یارانه آذرماه برای همه واریز نشده است؟ – آفتاب نو | اخبار ورزشی

به گزارش آفتاب نو، طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی آذر ماه ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

۲۹ آذرماه خبر واریز یارانه نقدی دهک‌های چهارم تا نهم با این جزئیات که «یارانه کمک‌معیشتی مرحله ۱۶۶ مربوط به آذر ماه ۱۴۰۳ به‌مبلغ ۱۵ هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به‌ازای ۵۰،۷۶۶،۱۰۶ نفر به حساب ۱۶،۸۵۸،۴۴۰ سرپرست خانوار دهک‌های چهارم تا نهم توسط ۲۸ بانک عامل در سراسر کشور واریز شده و از ساعت ۲۴ روز جمعه ۳۰ آذرماه قابل برداشت بوده است. ‎» منتشر شد اما تا این لحظه تماس‌های بسیاری از سوی مردم با خبرگزاری صورت گرفته که از عدم واریز یارانه به حساب آنها حکایت دارد. برخی عدم ارسال پیامک واریزی از سوی بانک‌ها را ملاک عدم واریز یارانه به حساب‌هایشان عنوان کردند.

از همین رو خبرنگار مهر، طی تماس با طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، چرایی و صحت این ادعاها را جویا شد لیکن، عدم واریز یارانه‌ها از سوی این مقام پاسخگو، قویاً تکذیب و تاکید شد یارانه آذر ماه به صورت کامل واریز شده است.

حسینی در گفتگوی دیگری عنوان کرده است که «میزان تراکنش برخی بانک‌ها بالاست و تا یارانه نقدی به حساب افراد بنشیند طول می‌کشد، در عین حال برخی بانک‌ها ممکن است پیامک واریز را به مشتریان ارسال نکرده باشند. از همین رو، به افرادی که به همین دلیل با ما تماس می‌گیرند هم توصیه می‌کنیم تا اواسط امروز صبر کنند و بعد از آن حتماً حساب‌شان را چک کنند و منتظر پیامک بانکی نباشند.»

هنوز مشخص نیست که طبق اعلام قبلی آیا حذف یارانه پر درآمدها در آذر ماه کلید خورده است یا نه اما تماس‌های مردمی نشان می‌دهد که برخی افراد به دلایل نامعلوم پیامک واریز یارانه را دریافت نکردند.

شکایات مردمی و تماس‌ها محدود به ادعای عدم واریز یارانه کمک معیشتی دهک چهارم تا نهم نبود، بلکه سابق بر این و پس از واریز یارانه دهک‌های اول تا سوم هم تماس‌های مشابهی با خبرگزاری صورت گرفت که پیگیری خبرنگار مهر از سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها منتج به دریافت این پاسخ شد که «یارانه آذر ماه دهک‌های یک تا سه، همان زمانی که اعلام کردیم واریز شد. اینکه برخی اظهار داشتند که یارانه دریافت نکرده‌اند نیازمند بررسی از جهات مختلف است؛ ممکن است برای برخی پیامک واریز ارسال نشده باشد یا ممکن است برخی افراد تغییر دهک از یک تا سه به چهار تا نه داشته‌اند در نتیجه هر فرد با توجه به وضعیتش باید مورد بررسی قرار گیرد.»

پیشنهاد قابل بیان اینکه طبق گفته این مقام مسئول در سازمان هدفمندی یارانه‌ها، «سرپرستان خانوار در صورت عدم دریافت پیامک واریز یارانه به حسابشان از سوی بانک مورد نظر، از واریزی‌های اخیر حساب خود استعلام بگیرند» و در نهایت اگر واریزی‌ای صورت نگرفته بود اقدامات اعتراضی لازم را در سامانه هدفمندی یارانه‌ها به ثبت برسانند و منتظر نتیجه آن باشند.

منبع:+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn