ترندهای محبوب تیک تاک در سال ۲۰۲۴

تیک‌تاک، اپلیکیشن محبوب میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان، امسال نیز با نمایش محتوای کوتاه و سرگرم‌کننده خود نقش پررنگی در تعریف ترندهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشت. اکنون، با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۴، این پلتفرم از گزارش سالانه خود تحت عنوان «Year on TikTok» رونمایی کرده و برترین ترندهایی که کاربران را به وجد آورده‌اند معرفی کرده است. در ادامه، به مهم‌ترین این ترندها می‌پردازیم:

خیلی موقر، خیلی آگاه

یکی از پرطرفدارترین عبارات امسال، «very demure, very mindful» است که توسط جولز لبرون، تیک‌تاکری از شیکاگو، مشهور شد. لبرون که به‌خاطر آموزش‌های آرایشی‌اش شناخته می‌شود، با ویدئویی ۱۲۷ ثانیه‌ای که آرایش خود را برای محل کار به نمایش می‌گذاشت، به شهرت رسید.

او در این ویدئو، آرایش خود را «بسیار موقر و آگاه» توصیف کرد و از سبک‌های غیراصولی برخی افراد انتقاد کرد. این عبارت به سرعت در میان کاربران جهانی دست به دست شد و در پست‌ها و کامنت‌های بسیاری به کار رفت.

جولز، که یک زن ترنس است، قصد داشت این عبارت را برای فروش محصولات خود استفاده کند و از سود آن برای حمایت از خانواده و فرآیند تغییر جنسیت خود بهره ببرد، اما پیش از اقدام او، این عبارت توسط فرد دیگری به ثبت رسید.

تابستان جسور

عبارت «Brat Summer» یکی دیگر از ترندهای جذاب امسال بود که توسط خواننده بریتانیایی چارلی ایکس‌سی‌ایکس (Charli XCX) در حمایت از آلبوم جدیدش معرفی شد. این عبارت که به معنای گذراندن تابستان با نگرشی مستقل، جسورانه و کمی پرهیجان است درست در نقطه مقابل ترند پیشین «دختر پاک» قرار می‌گیرد که بر سادگی، ظاهر طبیعی و مینیمالیسم تمرکز داشت. این عبارت به سرعت مورد استقبال قرار گرفت و به حرکتی نمادین برای خودباوری و انتخاب سبک زندگی مثبت تبدیل شد.

این ترند، با الهام از شخصیت‌هایی مانند کورتنی لاو در دهه ۹۰، ایمی واینهاوس در اوایل دهه ۲۰۰۰ و کشا در دهه ۲۰۱۰، طرفداران زیادی در میان نسل Z پیدا کرد.

زن چیپس‌فروش

یکی از شخصیت‌های نوظهور امسال، دستینی هارولد، ملقب به Chip Shop Diva است. این دختر ۲۰ ساله که در یک فروشگاه چیپس و ماهی در ووسترشر انگلستان کار می‌کند، با سبک منحصربه‌فرد و ویدئوهای کوتاه خود به شهرت رسید.

او در این ویدئوها، در حالی که با مشتریان فرضی (در واقع همکارانش) صحبت می‌کند، ظاهری بی‌اعتنا و استایلی خاص دارد که بسیاری او را «نمادین» توصیف کرده‌اند. این محبوبیت، موجب افزایش بازدید و نظرات پنج‌ستاره برای فروشگاه کوچکش شده است.

مو دِنگ

Moo Deng، یک اسب آبی کوتوله از تایلند، در دو ماهگی با انتشار ویدئوهایی از حرکات بامزه‌اش در باغ‌وحش خائو خیائو، توجه کاربران اینترنت را به خود جلب کرد. این ویدئوها، که واکنش‌های جالب این اسب آبی به اسپری آب و تعامل با کارکنان باغ‌وحش را نشان می‌دادند، او را به ستاره‌ای جهانی تبدیل کردند.

محبوبیت Moo Deng، تا جایی پیش رفت که برای او محصولات تبلیغاتی، لوازم آرایشی و حتی ارز دیجیتال مخصوص طراحی شد.

برادران سیب‌زمینی

در میان داستان‌های موفقیت کسب‌وکارهای کوچک، Spud Brothers، دو برادر اهل پرستون، با فروش سیب‌زمینی‌های پخته در یک کافه ون به شهرت رسیدند. آن‌ها که کسب‌وکارشان را از یک دوست خانوادگی به ارث برده‌اند، با انتشار ویدئوهای کوتاه از آماده‌سازی غذا، مشتریانی از سراسر جهان جذب کردند.

به دنبال مردی در حوزه مالی

یکی از عجیب‌ترین ترندهای امسال، آهنگی طنز با عنوان «Looking for a Man in Finance» بود که توسط مگان بونی، یک کاربر آمریکایی، منتشر شد. این آهنگ که با کلمات ساده و بدون موسیقی ضبط شده بود، میلیون‌ها بازدید به دست آورد و حتی توسط دی‌جی‌های معروفی چون دیوید گتا و السو بازسازی شد.

این ویدئو، بحث‌های جالبی درباره نقش‌های جنسیتی، انتظارات در روابط و جذابیت شغل‌های مالی در جامعه به وجود آورد.



+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn