کد خبر: 291217
تاریخ انتشار: شنبه 18 بهمن 1404 – 20:28
به گزارش بهداشت نیوز، در این پژوهش که با هدف بررسی اثر روغن سیاهدانه بر بیومارکر تناسین-سی انجام شد، ۴۰ بیمار مبتلا به آرتروز زانو بهمدت سه ماه تحت مطالعه قرار گرفتند. شرکتکنندگان بهصورت روزانه دو کپسول روغن سیاهدانه یا دارونما دریافت کردند.
دکتر ماندانا خداشاهی، فوقتخصص و دانشیار گروه روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا با اشاره به نتایج این تحقیق اظهار کرد: بیماران دریافتکننده روغن سیاهدانه کاهش معناداری در شدت درد و بهبود قابل توجهی در عملکرد زانو تجربه کردند. هرچند سطح پروتئین تناسین-سی تغییر چشمگیری نداشت، اما بهبود علائم بالینی بیانگر اثر مثبت این مکمل در مدیریت آرتروز زانوست.
وی تأکید کرد: این یافتهها نشان میدهد روغن سیاهدانه میتواند در کنار درمانهای رایج، بهعنوان گزینهای کمکی و کمعارضه برای کاهش درد بیماران مورد استفاده قرار گیرد؛ با این حال، برای تأیید اثرات بلندمدت و تعمیم نتایج، انجام مطالعات گستردهتر ضروری است.
این پژوهش با کد ۲۱۴۰۰۹۴ بهعنوان نخستین تحقیق بالینی در این حوزه، امیدهای تازهای برای کاهش وابستگی به داروهای شیمیایی و توسعه درمانهای ترکیبی و داروهای گیاهی ایجاد کرده است. نتایج آن میتواند مورد توجه عموم مردم، پزشکان، پژوهشگران و سیاستگذاران سلامت قرار گیرد .
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید
