رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران ضمن تشریح آخرین قیمت انواع خودروهای مونتاژی از ریزش قیمت این خودروها و در مقابل افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی خبر داد.
سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران در پاسخ به ایلنا درباره دلیل ریزش قیمت خودروهای مونتاژی توضیح داد: خودروهای وارداتی که فاکتور و وارد بازار شدهاند، توانستهاند تقاضای بازار را به سمت خود جذب کنند و از آنجا که فاصله قیمت این خودروها با خودروهای مونتاژی کم است، جذب تقاضا به سمت خودروهای وارداتی به کاهش تقاضا و به دنبال آن کاهش قیمت خودروهای مونتاژی انجامیده است.
وی افزود: خودروهای چینی پیش از آزادسازی واردات خودرو در بازار یکهتازی میکردند با این حال در پیشفروشهای خود متعهد نبودند اما اکنون محصولات آنها حتی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی خریدار ندارد و اگر واردات تداوم داشته باشد حتی این امکان وجود دارد که قیمت خودروهای مونتاژی در بازار از قیمت کارخانهای آنها نیز پایینتر بیاید.
موتمنی تصریح کرد: این خودروها کیفیت پایینی دارند ضمن اینکه در بازار ایران با قیمتهایی بسیار بالاتر از قیمتهای جهانی این نوع خودروها عرضه میشوند و با اینکه در واردات قطعات نیز هزینههای گمرکی چندانی را متحمل نمیشوند، خودروهای مونتاژی را با قیمت بالا به دست مشتری میرسانند و سود آنها ۱۰۰ درصدی و گاه حتی بیشتر است.
رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران سیاست دولت در زمینه افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودروهای داخلی با تقویت واردات را در مورد خودروهای مونتاژی موثر دانست و اظهار کرد: دولت واردات را با هدف تنظیم بازار انجام داد با این حال اگر تعرفه خودروهای وارداتی کمتر باشد و خودروهای واراتی با قیمت کمتر به دست مشتری برسد این سیاست میتواند در مورد محصولات داخلی مانند دنا، سورن، ۲۰۷ و… نیز موثر واقع شود.
وی تاکید کرد: وقتی خودروساز داخلی ببیند محصولاتش در کشور خریدار ندارد به صرافت میافتد که کیفیت را ارتقا دهد و از میزان قیمتها بکاهد و با ارائه شرایط مناسب به دنبال مشتری بگردد، نه اینکه از مشتری پول بگیرد و ماهها بعد خودرو را تحویل دهد.
قیمت انواع خودرو:
نام محصول | قیمت (میلیون تومان) |
سایپا ۱۵۱ | ۳۲۹/۰۰۰/۰۰۰ |
ساینا S | ۴۳۸/۰۰۰/۰۰۰ |
ساینا S دوگانه سوز | ۴۷۵/۵۰۰/۰۰۰ |
شاهین دستی (بدون سانروف) | ۶۶۲/۰۰۰/۰۰۰ |
شاهین دستی (سانروف) | ۷۶۳/۰۰۰/۰۰۰ |
شاهین اتوماتیک | ۸۲۵/۰۰۰/۰۰۰ |
شاهین اتوماتیک پلاس | ۹۹۶/۰۰۰/۰۰۰ |
کوییک S | ۴۲۸/۰۰۰/۰۰۰ |
کوییک اتوماتیک | ۵۴۴/۰۰۰/۰۰۰ |
اطلس | ۵۴۴/۰۰۰/۰۰۰ |
سورن XU7P | ۶۲۱/۰۰۰/۰۰۰ |
سورن فول ESP | ۷۳۸/۰۰۰/۰۰۰ |
سورن دوگانه | ۷۶۰/۰۰۰/۰۰۰ |
پارس | ۷۱۰/۰۰۰/۰۰۰ |
پارس فول | ۷۶۲/۰۰۰/۰۰۰ |
پارس TU5 | ۸۸۶/۰۰۰/۰۰۰ |
رانا پلاس | ۶۶۷/۰۰۰/۰۰۰ |
۲۰۷ موتور TU3 | ۶۶۰/۰۰۰/۰۰۰ |
۲۰۷ (هیدرولیک) | ۷۳۷/۰۰۰/۰۰۰ |
۲۰۷ پانوراما دستی | ۸۱۰/۰۰۰/۰۰۰ |
۲۰۷ اتوماتیک | ۹۲۵/۰۰۰/۰۰۰ |
۲۰۷ اتوماتیک پانوراما | ۱/۰۱۵/۰۰۰/۰۰۰ |
دنا پلاس (۵ دنده) | ۷۶۰/۰۰۰/۰۰۰ |
دنا پلاس (۶ دنده) | ۸۳۲/۰۰۰/۰۰۰ |
دنا پلاس اتوماتیک (آپشنال) | ۱/۰۰۶/۰۰۰/۰۰۰ |
تارا دستی V1 | ۸۰۵/۰۰۰/۰۰۰ |
تارا اتوماتیک V4 | ۹۸۹/۰۰۰/۰۰۰ |
هایما S5 | ۱/۳۷۵/۰۰۰/۰۰۰ |
هایما S7 | ۱/۷۳۰/۰۰۰/۰۰۰ |
هایما S8 | ۱/۹۱۵/۰۰۰/۰۰۰ |
هایما X7 | ۱/۶۳۵/۰۰۰/۰۰۰ |
جک (J4) | ۸۶۵/۰۰۰/۰۰۰ |
جک (S3) | ۱/۱۲۰/۰۰۰/۰۰۰ |
جک (X5) | ۱/۶۲۵/۰۰۰/۰۰۰ |
جک (A5) | ۱/۵۷۵/۰۰۰/۰۰۰ |
جک (J7) | ۱/۶۱۵/۰۰۰/۰۰۰ |
جک (J7) برقی | ۱/۲۳۰/۰۰۰/۰۰۰ |
جک (T8) | ۱/۶۴۵/۰۰۰/۰۰۰ |
جک (T9) | ۲/۳۱۸/۰۰۰/۰۰۰ |
دیگنیتی پرایم (سفید – مشکی) |
۱/۷۸۰/۰۰۰/۰۰۰ |
دیگنیتی پرستیژ (سفید – مشکی) |
۲/۲۴۰/۰۰۰/۰۰۰ |
فیدلیتی (۵ نفره – ۵پر) |
۱/۸۴۰/۰۰۰/۰۰۰ |
فیدلیتی (۷ نفره – ۵پر) |
۱/۸۷۰/۰۰۰/۰۰۰ |
فیدلیتی پرستیژ (۵ نفره) |
۲/۳۴۰/۰۰۰/۰۰۰ |
فیدلیتی پرستیژ (۷ نفره) |
۲/۳۷۰/۰۰۰/۰۰۰ |
ایکس۲۲ پرو دستی | ۸۸۵/۰۰۰/۰۰۰ |
ایکس۳۳ کراس اتوماتیک | ۱/۰۶۰/۰۰۰/۰۰۰ |
ایکس ۵۵ پرو | ۱/۴۲۵/۰۰۰/۰۰۰ |
آریزو ۵ نیو | ۱/۲۹۵/۰۰۰/۰۰۰ |
آریزو ۶ پرو | ۱/۵۰۵/۰۰۰/۰۰۰ |
آریزو ۶ جیتی | ۱/۷۸۵/۰۰۰/۰۰۰ |
آریزو ۸ | ۲/۵۵۰/۰۰۰/۰۰۰ |
تیگو ۷ پرمیوم | ۱/۹۵۵/۰۰۰/۰۰۰ |
تیگو ۸ پرو (هیبرید) | ۲/۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰ |
تیگو ۸ پرومکس (IE) | ۲/۸۷۰/۰۰۰/۰۰۰ |
فونیکس ۱.۶ | ۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ |
اکستریم VX | ۴/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ |
رسپکت | ۱/۳۱۰/۰۰۰/۰۰۰ |
لاماری | ۱/۸۴۰/۰۰۰/۰۰۰ |
لاماری (هیبرید) | ۲/۳۳۰/۰۰۰/۰۰۰ |
آریسان | ۴۳۷/۰۰۰/۰۰۰ |
نیسان تک سوز | ۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ |
نیسان دوگانه سوز | ۶۴۰/۰۰۰/۰۰۰ |
اپتیما ۲۰۲۳ | ۴/۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ |
هونگچی H5 | ۳/۳۶۰/۰۰۰/۰۰۰ |
هونگچی برقی | ۱/۹۰۰/۰۰۰/۰۰۰ |
کرولا ۲۰۲۴ | ۲/۶۹۵/۰۰۰/۰۰۰ |
کرولا هیبرید ۲۰۲۴ | ۳/۰۷۰/۰۰۰/۰۰۰ |
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰