوق‌العاده تکنولوژی، پدیده‌های متعددی را شکل داده که تصور آن در گذشته نزدیک سخت بود. این روزها مدل‌های مجازی که با هوش مصنوعی درست شده‌اند، ماهانه درآمد زیادی را با تبلیغات، عاید سازندگان آن می‌کنند و از جمله پدیده‌های حیرت‌انگیز این روزها به شمار می‌روند.  از معروف‌ترین مدل‌های مجازی می‌توان

اختصاصی «تابناک با تو»؛ توسعه فوق‌العاده تکنولوژی، پدیده‌های متعددی را شکل داده که تصور آن در گذشته نزدیک سخت بود. این روزها مدل‌های مجازی که با هوش مصنوعی درست شده‌اند، ماهانه درآمد زیادی را با تبلیغات، عاید سازندگان آن می‌کنند و از جمله پدیده‌های حیرت‌انگیز این روزها به شمار می‌روند. 

از معروف‌ترین مدل‌های مجازی می‌توان به «آیتانا لوپز» اشاره کرد که آژانس تبلیغاتی اسپانیایی «کلولز» ساخته و نمونه بارز تحول دیجیتال و سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی برای کسب درآمد با جذب اسپانسر به شمار می‌رود؛ این مدل کاملا دیجیتال و با هوش مصنوعی ساخته شده‌‌است. 

رقابت شگفت‌انگیز مدل هوش مصنوعی با مدل‌های واقعی

در کمتر از یک سال، آیتانا که موهای صورتی و استایلی شبیه مدل‌های معروف دارد، بیش از ۳۳۰ هزار فالوئر در اینستاگرام جذب کرده و تعداد دنبال‌کنندگان او از تعداد فالوئرهای برخی اینفلوئنسرهای واقعی پیشی‌گرفته، تا جایی که این موفقیت سؤالاتی را در مورد توانایی هوش مصنوعی برای ایجاد یک واقعیت جایگزین ایجاد نموده‌است.‌

آژانس خلاقی که آیتانا را خلق کرده درباره روند تولید این چهره مجازی، و نحوه استفاده از تکنیک‌های هوش‌مصنوعی برای تولید تصاویر و ویدیوهای کاملا واقعی توضیحاتی ارائه‌داد. 

 «سوفیا نوالیس» از اعضای آژانس می‌گوید: «همیشه قصد داریم شخصیت او را به اینفلوئنسرهای واقعی نزدیک کنیم.»

مدل

نوالیس افزود: «ما عکسی که ممکن است (به عنوان مثال) من در آن باشم می‌گیریم، و بعد آن را با هوش مصنوعی جایگزین می‌کنیم، این کار به بازی با جزئیات از جمله نور و سایه احتیاج دارد تا آن را از لحاظ کیفیت کاملا واقعی نشان بدهیم، و با استوری و کپشن‌هایی که برای او می‌نویسیم سعی داریم او را مثل اینفلوئنسر‌های واقعی با سبک زندگی «پیچیده» نشان بدهیم.»

با توجه به بازاریابی آیتانا که با نمایش اغراق‌آمیز حفظ تناسب اندام و رعایت رژیم غذایی سخت برای رسیدن به یک چهره ایده‌آل همراه است، سؤالاتی در مورد جنبه‌های اخلاقی این نوع بازاریابی کاذب مطرح شده است. نوالیس در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «این محتوا با «بی‌نقص بودن دروغین» مدل‌های واقعی اینستاگرام، که با استفاده از فیلترها و تکنیک‌های ویرایش عکس می‌بینیم، فاصله چندانی ندارد، و اگر آیتانا را با سایر اینفلوئنسرها مقایسه کنیم او دقیقاً شبیه آنهاست.»

 

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn