تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آبان 1403 - 15:47
32 بازدید
کد خبر : 380495

بحران در خودروسازان بزرگ جهان

بحران در خودروسازان بزرگ جهان

به گزارش پدال نیوز؛ شرکت خودروسازی استلانتیس اعلام کرد که حدود هزار و ۱۰۰کارمند خود را در کارخانه جیپ گلادیاتور در تولدو، اوهایو را تعدیل نیرو می‌کند، زیرا برای بهبود کارآیی و کاهش موجودی در سراسر عملیات خود در آمریکای شمالی تلاش می‌کند. این خودروساز اخیرا در تلاش برای احیای فروش نزولی در منطقه، نیروی

به گزارش پدال نیوز؛ شرکت خودروسازی استلانتیس اعلام کرد که حدود هزار و ۱۰۰کارمند خود را در کارخانه جیپ گلادیاتور در تولدو، اوهایو را تعدیل نیرو می‌کند، زیرا برای بهبود کارآیی و کاهش موجودی در سراسر عملیات خود در آمریکای شمالی تلاش می‌کند.

این خودروساز اخیرا در تلاش برای احیای فروش نزولی در منطقه، نیروی کار حقوق‌بگیر و ساعتی خود را در سال گذشته کاهش داد.

استلانتیس در بیانیه‌ای اظهار کرد که این‌ها اقدامات دشواری هستند، اما برای اینکه شرکت بتواند مزیت رقابتی خود را دوباره به دست آورد و در نهایت تولید را به سطوح قبلی بازگرداند، ضروری است.

طبق گزارش رویترز، این شرکت در حال کاهش ذخایر خودروهای فروخته‌نشده خود است که به دلیل کاهش فروش در ایالات‌متحده افزایش یافته است و به شدت بر درآمد در نیمه اول سال تاثیر می‌گذارد. سهام این شرکت در سال جاری حدود ۳۹درصد کاهش یافته است.

همچنین شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد که نیسان موتور ۹هزار شغل و ۲۰درصد از ظرفیت تولید جهانی خود را کاهش می‌دهد، زیرا در تلاش برای کاهش ۲.۶میلیارد دلاری هزینه‌ها در سال مالی جاری در بحبوحه رکود فروش در چین و ایالات‌متحده است.

این موارد بر آسیب‌پذیری سومین خودروساز بزرگ ژاپن تاکید می‌کند زیرا نتوانسته است مشکلات گذشته را بهبود دهد.

نیسان چشم‌انداز سود سالانه خود را ۷۰درصد کاهش داد و به ۱۵۰میلیارد ین (۹۷۵میلیون دلار) رساند. این دومین بار در سال جاری است که این خودروساز پیش‌بینی خودش را کاهش داده است.

این شرکت مانند بسیاری از خودروسازان خارجی، در چین با مشکل مواجه است، زیرا بی‌وای‌دی و سایر تولیدکنندگان داخلی با خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه و هیبریدی که فناوری پیشرفته دارند، سهم بازار را به دست می‌آورند.

اما مشکل جدی نیسان ممکن است در ایالات‌متحده باشد که فاقد یک خط تولید معتبر از خودروهای هیبریدی است. این برخلاف رقیب ژاپنی تویوتاست که شاهد رونق تقاضا برای خودروهای هیبریدی بنزینی و بنزینی بوده است.

این شرکت مستقر در یوکوهاما قصد دارد ۹هزار شغل را کاهش دهد که معادل ۶.۷درصد از ۱۳۳هزار و ۵۸۰کارمند جهانی است.

این شرکت پیش‌بینی سود خالص خود را به دلیل تلاش‌های مستمر تجدید ساختار که هزینه‌ها را ۴۰۰میلیارد ین (۲.۶میلیارد دلار) در سال مالی جاری کاهش می‌دهد، کنار گذاشت.

نیسان ظرفیت تولید خود را ۲۰درصد کاهش می‌دهد، زمان تولید خودرو را به ۳۰ماه کاهش می‌دهد و همکاری با شرکای خود از جمله رنو و میتسوبیشی موتورز را تعمیق می‌بخشد.

فروش جهانی نیسان در نیمه اول سال مالی با ۳.۸درصد کاهش، به ۱.۵۹میلیون دستگاه رسید که عمدتا به دلیل کاهش ۱۴.۳درصدی در چین است.

فروش ایالات‌متحده تقریبا ۳درصد کاهش یافت و به حدود ۴۴۹هزار دستگاه رسید. این دو بازار روی هم نزدیک به نیمی از فروش جهانی نیسان را به خود اختصاص داده‌اند.

 این خودروساز ۲۵ خط تولید خودرو در سطح جهان دارد و قصد دارد حداکثر ظرفیت آنها را کاهش دهد. نیسان همچنین ۱۰درصد از سهام خود را در میتسوبیشی موتورز می‌فروشد تا ۶۸.۶میلیارد ین (۴۴۵.۴۵میلیون دلار) را به دست آورد.

طبق گزارش رویترز، هوندا موتور گزارش داد که سود عملیاتی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی به میزان ۱۵درصد کاهش یافته که این امر باعث کاهش ۵درصدی سهام دومین خودروساز بزرگ ژاپن شده است.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn