به گزارش آفتاب نو از اصفهان؛ به استناد مواد ۳۶ و ۳۹ قانون تأمین اجتماعی، کارفرمایان از بدو شروع به کار کارگر در محل کارگاه، موظف به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارگر هستند. حال اگر کارفرما، کارگر را بیمه نکرده باشد، چه کاری باید انجام داد؟
افراد شاغل در کارگاهها که تاکنون کارفرما نسبت به ارسال لیست حقبیمه آنها اقدام نکرده است به سه روش میتوانند درخواست خود را ثبت کنند.
این روشها شامل: ثبت درخواست بازرسی از کارگاه در سامانه خدمات غیرحضوری، ثبت درخواست بازرسی از کارگاه در اپلیکیشن تأمینمن و تماس با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی به شماره ۱۴۲۰ است.
نحوه ثبت درخواست بازرسی از کارگاه بصورت غیرحضوری بدین صورت است که ابتدا به سامانه خدمات غیر حضوری به نشانی es.tamin.ir مراجعه و پس از ثبتنام، کد کاربری و رمز عبور دریافت نمایید.
در بخش بیمهشدگان در زیر شاخه «بازرسی انجامشده از محل اشتغال»، گزینه «ثبت درخواست برای افراد فاقد بازرسی» را انتخاب نموده و نسبت به تکمیل موارد درج شده برای خود یا هر شخص دیگری که اشتغال دارد اما کارفرما نام وی را لیست ارسالی به سازمان تامین اجتماعی درج نکرده است، اقدام نمائید.