تخصیص این سبد کالا برای مردم قطعی شد

دو پادشاه با یک سرنوشت تکراری!

پرهزینه ترین داروها برای کدام گروه از بیماران است؟

آخرین خبر از بازار طلا: معاملات صفر شد

قیمت هر کیلو گوشت برزیلی اعلام شد

 

قهوه برای این افراد اثر ضدپیری دارد

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: 293976

تاریخ انتشار: یکشنبه 13 ارديبهشت 1405 – 16:43

به گزارش بهداشت نیوز، در این مطالعه که در مارس ۲۰۲۶ در مجله «نوترینتز» (مواد مغذی) منتشر شد، محققان کالج دامپزشکی و علوم زیست‌پزشکی تگزاس A&M دریافتند که قهوه می‌تواند NR۴A۱، گیرنده‌ای در بدن که به دلیل نقشش در پیری، پاسخ به استرس و بیماری شناخته شده، را فعال کند.

این یافته‌ها توضیح بالقوه‌ای برای اثرات گسترده این نوشیدنی بر سلامتی ارائه می‌دهند، که قبلا با کاهش خطر زوال شناختی و موارد دیگر مرتبط دانسته شده بود.

ترکیبات تاثیر گذار

همانطور که دکتر استفن سیف، نویسنده و سرپرست این مطالعه، در یک بیانیه خبری توضیح داد.در این تحقیق، محققان بررسی کردند که چه ترکیباتی در قهوه بر فعالیت گیرنده تأثیر می‌گذارند جالب اینکه در نتیجه این بررسی مشخص شد که کافئین عامل برجسته نبود. در عوض، ترکیباتی مانند پلی‌هیدروکسی و پلی‌فنولیک گیاهی بسیار فعال‌تر بودند.

دکتر سیف در این بیانیه افزوده است: این موضوع می‌تواند توضیح دهد که چرا قهوه معمولی و بدون کافئین در مطالعات جمعیتی بزرگ با مزایای سلامتی مشابهی همراه بوده‌اند.

اگرچه این مطالعه رابطه علت و معلولی مستقیمی را در انسان اثبات نمی‌کند، اما نحوه عملکرد فرآیندهای بیولوژیکی را روشن می‌کند.

بنابراین، نتایج این مطالعه خبر خوبی برای دوستداران قهوه است، اما سیف گفت: هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

او گفت: ما بین قهوه و اثر محاظفتی آن در برابر پیری و بیماری‌های مزمن ارتباط را برقرار کرده‌ایم، اما باید اهمیت این ارتباط را بهتر درک کنیم.

کند شدن روند پیری در افراد مبتلا به بیماری‌های روانی

در یک دیگر تحقیق که نتایج آن چند ماه قبل انتشار یافته بود به این مساله اشاره شده بود که نوشیدن حداکثر ۳ تا ۴ فنجان قهوه در روز ممکن است به کندشدن روند پیری زیستی در افرادی که از بیماری‌های شدید روانی رنج می‌برند، کمک کند. براساس یافته‌های مطالعه‌ای جدید، این میزان مصرف قهوه با تلومرهای بلندتر ارتباط دارد؛ شاخصی از پیری سلولی که می‌تواند معادل حدود ۵ سال سن زیستی بیشتر، در مقایسه با افرادی باشند که قهوه نمی‌نوشند.

بااین‌حال، مطالعه نشان داد که با افزایش مصرف قهوه بیش از این حد، چنین مزایای بالقوه‌ای مشاهده نمی‌شود. سقف ۳ تا ۴فنجان در روز با حداکثر مصرف روزانه توصیه‌شده از سوی چندین نهاد بزرگ سلامت، از جمله سازمان خدمات ملی بهداشت بریتانیا (NHS) و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هم ‌راستا است.

منبع: همشهری آنلاین

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جامعه ورزشی آفتاب نو در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

آخرین اخبار ورزشی از فوتبال ایران و باشگاه های جهان را در سایت ورزشی آفتاب نو بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn